Piata auto globala a fost puternic afectata in prima jumatate a anului de criza provocata de pandemia de coronavirus, vanzarile de autoturisme scazand semnificativ pe marea majoritate a celor mai mari piete din toate colturile lumii. A doua jumatate a anului se anunta insa mult mai promitatoare, in contextul in care autoritatile multor state au renuntat la anumite masuri de restrictie impuse initial in vederea limitarii raspandirii epidemiei. In plus, piata auto din China, cea mai mare piata auto a lumii, pare ca si-a revenit complet avand in vedere ca si criza sanitara de la inceputul anului pare deja uitata.
Vanzarile globale de masini din luna iulie au scazut cu numai 6.8% in raport cu aceeasi luna a anului precedent, ceea ce suna destul de promitator pentru aceasta a doua parte a anului curent. Conform cifrelor din statistici, in aceasta luna iulie au fost vandute putin peste 7 milioane de autovehicule. Desigur, inca nu vorbim despre o cifra de vanzari extrem de buna, insa toate semnele duc spre o oarecare revenire a pietei globale. Prelungirea crizei sanitare la nivel global ar putea afecta insa serios piata auto in cazul in care al doilea val al pandemiei va lovi anumite parti ale lumii in toamna acestui an.
La nivel european, cifrele de vanzari din luna iulie au scazut cu numai 5.7%, programele de subventionare dovedindu-se extrem de benefice in aceasta perioada dificila. Mai mult decat atat, vanzarile din zona estica a Batranului Continent au crescut chiar cu 17 procente. In Europa de Vest au fost inregistrate insa cele mai mari scaderi din intreaga lume. Conform estimarilor, declinul anual la nivelul pietelor europene vestice va fi de aproximativ 24 de procente. Mai exact, pana la sfarsitul anului in curs, in aceasta parte a Europei ar urma sa fie livrate aproximativ 10.8 milioane de unitati, o cifra extrem de mica in comparatie cu anii precedenti.
Dupa primele sapte luni ale anului, vanzarile globale de autoturisme au scazut cu nu mai putin de 25% in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent. Masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei au dus la decizii de oprire a productiei in cazul multor constructori sau chiar la incetarea activitatii in cazul dealerilor auto. In plus, obiceiurile de consum ale oamenilor s-au schimbat semnificativ in aceasta perioada, multi preferand sa nu mai faca astfel de investitii.
Conform analizelor, pentru acest an este estimata o scadere a cifrelor de vanzari de cel mult 20%. In termeni mai concreti, specialistii se asteapta ca la finalul anului curent sa vorbim despre o cifra de vanzari totala de aproximativ 70 de milioane de unitati. De asemenea, se mai estimeaza ca productia globala de autoturisme va ajunge la finalul acestui an la aproximativ 71 de milioane de unitati. Totusi, specialistii in domeniu recunosc ca estimarile sunt doar orientative la aceasta ora, fiind extrem de greu sa faci estimari privind evolutia pietelor, impactul pandemiei fiind diferit. Totodata, si ritmul de recuperare este diferit in functie de fiecare tara in parte.
In orice caz, cifrele vor fi cu mult mai slabe in raport cu cele raportate in anul 2019, atunci cand la nivel mondial au fost livrate 91 de milioane de vehicule, din care 64 de milioane au fost autoturisme. Tot in 2019, productia de vehicule la nivel global a ajuns la un nivel de 91.7 milioane de unitati.
Ultimele NOUTATI
5 accesorii de iarna pe care orice sofer ar trebui sa le aiba in masina
7 sfaturi pentru incalzirea masinii corect in zilele recile – greseala pe care o fac multi
Nu pleca pe drum fara a face asta! 5 recomandari esentiale pentru sofatul iarna
Cel mai bun anunt de angajare in 2024. Cum sa il scrii, ca sa atragi numai candidati de calitate
Cauti personal pentru firma ta? Descopera aceste 5 intrebari neasteptate pe care orice angajator ar trebui sa le puna in interviuri
Cate tipuri de credite bancare exista si care e diferenta dintre ele? Ipotecar, de nevoi personale, imobiliar?
Partenerii nostri
Suprapunerea certificatelor medicale - Care va fi modul de plata? Cum se va trece Declaratia 112?
Blocul National Sindical cere autoritatilor sa REDUCA impozitarea pe munca
Norme SSM: Nereguli gasite la angajatorii care folosesc zilieri si salariati temporari
Aspecte juridice critice in imbunatatirea managementului fortei de munca
Cele mai importante reglementari pentru institutiile de credit in 2024
Salariatul nu este apt pentru locul de munca: "Suntem obligati sa ii oferim alt post in firma?"
Te-ar putea interesa si
Nu pleca pe drum fara a face asta! 5 recomandari esentiale pentru sofatul iarna
Cel mai bun anunt de angajare in 2024. Cum sa il scrii, ca sa atragi numai candidati de calitate