Masinile noi vor avea dispozitive care limiteaza viteza. Cand vor deveni obligatorii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Masinile noi vor avea dispozitive care limiteaza viteza. Cand vor deveni obligatorii
Masinile noi vor avea dispozitive care limiteaza viteza. Cand vor deveni obligatorii
de Magda Florea la 27 Mar. 2019
Urmareste-ne pe Google News
autolimitatoare vitezasiguranta traficlegislatie europeanadotari masinivitezatrafic

Toate masinile noi vandute in UE vor fi dotate cu dispozitive care vor opri automat soferii din a depasi limita de viteza legala, scrie The Guardian. Jurnalistii precizeaza si faptul ca noile modificari vor trebui ratificate de Parlamentu European, lucru care va avea loc cel mai probabil in septembrie, iar apoi adoptate in legislatia interna a fiecarui stat membru al Uniunii.

Implementarea acestor dispozitive face parte dintr-o varietate de masuri de siguranta care vor fi obligatorii incepand cu 2022, alaturi de frana automata de urgenta, aparate electronice de inregistrat date si o vizibilitate mai buna a camioanelor pentru a putea vedea ciclistii sau pietonii.
 
Masura va fi implementata si in Marea Britanie, chiar daca Londra va parasi Uniunea Europeana intre timp, autoritatile britanice anuntand ca vor respecta noile standarde.
 
Dispozitivul de limitare a vitezei, denumit asistenta inteligenta privind viteza (ISA) foloseste date GPS si recunoasterea semnelor de circulatie pentru a detecta limitele de viteza din zona in care se afla masina iar apoi va emite un sunet de avertizare si va incetini automat daca vehiculul depaseste limita.
 
Totusi, soferii vor putea evita limita impusa de dispozitiv prin apasarea pedalei de acceleratie. Acest lucru este permis pentru ca in unele situatii, precum cea in care este necesara depasirea rapida a masinii din fata, marirea vitezei poate salva vietile celor aflati in masina.
 
Antonio Avenoso, directorul executiv al Consiliului European privind Siguranta Transportului, a declarat: "Au existat putine momente in ultimii 50 de ani care ar putea fi descrise ca fiind progrese mari pentru siguranta drumurilor in Europa. Decizia ca purtarea centurii de siguranta sa fie obligatorie a fost unul dintre ele iar altul a fost reprezentant de primele standarde minime impuse de UE privind siguranta in 1998 a fost altul”.
 
"Daca acordul de aseara va fi primi si unda verde oficial, va fi inca unul din acele momente, prevenind 25.000 de morti in 15 ani de la implementare”, a adaugat Avenoso.
 
Volvo a devenit recent primul producator auto care a anuntat ca va limita viteza la toate noile sale masini, pana la 180 km/h, o viteza care este totusi peste limita legala in toate tarile UE, mai putin pe autostrazile din Germania.
 
De asemenea, toate masinile vor fi obligate sa aiba aparate de inregistrat date pentru a se putea investiga accidentele mai bine. Sistemul care avertizeaza soferii ca ies de pe banda de circulatie, care este deja prezent in majoritatea masinilor, va deveni si el obligatoriu.

Citeste si: Rasturnare de situatie pe piata bancara: Ce se intampla cu creditele romanilor

Sursa foto: pexels.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x