Criza provocata de pandemia de coronavirus care a lovit intreaga lume in acest an a afectat semnificativ si domeniul auto, cifrele de vanzari de pe aceasta piata inregistrand scaderi majore in prima jumatate de an la nivel global. Lucrurile nu stau mai bine din acest punct de vedere nici in Romania, piata auto din tara noastra fiind puternic afectata de restrictiile impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei de coronavirus. Luna septembrie a adus pentru piata auto din Romania o cifra de vanzari de aproape 11.000 de unitati, in crestere puternica fata de aceeasi luna a anului trecut.
Cresterea raportata la luna septembrie a anului 2019 nu trebuie sa ne pacaleasca insa, aceasta luna reprezentand un caz special din punct de vedere al vanzarilor, la acea vreme fiind raportate numai 6.000 de unitati vandute. Vanzarile din luna septembrie din acest an sunt, spre exemplu, mai mici decat vanzarile din luna iulie, atunci cand romanii achizitionau aproape 13.000 de unitati, in scadere cu 44% in raport cu aceeasi luna iulie a anului 2019. De asemenea, in august, romanii au cumparat putin peste 11.000 de unitati, in scadere cu 52% insa fata de luna similara a anului precedent.
Conform datelor puse la dispozitie de specialistii din cadrul Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania si Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, dupa primele noua luni ale anului, pe piata auto din tara noastra au fost raportate peste 84.500 de unitati vandute. In comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, cifra de vanzari din 2020 a scazut puternic, cu aproape 32 de procente. Chiar daca cifrele de vanzari din ultimele trei luni ale anului vor creste, anul 2020 va ramane unul destul de slab pentru piata auto romaneasca.
Asa cum era de asteptat, producatorul auto de la Mioveni ramane in topul preferintelor soferilor romani si in acest an de criza, dupa primele noua luni ale anului fiind vandute aproximativ 26.000 de unitati Dacia. Chiar si asa insa, cifrele de vanzari ale celor de la Dacia sunt mult mai slabe decat cele inregistrate in 2019, vanzarile de acum scazand cu aproximativ 30 de procente.
Pe locul secund in topul brand-urilor auto preferate de soferii romani se afla Skoda, constructorului cu sediul in Mlada Boleslav trimitand in Romania peste 6.600 de autoturisme in primele noua luni ale acestui an. Ultima treapta a podiumului este ocupata in cele din urma de cei de la Volkswagen, in tara noastra fiind inmatriculate 6.585 de unitati ale producatorului german. Francezii de la Renault au reusit, de asemenea, sa treaca de pragul de 6.500 de unitati vandute in Romania in primele noua luni ale anului. Ultima clasata din Top 5 este Hyundai, producatorul nipon raportand putin peste 5.100 de unitati inmatriculate in tara noastra in acest an.
Chiar si in conditiile unui an de criza, in care prioritatile in materie de cheltuire a banilor s-au schimbat semnificativ, soferii romani s-au dovedit a fi extrem de interesati de achizitionarea unui automobil la mana a doua. Conform datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, romanii au inmatriculat in luna septembrie un numar de 54.509 de unitati second-hand, in crestere cu peste 52 de procente fata de aceeasi perioada a anului precedent. Dupa primele noua luni ale anului, in tara noastra au fost inmatriculate aproape 296.000 de unitati second-hand, in scadere totusi cu 10% in raport cu aceeasi perioada a anului 2019.
Ultimele NOUTATI
Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici