Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Piata auto din Romania a pus frana in martie, dar, pe primul trimestru, cresterea este de 6,3%


Piata auto din Romania a pus frana in martie, dar, pe primul trimestru, cresterea este de 6,3%
de la 16 Apr. 2019
Piata auto din Romania a pus frana in martie, dar, pe primul trimestru, cresterea este de 6,3%
Tags: piata auto 2019crestere piata autovanzari auto romaniastatistici apiarabla 2019

Pentru piata auto din Romania, anul 2019 continua promitator desi, dupa primele trei luni, cresterea s-a temperat, comparativ cu evolutia consemnata in primul trimestru al anului trecut, potrivit APIA.


Cu toate acestea, cresterea este de 5,6%, la autoturisme, care, in conditiile reluarii Programului Rabla cu o luna mai tarziu comparativ cu 2018, este de natura sa genereze optimism moderat in piata.
 
Citeste si: Rabla Clasic si Rabla Plus pot fi accesate de populatie incepand din 12 aprilie 2019
 
Pe plan european, insa, dupa primele trei luni din 2019, sunt consemnate volume mai mici ale vanzarilor de autoturisme noi in tarile Europei vestice, care, pe ansamblul UE 15 inregistreaza o scadere de circa 3,5% comparativ cu 2018.
 
Avand in vedere ponderea pe care aceste tari o reprezinta in totalul pietei UE, APIA apreciaza ca, si pe ansamblul UE 28, rezultatul pe primul trimestru din 2019 va fi negativ.
 
Martie 2019 este a saptea luna consecutiva de scadere a pietei europene, comparativ cu martie 2018, o explicatie pentru scaderile de anul trecut fiind trecerea la cerintele de omologare WLTP.
 
Principalele tari din UE, care, impreuna, acopera circa 75% din piata, inregistreaza, dupa 3 luni, urmatoarea evolutie: Franta (minus 0,6%), Germania (+0,2%), Italia (minus 9,6%), Spania (minus 6,9%) si Marea Britanie (minus 2,4%).
 
In ceea ce priveste Romania, vanzarile sunt sustinute, in continuare, de persoanele juridice, care acopera 72% din totalul achizitiilor de autoturisme realizate in primele trei luni ale lui 2019. Este de remarcat ca numarul autoturismelor achizitionate de persoanele fizice in primele 3 luni din 2019 (8.606 unitati) este cu 2,2% inferior celui din perioada similara a anului trecut (8.799 unitati); ca urmare, si ponderea lor a scazut de la 30%, in 2018, la 28%, in 2019.
 
Conform APIA, aceasta scadere este cauzata, in principal, de faptul ca, anul trecut, Programul Rabla a fost lansat cu o luna mai devreme, adica pe 15 martie. Pe cale de consecinta, asteptarea generata de inceperea programului s-a reflectat in vanzarile din martie 2019.
 
In ce priveste autoturismele rulate (in marea lor majoritate nefiscalizate), in primele trei luni din 2019, au fost  inmatriculate 110.308 de unitati, cu 8,6% mai putine decat in 2018, pe structura de varsta imbunatatita (cele cu varsta mai mare de 12 ani inregistrand, pe un volum important, o scadere de 14,9%).
 
In martie 2019, in Romania, s-au vandut cu 8,1% mai putine autovehicule noi, comparativ cu martie 2018, insa, pe ansamblul primului trimestru din 2019, au fost vandute cu 6,3% mai multe autovehicule, pe un volum total de 38.253 de unitati, din care 31.174 autoturisme (+5,6%) si 7.079 vehicule comerciale (+9,5%).
 
Top-ul pe marci (autoturisme si autovehicule comerciale) este condus de catre Dacia, cu 9.008 unitati, urmata de catre Volkswagen (3.718 unitati) si Ford (3.449 unitati).
 
La autoturisme, top-ul pe marci are pe primul loc Dacia, cu 8.218 unitati (26,4% cota de piata, pe un volum in scadere cu 4,3% fata de 2018), urmata de Volkswagen cu 3.230 unitati (10,4% cota de piata; volume in scadere cu 4,7% fata de 2018); Skoda 2.629 unitati (8,4% din piata; volume in scadere cu 4,1%), Ford 2.485 unitati (8% cota de piata; volume mai mari cu 19,7%) si Renault 2.428 unitati (7,8% cota de piata, volume mai mari cu 20,6%).
 
Pe modele, cu cele 2.399 unitati vandute, Dacia Logan este cel mai bine vandut model, in primul trimestru din 2019, urmat de Dacia Duster (2.340 unitati), Dacia Sandero (1.768 unitati), Renault Clio (1.452 unitati) si Skoda Octavia (1.072 unitati).
 
In functie de tipul de combustibil, primele trei luni ale lui 2019 consemneaza un raport favorabil autoturismelor cu motoare pe benzina, care detin 65,8% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o aveau in primele trei luni ale lui 2018 (54,8%). Dintre primele 10 marci/modele cele mai vandute, 7 marci, respectiv 7 modele au o pondere a vanzarilor cu motorizari pe benzina peste aceasta medie (65,8%).
 
In ce priveste autoturismele electrice si hibride, ponderea acestora continua sa creasca, ajungand sa detina, in primele trei luni din 2019, o cota de piata relativ importanta: 3,1%. A fost consemnata o crestere de 5%, la autoturismele 100% electrice, si o scadere de 54,8%, la cele plug-in. Pe de alta parte, autoturismele hibride inregistreaza o crestere de 77,4%.
 
In functie de tara de provenienta a autoturismelor, in primele 3 luni din 2019, 25,8% au fost din productie autohtona; 21,9% au provenit din Germania; 10,9% din Cehia, 9,1% din Turcia si 7,5% din Spania.
 
Citeste si: Numarul masinilor noi inmatriculate in Romania in primul trimestru al anului creste cu peste 25%, Dacia Logan ramanand in topul preferintelor

In acest context, vanzarile de autoturisme din productia autohtona au scazut, in primele trei luni din 2019, cu 3,6% comparativ cu perioada similara din 2018, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au crescut cu 9,1%.

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016