Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Istoricul de inmatriculari al masinilor second-hand aduse din strainatate va putea fi verificat prin telefon


Istoricul de inmatriculari al masinilor second-hand aduse din strainatate va putea fi verificat prin telefon
de la 27 Mai. 2019
Istoricul de inmatriculari al masinilor second-hand aduse din strainatate va putea fi verificat prin telefon
Tags: masini second handtaxa de mediumasini dieselistoric vehiculrarauto

Istoricul de inmatriculari al masinilor second-hand aduse din strainatate va putea fi verificat prin extinderea aplicatiei "Istoric vehicul", care ofera, incepand din luna martie, informatii despre istoricul masinilor care au trecut cel putin odata prin RAR.


Ca urmare a succesului inregistrat de aplicatia "Istoric vehicul", folosita de sute de mii de romani pentru a afla, de exemplu, kilometraruj real al masinilor pe care vor sa le cumpere, autoritatile s-au gandit sa extinda platforma. 
 
Mai exact, ar fi vorba despre extinderea aplicatiei si la inmatricularile din aceste tari. In acest sens, autoritatile romane au deschis deja discutii cu statele europene din care se aduc cele mai multe masini second-hand la noi in tara. Unul dintre cei mai mari furnizori de masini rulate pentru intrega Europa este Germania. Anual, mii de masini vechi ale nemtilor intra in Romania, si autoritatile se gandesc sa inceapa sa aplice o taxa pentru aceste masini, pentru a nu ne transforma in groapa de gunoi auto a Germaniei.
 
Pana atunci insa, este foarte utila o aplicatie care ne arata date reale si "netrucate" de samsarii de masini, cu privire la vehiculul pe care vrem sa-l achizitionam.
 
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, arata, intr-un document oficial, ca interesul mare fata de aplicatia lansata recent a condus la decizia Registrului Auto de a include in aplicatie si informatii despre inmatricularile autovehiculelor in alte state europene. 
 
"Chiar daca nu exista o baza de date oficialp cu istoricul vehiculelor inmatriculate in Europa, RAR a demarat discutii cu potentiali parteneri si isi propune sa extinda aria de acoperire cel putin pentru principalele tari e provenienta ale vehiculelor utilizate care se inmatriculeaza in Romania", a explicat oficialul de la Transporturi.
 


In acest moment, romanii pot obtine date privind inmatricularile daca acceseaza www.rarom.ro si introduc in aplicatia "Istoric vehicul": adresa de email si numarul de identificare al vehiculului in cauza (seria de caroserie/sasiu). Aplicatia genereaza pe adresa de email un cod unic ce se introduce pe site si prin care se pun la dispozitie informatii despre masina in cauza.

Romania a devenit principalul "cumparator" de masini vechi din Vest

 
Romanii au pasiunea, in ultimii ani, de a-si innoi parcul auto. Problema este ca nu vorbit tocmai de o innoire, ci mai degraba de unele schimbari, fiindca masinile "noi" sunt de fapt masini vechi de 10-15 ani, aduse din Vest, de obicei pe carburant diesel, masini de care strainii vor sa scapa si le vand uneori chiar si cu cateva sute de euro.
 
Astfel, pe strazile din Romania s-au inmultit BMW-urile si masinile marca Volkswagen mai ceva ca in Campia Bavariei. 
 
Statul incearca sa "lupte" contra acestui fenomen, lansand programele Rabla si Rabla Plus, prin care romanii isi pot achizitiona masini noi, mai putin poluante, insa in rate.
 
Desi programele sunt un real succes, ele nu acopera apetitul crescut al romanilor pentru masini straine, asa ca pietele din strainatate raman in continuare foarte tentante, pana cand Guvernul va impune masuri in acest sens, cum ar fi taxa de mediu.

Citeste si: 26 mai 2019 - Ziua ZERO in politica romaneasca

Sursa foto: pexels.com

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016