Piata auto globala a fost puternic afectata in prima jumatate a anului de criza provocata de pandemia de coronavirus, vanzarile de autoturisme scazand semnificativ pe marea majoritate a celor mai mari piete din toate colturile lumii. A doua jumatate a anului se anunta insa mult mai promitatoare, in contextul in care autoritatile multor state au renuntat la anumite masuri de restrictie impuse initial in vederea limitarii raspandirii epidemiei. In plus, piata auto din China, cea mai mare piata auto a lumii, pare ca si-a revenit complet avand in vedere ca si criza sanitara de la inceputul anului pare deja uitata.
Vanzarile globale de masini din luna iulie au scazut cu numai 6.8% in raport cu aceeasi luna a anului precedent, ceea ce suna destul de promitator pentru aceasta a doua parte a anului curent. Conform cifrelor din statistici, in aceasta luna iulie au fost vandute putin peste 7 milioane de autovehicule. Desigur, inca nu vorbim despre o cifra de vanzari extrem de buna, insa toate semnele duc spre o oarecare revenire a pietei globale. Prelungirea crizei sanitare la nivel global ar putea afecta insa serios piata auto in cazul in care al doilea val al pandemiei va lovi anumite parti ale lumii in toamna acestui an.
La nivel european, cifrele de vanzari din luna iulie au scazut cu numai 5.7%, programele de subventionare dovedindu-se extrem de benefice in aceasta perioada dificila. Mai mult decat atat, vanzarile din zona estica a Batranului Continent au crescut chiar cu 17 procente. In Europa de Vest au fost inregistrate insa cele mai mari scaderi din intreaga lume. Conform estimarilor, declinul anual la nivelul pietelor europene vestice va fi de aproximativ 24 de procente. Mai exact, pana la sfarsitul anului in curs, in aceasta parte a Europei ar urma sa fie livrate aproximativ 10.8 milioane de unitati, o cifra extrem de mica in comparatie cu anii precedenti.
Dupa primele sapte luni ale anului, vanzarile globale de autoturisme au scazut cu nu mai putin de 25% in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent. Masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei au dus la decizii de oprire a productiei in cazul multor constructori sau chiar la incetarea activitatii in cazul dealerilor auto. In plus, obiceiurile de consum ale oamenilor s-au schimbat semnificativ in aceasta perioada, multi preferand sa nu mai faca astfel de investitii.
Conform analizelor, pentru acest an este estimata o scadere a cifrelor de vanzari de cel mult 20%. In termeni mai concreti, specialistii se asteapta ca la finalul anului curent sa vorbim despre o cifra de vanzari totala de aproximativ 70 de milioane de unitati. De asemenea, se mai estimeaza ca productia globala de autoturisme va ajunge la finalul acestui an la aproximativ 71 de milioane de unitati. Totusi, specialistii in domeniu recunosc ca estimarile sunt doar orientative la aceasta ora, fiind extrem de greu sa faci estimari privind evolutia pietelor, impactul pandemiei fiind diferit. Totodata, si ritmul de recuperare este diferit in functie de fiecare tara in parte.
In orice caz, cifrele vor fi cu mult mai slabe in raport cu cele raportate in anul 2019, atunci cand la nivel mondial au fost livrate 91 de milioane de vehicule, din care 64 de milioane au fost autoturisme. Tot in 2019, productia de vehicule la nivel global a ajuns la un nivel de 91.7 milioane de unitati.
Ultimele NOUTATI
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Partenerii nostri
Elemente noi care se introduc OBLIGATORIU in REGES ONLINE. Atentie la prevederile legale!
Instruirea SSM la continuarea activitatii dupa pensionare - reglementari cheie
Amortizare apartament fara justificare economica: Ce a decis ANAF intr-un caz concret
Masuri fiscale aplicabile din 1 august 2025 si 1 ianuarie 2026: Ce pregateste Guvernul Bolojan
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii