Luca de Meo, noul CEO Renault: Dacia trebuie sa devina un brand de sine statator

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Luca de Meo, noul CEO Renault: Dacia trebuie sa devina un brand de sine statator
Luca de Meo, noul CEO Renault: Dacia trebuie sa devina un brand de sine statator
de Adrian Somai la 30 Iul. 2020
Urmareste-ne pe Google News
renaultluca de meodaciavanzari dacia

A doua jumatate a anului a adus cu sine o schimbare importanta la varful grupului francez Renault, Luca de Meo devenind noul CEO al constructorului auto. Informatia nu este una noua pentru piata auto, stirea fiind confirmata chiar de la finalul lunii ianuarie a acestui an. Interimatul din prima jumatate a anului a fost asigurat de Clotilde Delbos, un nume care va face parte si din echipa de conducere a lui de Meo. Italianul are o experienta de peste 20 de ani in industie, lucrand in trecut atat pentru Renault, cat si pentru Toyota, Volkswagen, Seat si Fiat, acolo unde a fost responsabil de brand-urile Lancia, Fiat si Alfa Romeo.


Schimbarea de la varful grupului francez va aduce automat si unele schimbari pentru Dacia. Producatorul auto de la Mioveni joaca un rol important la aceasta ora in strategia grupului francez, Dacia demonstrand in ultimii ani ca poate sa obtina cifre de vanzari extrem de bune pe unele dintre cele mai importante piete auto europene. Noul CEO Luca de Meo si-a indreptat atentia catre Dacia inca din primele saptamani de mandat, prima sa vizita oficiala fiind efectuata recent chiar in Romania. Italianul a stat doua zile in tara noastra, timp in care a vizitat uzina de la Mioveni, centrul tehnic de la Titu si cladirea de birouri Renault Business Connected din Bucuresti. 

Luca de Meo: Povestea Dacia este un miracol 

CEO-ul Renault, Luca de Meo, se declara impresionat de evolutia producatorului roman, sustinand ca Dacia reprezinta un miracol avand in vedere rezultatele financiare excelente pe care le obtine in segmentul sau. Italianul merge chiar mai departe de atat si spune ca niciun alt constructor nu ar reusi sa faca atat de multi bani la acest nivel al pietei. In plus, Luca de Meo aduce acum in discutie o noua strategie imbunatatita care ar urma sa faca brand-ul Dacia si mai puternic. Referitor la directia spre care isi doreste sa se indrepta Dacia, Luca de Meo a spus ca este momentul potrivit pentru ca producatorul auto roman sa infloreasca ca un brand de sine-statator. 

Toate aceste declaratii ale CEO-ului Luca de Meo au fost facute chiar cu ocazia publicarii rezultatelor financiare ale Grupului Renault pentru prima jumatate a anului, rezultate care nu sunt deloc foarte imbucuratoare pentru francezi. Conform cifrelor, Renault a inregistrat o pierdere record de 7.3 miliarde de euro in primele sase luni ale anului. Diferentele fata de anul precedent sunt uriase, Renault raportand dupa prima jumatate a lui 2019 un profit de 1.5 miliarde de euro. 

Pierdere record de 7.3 miliarde de euro pentru Renault 

Bineinteles, trebuie luat in calcul si faptul ca aceasta prima jumatate a anului curent a adus cu sine probleme extrem de dificile pentru toti constructorii auto, criza provocata de pandemia de coronavirus lovind puternic si industria auto. Vanzarile producatorilor auto din toate colturile lumii au fost afectate de aceasta criza si de masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei COVID-19.



Vanzarile Renault au scazut in primele sase luni ale anului cu nu mai putin de 34% la nivel global. Totusi, francezii tin sa mentioneze ca rezultatele financiare proaste din aceasta perioada au fost cauzate printre altele si de pierderile celor de la Nissan. Daca aceste pierderi nu ar fi fost luate in calcul, minusul inregistrat de Renault acum ar fi fost de doar 2 miliarde de euro. 

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Partenerii nostri

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x