Tara o arde pe autostrazi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tara o arde pe autostrazi Tara o arde pe autostrazi
de Manager.ro la 08 Aug. 2014
Urmareste-ne pe Google News
construire autostraziromaniaisaresculas fierbinticelentanoafaceri

Pentru a doua oara in mai putin de o jumatate de an, guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu, vorbeste despre serialul de televiziune "Las Fierbinti" si despre personajele sale caricaturale de care multi rad si in care putini se recunosc.

Lumea... buna este surprinsa ca Isarescu se uita la "asa ceva". De ce nu s-ar uita? Oricine conduce o institutie nationala ar trebui sa tina o stransa legatura cu tara, cu oamenii si cu... personajele sale. 
 
De multe ori, Isarescu era acuzat ca nu vorbeste mai pe intelesul tuturor si era indemnat sa mai desfaca acronime si sa explice ce inseamna CFD, cu ce se mananca indicativul CORE2 ajustat, repo, reverse repo, ce inseampa swap valutar, facilitate de creditare, facilitate de depozit. 
 
Ei bine, iata ca, acum, guvernatorul BNR vorbeste pe intelesul public(ului) si al maretilor lui conducatori, facand referire, din nou, la discrepantele dintre regiunile tarii pe care o mana unii si altii. 
 
In timp ce unele zone - Bucuresti, Brasov, Timisoara, Constanta, Craiova, Pitesti - au apucat sa se dezvolte, iar procesul se simte in buzunarele oamenilor, in somajul scazut, in incasarile bugetare locale, alte zone au ramas la stadiul de Las Fierbinti, subdezvoltate, inapoiate din punct de vedere mental si economic.
 
Cum s-ar putea uniformiza dezvoltarea? Ca in cazul vaselor comunicante. Unde este lipsa, vine lichidiul si umple la acelasi nivel ca acolo unde nu este lipsa. 
 
Numai ca, asa cum ii spune si numele, procedeul depinde tocmai de existenta unor vase care comunica intre ele. Daca acele conducte lipsesc, sunt subdimensionate sau infundate, comunicatia intre ele nu se mai face sau se face deficitar. 
 
Intr-o tara relativ intinsa, care are ses, vai, munti, defilee, chei, litoral, intr-o tara (re)intregita acum aproape 100 de ani, drumurile sunt vasele comunicante care ar contribui la uniformizarea gradului de dezvoltare. 
 
Un patron care a pus, in Bucuresti, bazele unei afaceri care merge bine, poate ar vrea sa-l repete in alta zona a tarii in care plateste taxe si impozite. 
 
Numai ca, in Romania, in anul 2014, in conditiile in care, de la Constanta la Nadlac, un autocamion face 33 de ore si consuma 300 de litri de motorina, si in care trenurile se misca si mai incet, probabil ca singurul mijloc rapid de a traversa Carpartii si tara in lung si-n lat este... internetul. 
 
Nu prea te ajuta daca ai de transportat (si inca repede), niste piese, niste sute de capete de animale, mii de litri de lapte sau daca tre' sa te duci personal la fata locului unei viitoare afaceri, ca sa nu vezi numai "la webcam" unde va fi fabrica sau noul sediu...
 
Potrivit guvernatorului BNR, cat timp Romania nu va avea o autostrada care sa strabata Carpatii, va fi o tara rupta, iar Celentano, personajul fistichiu din Las Fierbinti, nu va putea intra/nu se va putea integra in Europa.
 
La fel, pana cand autostrada, calea de comunicatie rapida, nu va permite dezvoltarea altor zone din tara, nici leul romanesc nu va disparea pentru a face loc monedei unice europene.
 
In 2014, sunt 100 de ani de la inceperea Primului razboi mondial. In august 2016, tara noastra va marca 100 de ani de la intrarea sa in conflagratia al carei sfarsit ne-a adus Unirea si a inspirat "Treceti batalioane romane Carpatii". 
 
Peste doi ani sau peste patru, cand va fi centenarul Unirii, cat de trist este ca, la capatul unui secol, batalioanele si romanii de rand, in general, trec Carpatii cam in acelasi fel ca acum 100 de ani?
 
Minunea Unirii a fost infaptuita. Ca sa fie consemnata si minunea transcarpatinului drum de mare viteza, parafrazand promo-ul pentru Las Fierbinti, poate ca ar fi bine ca tara s-o arda mai putin pe comedie si mai mult pe fapte, pentru ca, in cele din urma s-o arda si pe autostrazi...

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x