Piata masinilor la mana a doua a scazut in Romania in primele zece luni ale anului cu 8 procente

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Piata masinilor la mana a doua a scazut in Romania in primele zece luni ale anului cu 8 procente
Piata masinilor la mana a doua a scazut in Romania in primele zece luni ale anului cu 8 procente
de Adrian Somai la 27 Nov. 2018
Urmareste-ne pe Google News
masini second handmasini la mana a douapiata autodealeri autorizatiinmatriculari auto

Anul 2017 aducea pentru Romania eliminarea taxei auto, o masura care a fost atat imbratisata de unii, cat si criticata vehement de altii. Motivul pentru care era criticata era unul cat se poate de simplu, o astfel de eliminare a taxei auto nefacand nimic altceva in afara de a duce la o crestere masiva a masinilor la mana a doua aduse in tara noastra. Iar asta s-a si intamplat in cele din urma. Ponderea masinilor second hand a ajuns la o valoare extrem de ridicata la finele anului trecut. Din fericire, putem vedea acum cum piata masinilor la mana a doua a scazut cu pana la 8% dupa primele zece luni ale anului.

Conform datelor oferite de cei de la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), in primele zece luni ale anului curent au fost inmatriculate putin peste 390.000 de masini la mana a doua. Asta inseamna o scadere usoara a inmatricularii masinilor second hand inmatriculate in Romania, de 8.36% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. 

Trei sferturi dintre masinile inmatriculate sunt second hand 

Cifrele mai ingrijoratoare apar atunci cand ne uitam la ponderea pe care o ocupa segmentul masinilor la mana a doua in totalul masinilor inmatriculate in tara noastra. In aceleasi prime zece luni ale anului au fost inregistrate numai 113.000 de masini noi vandute in Romania. Totusi, chiar si aceasta cifra este in crestere fata de anul trecut, cu nu mai putin de 27.62%. Insa, nu putem sa nu remarcam ca doua una din patru masini inmatriculate in Romania este noua, restul fiind masini la mana a doua. 

Problema este cu atat mai grava cu cat marile orase din tara noastra se confrunta cu un nivel de poluare peste media normala. Spre exemplu, Bucuresti, capitala Romaniei, a devenit in acest an cea mai poluata capitala europeana, un titlu care nu ii face deloc cinste! In aceste conditii, autoritatile ar trebui sa gaseasca solutii cat mai rapid pentru a stopa popularitatea masinilor la mana a doua. 

Romanii au inceput sa prefere masinile la mana a doua verificate si cu rulaj mic 

O tendinta interesanta a pietei masinilor la mana a doua este aceea care ne arata ca oamenii au inceput sa isi indrepte atentia din ce in ce mai mult catre masinile la mana a doua verificate si care au un rulaj mic. Atunci cand sunt cumparate astfel de masini cu un rulaj mic de la dealerii auto cunoscuti, clientul beneficiaza de o serie de avantaje importante. Bineinteles, aceleasi masini pot fi gasite si pe piata libera, la preturi chiar mai mici. Insa, si riscurile asumate sunt mult mai mari. 

Atunci cand vorbim despre avantajele pe care le ofera cumpararea unei masini la mana a doua cu rulaj mic de la un dealer autorizat, vorbim in primul rand de garantia oferita. De cele mai multe ori, clientii pot beneficia de o garantie cuprinsa intre 6 si 24 de luni. De asemenea, dealerii mai pot oferi servicii de intretinere gratuita in primele sase luni sau pentru primii 10.000 de kilometri. De asemenea, clientii pot opta pentru alternativa unui buy-back sau a unei plati esalonate, in sistem leasing sau prin credit bancar. Nu in ultimul rand, vorbim despre o siguranta mai mare pe care o are clientul, putand vedea un istoric de service real si asa mai departe. 

Citeste si: Care sunt cei mai buni angajatori din Romania, in 2018

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile
Imobiliare

Case mai ieftine si facturi mai mici. Planul UE pentru locuinte mai accesibile si sustenabile

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x