Parlamentul European a votat revizuirea regulamentului privind tahografele digitale
tahografeparlament europeanregulirevizuire
Parlamentul European a votat raportul eurodeputatei Adriana Ticau, cu privire la revizuirea regulamentului privind aparatura de inregistrare in transportul rutier (tahografele digitale).
Scopul regulamentului propus, care il va inlocui pe cel actual datand din anul 1985, este reducerea posibilitatilor de a manipula tahograful, aplicarea mai eficienta a normelor sociale si reducerea sarcinii administrative.
“Noul regulament reprezinta un echilibru intre siguranta rutiera si imbunatatirea conditiilor de munca, pe de o parte, si respectarea vietii private si a datelor soferilor pe de alta parte”, a declarat Adriana Ticau.
Parlamentul a sprijinit introducerea tahografului inteligent, deoarece acesta va contribui la imbunatatirea punerii in aplicare a legislatiei, a conditiilor de lucru ale soferilor, la cresterea sigurantei rutiere si va fi un mijloc de reducere, pe termen mediu si lung, a nivelului sarcinii administrative legate de obligatiile privind tahografele pentru societatile de transport.
Tahograful inteligent va fi introdus pe piata la 36 de luni dupa intrarea in vigoare a specificatiilor tehnice si va include doua noi functii: comunicarea de la distanta, utilizata pentru a efectua controale, si inregistrarea datelor de localizare.
“Principala preocupare a Parlamentului a fost aceea de a se asigura ca legislatia se aplica doar conducatorilor auto profesionisti”, a mai spus europarlamentarul.
Astfel, textul convenit nu impune obligativitatea utilizarii tahografelor pentru vehiculele mai mici de 7,5 t utilizate pentru transportul de materiale, echipamente sau masini utilizate de conducatorul auto in exercitarea profesiei sale si care sunt utilizate numai pe o raza de 100 km de la sediul intreprinderii si cu conditia ca principala activitate a conducatorului auto sa nu fie cea de conducere a vehiculului (deci conducatori auto care nu sunt profesionisti).
Referitor la derogarile nationale mentionate la articolul 13 din Regulamentul 561/ 2006, textul convenit urmeaza propunerea Comisiei de a creste raza de la valoarea actuala de 50 km la 100 km in unele cazuri.