Ultima taxa de acest fel a purtat denumirea de timbru de mediu, acesta fiind eliminat de Parlament in toamna anului 2016. Decizia a fost aspru criticata la acea vreme de reprezentantii APIA si de cei ai marcilor auto prezente pe piata auto din tara noastra, nu putini fiind cei care au anuntat ca vor ataca legea la Curtea Constitutionala. Conform Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule, eliminarea timbrului de mediu aducea cu sine o crestere exponentiala a nivelului de poluare la nivelul parcului auto national. De asemenea, cei de la APIA se asteptau ca aceasta eliminare a timbrului de mediu sa duca la scaderea brusca a cifrelor de vanzare a masinilor noi.
Dupa eliminarea timbrului de mediu de la inceputul anului 2017 au existat o serie de propuneri cu privire la introducerea unei noi forme a taxei auto. Cauza principala pentru care autoritatile romane isi doresc o astfel de taxa este reprezentata de cifrele mari inregistrate la capitolul dedicat inmatricularilor de masini la mana a doua. Ori, Romania se confrunta la aceasta ora cu problema imbatranirii excesive a parcului auto national, in tara noastra regasindu-se un numar extrem de mare de masini cu varsta de peste 10 sau chiar 20 de ani.
Indreptandu-ne atentia catre autoritati, nu putem observa decat ca singura incurajare pe care statul roman o ofera soferilor este reprezentata de Programul Rabla. Din fericire, acest program va continua si in acest an, debutul lui fiind programat pentru luna martie. Totodata, soferii romani pot apela acum si la Programul Rabla Plus in cazul in care isi doresc sa isi achizitioneze o masina electrica.
In ciuda zvonurilor aparute in ultimii ani in aceasta directie, Ministerul Mediului a anuntat acum oficial insa ca o astfel de taxa auto nu va fi introdusa nici pe parcursul anului 2020. Conform conducerii institutiei, o asemenea taxa auto nici nu ar ramane prea mult in picioare, stiindu-se deja faptul ca Uniunea Europeana a declarat ilegale pana acum toate formele de taxa auto.
Costel Alexe, noul ministru al Mediului din cabinetul condus de liberalul Ludovic Orban, a explicat la inceputul acestei saptamani ca toate cele patru - cinci formule de calcul incercate “au intrat in grava contradictie cu directivele europene”. Mai mult decat atat, Alexe face apel la rabdare cand vine vorba despre aceasta taxa auto, spunand ca “o asemenea masura trebuie gandita bine si intoarsa pe toate fetele”.
Chiar daca aceasta taxa auto nu va mai fi introdusa nici in acest an, asta nu inseamna ca soferii masinilor second-hand nu se confrunta deja cu alte taxe. Spre exemplu, in Bucuresti, noua taxa auto Oxigen trebuie platita de soferii cu masini cu motoare de pana la Euro 3 inclusiv, masura urmand sa fie extinsa in cele din urma si la masinile echipate cu unitati de motorizare Euro 4 incepand cu 1 ianuarie 2021.
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea