Aceeasi Asociatie a Constructorilor Europeni de Automobile sustine ca inchiderea uzinelor constructorilor auto a afectat deja peste 1.1 milioane de oameni care isi desfasurau activitatea in aceasta industrie. In plus, oficialii ACEA mai atrag atentia cu privire la un aspect, impactul crizei provocate de aceasta pandemie asupra lantului de aprovizionare fiind si mai mare. In aceste conditii, institutia in cauza mai trage un ultim semnal de alarma cu privire la ceea ce se va intampla in perioada urmatoare, sustinand ca pierderile de productie vor continua sa creasca rapid in cazul in care constructorii vor decide sa isi prelungeasca decizia cu privire la suspendarea activitatii din cadrul uzinelor si pentru urmatoarele saptamani.
Conform estimarilor celor din cadrul ACEA, industria auto din Uniunea Europeana asigura la aceasta ora un numar de aproximativ 2.6 milioane de locuri de munca directe, la acestea adaugandu-se un numar de inca cateva sute de mii de locuri de munca indirecte. Totodata, cei de la ACEA precizeaza ca producatorii auto au la aceasta ora un numar de 229 de unitati de productie la nivelul continentului european.
Asociatia Industriei Auto a Germaniei (VDA), a facut un apel la sfarsitul saptamanii trecute catre cancelarul Angela Merkel prin intermediul caruia i-a solicitat sa permita reluarea cat mai rapida a productiei de automobile si a vanzarii acestora. Oficialii din domeniu din Germania, cea mai mare piata auto de pe continentul european, sustin ca furnizorii de componente sunt cei mai afectati de criza, o prelungire a situatiei actuale putand fi sinonima cu falimentul unor companii importante.
Intr-un comunicat emis de cei de la VDA impreuna cu IG Metall, cel mai mare sindicat din industria auto din Germania, se arata ca stocurile auto ale companiilor au ajuns deja la capacitate maxima la acest moment. In aceste conditii, daca aceste componente auto nu sunt vandute, multe companii din industrie nu ar mai avea cum sa supravietuiasca. Totodata, si producatorii auto au ramas cu un numar extrem de mare de masini pe stoc, drept pentru care se solicita reluarea cat mai urgenta a activitatii de vanzare.
Asa cum era de asteptat de altfel, productia si cererea de pe piata auto au scazut la nivel global in ultima perioada din cauza masurilor restrictive impuse de marea majoritate a guvernelor in contextul actual al pandemiei de coronavirus. Bineinteles, afectata va fi si cea mai mare piata auto din lume, cea din China, specialistii estimand ca se va inregistra o scadere de 11.5% a productiei din acest an. De asemenea, tot pentru anul in curs, specialistii din China preconizeaza o scadere de 5% a vanzarilor totale de masini, ceea ce nu este deloc putin.
Totusi, analistii isi pastreaza optimismul pentru anul 2021, acestia sustinand ca in anul urmator va fi raportata o crestere a productiei de aproximativ 7.5%. Din fericire, China a ridicat incepand cu aceasta saptamana restrictiile din provincia Hubei, ceea ce inseamna ca lucrurile ar putea reveni la normal destul de curand.
Ultimele NOUTATI
Am avut o experienta pozitiva cu autoritatile Statului roman!
Fraude fiscale de peste 4,2 milioane lei, identificate de inspectorii antifrauda. La ce practici ilegale au apelat doi operatori economici pentru a prejudicia bugetul statului
WhatsApp va fi plin de reclame! Meta anunta modificarea care va schimba totul
Cum poti sa-ti gasesti un job de vara in Retail, HoReCa sau Turism, in 2025 - sfaturi de la specialisti in HR pentru angajare rapida, pe salariu bun
Partenerii nostri
Beneficiezi de indemnizatie crestere copil daca nu ai lucrat? Ce spun specialistii
Tehnologia mobila si respectarea normelor GDPR la locul de munca
Firma cu mai multe puncte de lucru: Cum se tine corect evidenta ambalajelor SGR
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Certificat calificat de semnatura electronica: Cum se inregistreaza achizitia in contabilitate
Firmele in vizorul autoritatilor: cum te pregatesti pentru verificari si inspectii
Contractul de renta viagera: Ce este si cum functioneaza? [MODEL]