Popularitatea masinilor diesel se confrunta cu o scadere drastica printre soferii romani in primele trei luni ale anului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Popularitatea masinilor diesel se confrunta cu o scadere drastica printre soferii romani in primele trei luni ale anului
Popularitatea masinilor diesel se confrunta cu o scadere drastica printre soferii romani in primele trei luni ale anului
de Adrian Somai la 18 Apr. 2019
Urmareste-ne pe Google News
romaniapiata automasini dieselcota de piatapopularitateprogramul rablabonusuri rabla plus

In ultimii ani, masinile cu motorizare diesel au o viata din ce in ce mai grea pe plan european, popularitatea lor cunoscand o scadere drastica, la care nimeni nu s-ar fi asteptat in urma cu zece ani, spre exemplu. Scandalul Dieselgate, provocat de germanii de la Volkswagen, a avut fara doar si poate un efect covarsitor asupra pietei auto diesel. Lasand la o parte ca un numar important de clienti de pe piata auto nici macar nu mai iau in considerare aceasta varianta de motorizare la momentul actual, motorizarea diesel se confrunta cu din ce in ce mai multe piedici puse de autoritatile locale.

Asa cum stim deja cu totii, masinile echipate cu sisteme de motorizare diesel aveau un mare avantaj, si anume consumul mai mic de carburant. Acesta este si motivul pentru care masinile diesel au devenit atat de populare in intreaga lume cu zece sau chiar mai multi ani in urma.

Insa, lasand la o parte acest avantaj important pentru soferi, masinile diesel au adus la pachet si un dezavantaj enorm pentru mediul inconjurator. Cele mai multe dintre masinile diesel de pe piata au un grad de emisii destul de ridicat, ceea ce inseamna ca poluarea creste de la o zi la alta, fara ca noi sa putem face mare lucru. 

Tocmai din acest motiv, statele europene, in special, au luat tot felul de decizii la nivel local care au ca scop principal sa ii faca pe soferi sa renunte la masinile cu motorizare diesel. Chiar daca in tara noastra nu prea au fost luate asemenea masuri, statisticile ne arata ca popularitatea masinilor diesel in Romania este, de asemenea, intr-o continua scadere.



Conform statisticilor, doar 31.1% dintre masinile noi cumparate in Romania in primele trei luni ale anului au avut motoare diesel. In acest context, cota de piata a masinilor pe benzina a ajuns la nu mai putin de 66%. 

Cota de piata a masinilor diesel a scazut considerabil 

Conform unui raport publicat de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), cota de piata a masinilor diesel in primele trei luni ale anului curent a scazut de la 42.9% pana la 31.1%. Daca ne uitam la cota de piata inregistrata in fiecare luna, vom observa ca luna martie aduce cu sine o scadere si mai abrupta a cotei de piata a masinilor diesel, de pana la 29.5%. In tot acest timp, cota de piata a masinilor cu motorizare pe benzina creste semnificativ, de la 54.8% pana la 65.8%. 

Masinile electrice si hibride reprezinta deja o optiune importanta de luat in seama pentru soferii din tarile vestice, statisticile aratandu-ne ca popularitatea acestora creste accelerat in ultima perioada. Totusi, in tara noastra nu prea se intampla acest lucru, infrastructura din acest punct de vedere fiind inca la un nivel destul de precar.

In aceste conditii, soferii prefera inca sa treaca de la masinile diesel la masini cu motorizare pe benzina. Cota de piata a masinilor electrice si hibride a crescut in primele trei luni ale anului in tara noastra de la 2.2% la 3.1%. 

Programul Rabla incurajeaza soferii sa renunte la masinile poluante 

Autoritatile romane acorda prin intermediul Programului Rabla bonusuri consistente pentru soferii care sunt interesati sa isi achizitioneze masini cu un grad de emisii cat mai mic sau chiar masini electrice sau hibride.

Spre exemplu, romanii pot primi 45.000 de lei de la stat in cazul in care sunt decisi sa cumpere o masina electrica, respectiv 20.000 de lei in cazul unei masini cu sistem de motorizare plug-in hybrid. De asemenea, statul roman acorda o prima de 6.500 de lei pentru masinile care au un grad de emisii mai mic de 129 grame CO2/kilometru.

Citeste si:Sanctiuni de 60.000 de lei de la Garda Nationala de Mediu pentru Petrom

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x