Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

O noua taxa auto in 2020? Raspunsul ministrului Mediului


O noua taxa auto in 2020? Raspunsul ministrului Mediului
de Adrian Somai la 21 Ian. 2020
O noua taxa auto in 2020? Raspunsul ministrului Mediului
Tags: taxa autotimbru de mediutaxa poluaretaxa oxigenbucurestiromania

Taxa auto reprezinta unul dintre cele mai dezbatute subiecte de discutie din Romania ultimilor ani, nu de putine ori in spatiul media aparand zvonuri cu privire la o noua formula de calcul in aceasta privinta. Ministerul Mediului clarifica acum aceasta problema, anuntand ca nu va introduce nicio forma de taxa auto pentru masinile second-hand in cursul anului curent. Mai mult decat atat, oficialii din cadrul Ministerului Mediului recunosc ca o asemenea taxa nu ar putea avea o viata prea lunga, putand fi declarata ilegala de Uniunea Europeana.

Ultima taxa de acest fel a purtat denumirea de timbru de mediu, acesta fiind eliminat de Parlament in toamna anului 2016. Decizia a fost aspru criticata la acea vreme de reprezentantii APIA si de cei ai marcilor auto prezente pe piata auto din tara noastra, nu putini fiind cei care au anuntat ca vor ataca legea la Curtea Constitutionala. Conform Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule, eliminarea timbrului de mediu aducea cu sine o crestere exponentiala a nivelului de poluare la nivelul parcului auto national. De asemenea, cei de la APIA se asteptau ca aceasta eliminare a timbrului de mediu sa duca la scaderea brusca a cifrelor de vanzare a masinilor noi. 

Dupa eliminarea timbrului de mediu de la inceputul anului 2017 au existat o serie de propuneri cu privire la introducerea unei noi forme a taxei auto. Cauza principala pentru care autoritatile romane isi doresc o astfel de taxa este reprezentata de cifrele mari inregistrate la capitolul dedicat inmatricularilor de masini la mana a doua. Ori, Romania se confrunta la aceasta ora cu problema imbatranirii excesive a parcului auto national, in tara noastra regasindu-se un numar extrem de mare de masini cu varsta de peste 10 sau chiar 20 de ani. 

Indreptandu-ne atentia catre autoritati, nu putem observa decat ca singura incurajare pe care statul roman o ofera soferilor este reprezentata de Programul Rabla. Din fericire, acest program va continua si in acest an, debutul lui fiind programat pentru luna martie. Totodata, soferii romani pot apela acum si la Programul Rabla Plus in cazul in care isi doresc sa isi achizitioneze o masina electrica. 

Uniunea Europeana ar declara ilegala o astfel de taxa 

In ciuda zvonurilor aparute in ultimii ani in aceasta directie, Ministerul Mediului a anuntat acum oficial insa ca o astfel de taxa auto nu va fi introdusa nici pe parcursul anului 2020. Conform conducerii institutiei, o asemenea taxa auto nici nu ar ramane prea mult in picioare, stiindu-se deja faptul ca Uniunea Europeana a declarat ilegale pana acum toate formele de taxa auto. 

Costel Alexe, noul ministru al Mediului din cabinetul condus de liberalul Ludovic Orban, a explicat la inceputul acestei saptamani ca toate cele patru - cinci formule de calcul incercate “au intrat in grava contradictie cu directivele europene”. Mai mult decat atat, Alexe face apel la rabdare cand vine vorba despre aceasta taxa auto, spunand ca “o asemenea masura trebuie gandita bine si intoarsa pe toate fetele”. 

Taxa Oxigen le da batai de cap bucurestenilor 

Chiar daca aceasta taxa auto nu va mai fi introdusa nici in acest an, asta nu inseamna ca soferii masinilor second-hand nu se confrunta deja cu alte taxe. Spre exemplu, in Bucuresti, noua taxa auto Oxigen trebuie platita de soferii cu masini cu motoare de pana la Euro 3 inclusiv, masura urmand sa fie extinsa in cele din urma si la masinile echipate cu unitati de motorizare Euro 4 incepand cu 1 ianuarie 2021.


Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016