Plus de 18,1% la livrarile de autovehicule. Plus 114% si 194% la autoturismele electrice si hibride

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Plus de 18,1% la livrarile de autovehicule. Plus 114% si 194% la autoturismele electrice si hibride Plus de 18,1% la livrarile de autovehicule. Plus 114% si 194% la autoturismele electrice si hibride
de Alexandra Stanescu la 22 Iun. 2017
Urmareste-ne pe Google News
piata autoautoturisme hibridautoturisme electriceautoturisme hibrid

In primele cinci luni din acest an, livrarile totale de autovehicule (autoturisme si vehicule comerciale) au inregistrat o crestere generala de 18,1% comparativ cu aceeasi perioada din 2016.

In interiorul acestei cifre, autoturismele au consemnat o crestere de 22%. Vanzarile de autoturisme au fost, ca si in anii precedenti, sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 73% fata de 27%, la persoane fizice, potrivit datelor APIA.
 
In comparatie cu primele 5 luni din 2016, au crescut atat ponderea cat si volumul achizitiilor realizate de catre persoanele fizice (ponderea, de la 13% la 27%, iar volumul cu 166%). 
 
Conform APIA, aceste cifre arata detasarea tot mai mare a persoanelor fizice de Programul Rabla, care incepe sa-si reduca efectul de asteptare din ultimii ani. 
 
In ce priveste autoturismele rulate (in marea lor majoritate nefiscalizate), in primele cinci luni din 2017, au fost inmatriculate peste 214.000 de unitati (circa 71% din volumul din tot anul 2016), de 5,8 ori mai multe decat cele noi. Aceasta situatie este cauzata, dupa cum APIA a semnalat de anul trecut, de eliminarea, de la 1 februarie 2017, a Timbrului de Mediu. 
 
Mai grav este ca s-a triplat numarul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate (Normele Euro3 si Euro2), de la circa 29.672 de unitati, in 2016, la circa 87.099.
 
Revenind la piata de autovehicule noi, in mai 2017, s-au livrat cu 31,6% mai multe autovehicule decat in aprilie, astfel ca, pe ansamblul primelor cinci luni, totalul este de 54.595 de unitati, cu 18,1% mai mult decat in primele cinci luni din 2016.
 
Autoturismele, reprezentand 80% din totalul livrarilor din primele cinci luni (43.792 unitati), inregistreaza o crestere de 22% fata de aceeasi perioada a anului 2016, iar vehiculele comerciale (marfa si persoane) una de 4,5%.
 
Top-ul pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de catre Dacia, cu 13.582 unitati, urmata de catre Volkswagen, cu 5.830 unitati, Ford 4.363 unitati, Renault cu 4.234 unitati si Skoda 3.965 unitati.
 
La autoturisme, in functie de volumele livrate, top-ul pe marci are pe primul loc Dacia, cu 12.076 unitati (27,6% cota de piata, pe un volum in crestere cu 25,9% fata de 2016), urmata de Volkswagen cu 5.102 unitati (11,7% cota de piata, volume in crestere cu 32,1% fata de 2016); Skoda 3.965 unitati (9,1% din total piata, volume in crestere cu 4,7%); Renault 3.466 unitati (7,9% cota de piata, volume mai mari cu 34,3%); Ford 3.013 unitati (6,9% din total piata, volume in crestere cu 27,2%); si Opel cu 1.919 unitati (4,4% din total piata, volume mai mari cu 26,1%).
 
Pe modele, cu cele 4.338 unitati vandute, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in primele cinci luni din 2017, urmat de Dacia Sandero cu 3.055 unitati, Dacia Duster 2.523 unitati, Skoda Octavia 1.779 unitati si Renault Clio, 1.350 unitati.
 
Dintre primele 10 marci/modele cele mai vandute, 9 marci si respectiv 6 modele au o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (50,5%).
 
In ceea ce priveste autoturismele electrice si hibride, acestea au ajuns la o pondere de 1,6% din totalul livrarilor realizate in primele cinci luni din 2017. 
 
Desi volumele sunt foarte mici, cresterile sunt importante: la cele electrice este vorba despre o dublare, 114,3%, iar, la cele hibride, despre triplare, 194,6%) si arata un potential important de crestere al acestei categorii de autoturisme care, stimulata corespunzator (asa cum este astazi), va realiza volume importante si va contribui la reducerea poluarii. 
 
In functie de tara de provenienta a autoturismelor, 25,4% sunt de provenienta autohtona, 23,8% sunt fabricate in Germania, 11,4% in Cehia; 8,6% in Spania si 7,9% in Turcia.
 
In acest context, comparativ cu anul 2016, livrarile de autoturisme din productia autohtona au crescut, in 2017, cu 27,6%, in timp ce cresterea autoturismelor din import este de 20,2%.
 
Fata de datele inregistrate pana acum, APIA estimeaza ca, daca nu vor fi evenimente sau masuri de natura sa afecteze sectorul auto, in 2017, se va inregistra o crestere a pietei auto de peste 10-12%.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x