O suta de ani si 7,63 kilometri de autostrada pe an

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O suta de ani si 7,63 kilometri de autostrada pe an
O suta de ani si 7,63 kilometri de autostrada pe an
de Vlad Strunescu la 25 Apr. 2018 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
autostrazi romaniamanifestari centenarbani centenar

Asa cum face in fiecare an, Institutul National de Statistica a publicat, si in 2018, numarul de kilometri de drumuri care brazdeaza Romania.

Rezulta ca, anul trecut, cu unul inaintea Centenarului, tara noastra avea 763 de kilometri de autostrazi, adica 4,3% din totalul drumurilor nationale. 
 
Intrucat, anul acesta, este putin probabil ca numarul kilometrilor de autostrazi sa creasca substantial, ramanem, la 100 de ani de la Marea Unire, cu 763 de kilometri, chiar daca, desigur, acest tip de drumuri a fost inventat prin 1911, in SUA, si dezvoltat, in anii '30. 


Citeste si: Cand "made in Romania" bate "made in Germany"

La 31 decembrie 2017, drumurile publice din Romania totalizau 86.099 de kilometri, din care 17.654 km (20,5%) drumuri nationale, 35.149 km (40,8%) drumuri judetene si 33.296 km (38,7%) drumuri comunale.
 
Din totalul acestora, 35,1% (6.200 km) erau drumuri europene; 4,3% autostrazi; 1,6% (290 km) erau drumuri cu 3 benzi, 10,3% (1.826 km) drumuri cu 4 benzi si 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi. 
 
38,7% dintre drumurile judetene erau modernizate si 41,3% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.
 
Macar daca, asa, fara autostrazi, starea drumurilor noastre ar fi fost buna. Dar nu: 41,4% din lungimea drumurilor modernizate si 48,2% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita…

Pe 21 martie 2018, Guvernul Romaniei a aprobat o OUG prin care a creat cadrul legal pentru buna desfasurare a proiectelor si manifestarilor dedicate Centenarului Marii Uniri. 
 
Pe 23 aprilie 2018, Comitetului Interministerial pentru Centenar i-a fost prezentata "nota de informare cu privire la proiectul de Ordin al ministrului culturii si identitatii nationale pentru aprobarea Ghidului privind procedura de selectie a manifestarilor, actiunilor si proiectelor de aniversare a Centenarului Romaniei si a Primului Razboi Mondial, formulate si asumate de entitati persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial, organizarea si functionarea comisiilor, precum si procedura de solutionare a contestatiilor".
 
Ghidul cuprinde informatii privind criteriile de eligibilitate ale solicitantilor si ale proiectelor, organizarea si functionarea comisiilor, modalitatea de analiza si selectie, de solutionare a contestatiilor, precum si detalii privind organizarea sesiunii de selectie.
 
Potrivit Guvernului, numai pentru aceasta sesiune, a fost propusa alocarea a 50 de milioane de lei pentru persoanele juridice de drept privat fara scop patrimonial, din suma totala de 150.000.000 de lei (!) aflata la dispozitia Ministerului Culturii si Identitatii Nationale pentru manifestarile, actiunile si proiectele de aniversare a Centenarului Romaniei.
 
Suma maxima care poate fi solicitata pentru un proiect  este de 5 milioane de lei. 
 
Pe ordinea de zi a Comitetului Interministerial pentru Centenar, din aceeasi data de 23 aprilie 2018, au mai fost si informari cu privire la Monumentele Marii Uniri, stadiul sau evolutia acestora, de la precedenta reuniune a Comitetul Interministerial, din 23 martie 2018.


Citeste si: Duminica Tomii (de dupa Pastele Cailor)
 
In prima zi de decembrie a acestui an, inalti si scunzi oficiali se vor duce la Alba Iulia. Fara indoiala, vom auzi un concurs de discursuri. Oficialii vor ajunge la Alba Iulia cu elicopterul sau in coloana de masini girofaruita, nu pe drumuri de asfalt sau de fier de viteza de secol 21.

Poate ca un drum al unificarii, de fapt, DRUMUL UNIFICARII, macar o autostrada (sau o cale ferata de mare viteza) care sa uneasca Vama Veche de Nadlac/Constanta de Arad sau "cel putin" de orasul unirii, Alba Iulia, ar fi fost cel mai frumos monument. 

Cu siguranta, acest centenar nu este despre autostrazi, despre drumuri, elementele absolut esentiale ale unei unificari reale.
 
De ani de zile, acelasi INS, precum si guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, atrag atentia asupra decalajelor dintre regiunile Romaniei.

Unele dintre acestea s-au dezvoltat enorm, altele au ramas in sapa de lemn, cand tocmai infrastructura rutiera, drumurile, podurile moderne ar fi fost primul element unificator, uniformizator, nivelator...

Sursa foto: restoredministriesblog
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x