Patronii firmelor de transport sunt disperati. Oamenii nu mai vor sa munceasca?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Patronii firmelor de transport sunt disperati. Oamenii nu mai vor sa munceasca?
Patronii firmelor de transport sunt disperati. Oamenii nu mai vor sa munceasca?
de Vlad Strunescu la 27 Oct. 2021
Urmareste-ne pe Google News
criza soferisoferi indiaimport forta muncasoferi straini

Cand vad rafturile pline ale magazinelor, putini oameni se gandesc cum ajunge marfa pe ele. Cum de avem, in fiecare zi, pe langa tonele de legume si fructe locale, alte tone de legume si fructe exotice, precum si sumedenie de produse alimentare, imbracaminte, incaltaminte, mobila, electrocasnice si electronice importate. 


Fara transportatori, nimic din toate acestea nu ar ajunge pe mesele, pe rafturile si in dulapurile noastre. De fapt, poate ca nici dulapul nu ar mai fi alcatuit din placi, ci l-am mosteni pe cel de fag, de la bunici, dar pana si acela ar trebui sa fie transportat.
 
 
Asa se face ca meseria de sofer a ajuns la mare pret si cautare cam peste tot in lume. 
 
Ne-am obisnuit sa vedem muncitori asiatici pe santierele din toata tara, acum, tot din Asia se pare ca vine si rezolvarea la criza soferilorprofesionisti. 
 
Potrivit lui Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania si presedinte al Uniunii Internationale a Transporturilor Rutieri (IRU), firmele romanesti de transport au nevoie de aproximativ 40.000-45.000 de conducatori auto licentiati.
 
Printre solutii ar fi aducerea de soferi din Filipine, Nepal, India si scaderea limitei de varsta de la 21 la 18 ani pentru obtinerea permisului de conducere categoria C (TIR-uri, camioane).
 
"La Autoritatea Rutiera Romana sunt inregistrati peste 350.000 de soferi profesionisti din care aproximativ 100.000 lucreaza in afara tarii, in statele UE. 
 
Sunt mai multe firme de transport in Romania care si-au limitat cresterile tocmai din cauza lipsei de soferi. Am insistat sa aducem soferi din alte tari, dar bariera de limba nu face foarte atractiva recrutarea de soferi din Ucraina, dupa modelul din Polonia. 
 
Atunci ne-am uitat la soferii din Filipine, Nepal, India dar mai avem nevoie de o adaptare a legislatiei din tara. Pentru a lucra in UE, un sofer profesionist trebuie sa detina un certificat de competenta profesionala. Examenul se da in tara unde urmeaza sa lucreze. 
 
Autoritatile de la noi au reusit sa obtina permisiunea ca soferii asiatici sa dea examenul in limba engleza, insa doar cei care au obtinut permis de conducere inainte de 2009. A doua problema a firmelor de transport de la noi este ca inca nu suntem in spatiul Schengen", a declarat Dinescu, in cadrul unei conferinte pe teme de transporturi.
 

Birocratia pune bete-n roate

Un alt obstacol in calea importului de forta de munca este reprezentat de procedurile birocratice greoaie pentru recrutarea soferilor din afara UE, proceduri care dureaza 4-5 luni.
 
In ceea ce priveste scaderea limitei de varsta de la 21 la 18 ani pentru obtinerea permisului categoria C, masura ar trebui sa tina seama de mai multe aspecte, cum ar fi imbunatatirea pregatirii in scolile de soferi si limitarea folosirii permisului doar in interiorul tarii in care este obtinut. 

Citeste si: Nu mai putem circula pe cele mai spectaculoase drumuri din Romania. Transfagarasanul si Transalpina au intrat la iernat
 
Austria, Cehia, Germania, Danemarca, Estonia, Franta, Grecia, Croatia, Ungaria, Irlanda, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovenia, Suedia si Marea Britanie au stabilit deja varsta minima de 18 ani pentru permisul de conducere categoria C+E.

Foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x