Piata auto din Romania ramane in pana. Scadere de peste 32% la noua luni, cu un puseu de crestere in septembrie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Piata auto din Romania ramane in pana. Scadere de peste 32% la noua luni, cu un puseu de crestere in septembrie
Piata auto din Romania ramane in pana. Scadere de peste 32%  la noua luni, cu un puseu de crestere in septembrie
de Vlad Strunescu la 13 Oct. 2020
Urmareste-ne pe Google News
scadere piata autostare piata autopiata auto romaniadate apia septembrie

Datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA) arata ca, in primele noua luni din acest an, piata auto din Romania a inregistrat o scadere de 32,3%, fata de aceeasi perioada de timp din 2019. Cu toate acestea, APIA a remarcat ca, pentru prima data in acest an, in septembrie, a fost consemnata o crestere semnificativa a inmatricularilor de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale, minibuse si autobuze), comparativ cu septembrie 2019: 72,8%.

La noua luni, topul marci, autoturisme si autovehicule comerciale,  este condus de Dacia (27.693 de unitati), urmata de Volkswagen (7.733), Renault (7.514), Ford (6.674), Skoda (6.615) si Hyundai (5.119).

Citeste si: Inmatricularile auto din luna septembrie au crescut cu aproape 80% in Romania
 
In septembrie 2020, autoturismele (care reprezinta circa 85% din total) au inregistrat un volum de 10.778 de unitati, cu 81,8% mai mare decat in septembrie din 2019. 
 
In ceea ce priveste tipul proprietarului, cele mai multe achizitii de autoturisme din 2020 au fost realizate de catre persoane juridice, care acopera 55% din totalul achizitiilor de autoturisme.
 
Dupa primele noua luni, vanzarile totale au insumat 83.628 de unitati, in scadere cu 31,8%, in comparatie cu acelasi interval de timp din 2019.
 
In primele noua luni din 2020, topul marcilor de autoturisme este condus de Dacia (26.149 de unitati; minus 29,6% fata de 2019; cota de piata 31,3%). 
 
Dacia este urmata de Skoda (6.615 de unitati; minust 31,1%; cota de piata 7,9%), Volkswagen (6.569 de unitati; minus 20,7%; cota de piata 7,9%), Renault (6.299 de unitati; minus 39,8%; 7,5%) si Hyundai (5.119 de unitati; minus 14,5%; 6,1%).
 
Pe modele, cu 12.133 de unitati inmatriculate din ianuarie pana in septembrie, Dacia Logan este pe primul loc, dar in scadere cu 39,8%, comparativ cu anul trecut, urmata de Dacia Sandero (6.475 unitati, minus 0,6%), Dacia Duster (6.019 unitati; minus 26,9%), Renault Clio (2.747 unitati; minus 37,1%) si Skoda Octavia (2.241 unitati; minus 40,3%).
 
In ceea ce priveste autoturismele electrice 100%, hibride plug-in si hibride, dupa primele noua luni ale anului, se inregistreaza un volum in crestere de 8,6%, comparativ cu perioada similara din 2019. 
 
Vanzarile de autoturisme full electrice au crescut 40,8%, iar cele de masinile hibride plug-in cu 141,3%.
 
In schimb, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrica (nu sunt incluse cele mild hibrid) consemneaza, dupa primele noua luni, o evolutie negativa, de 8,2%.
 
In ceea ce priveste topul pe marci al autovehiculelor electrice (100% si hibride plug-in), a caror cumparare este stimulata prin Programul Rabla Plus, cele mai mari volume au fost inregistrate de Renault (360 unitati), Skoda (329 unitati) Volkswagen (204 unitati), Hyundai (186 unitati) si BMW (170 unitati).

Citeste si: Care sunt diferentele dintre anvelopele ieftine si cele scumpe
 
Potrivit APIA, in acest context, este de asteptat ca, in 2020, achizitiile de autoturisme electrice a caror achizitie este stimulata prin Programul Rabla Plus sa inregistreze volume semnificativ mai mari decat in 2019 (la 9 luni au deja o crestere generala de 59,6% a inmatricularilor), in conditiile in care sunt peste 2.200 rezervari de autoturisme electrice si hibride plug-in fata de doar 1.300 anul trecut (+69%).
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x