Asa cum stim deja cu totii, masinile echipate cu sisteme de motorizare diesel aveau un mare avantaj, si anume consumul mai mic de carburant. Acesta este si motivul pentru care masinile diesel au devenit atat de populare in intreaga lume cu zece sau chiar mai multi ani in urma.
Insa, lasand la o parte acest avantaj important pentru soferi, masinile diesel au adus la pachet si un dezavantaj enorm pentru mediul inconjurator. Cele mai multe dintre masinile diesel de pe piata au un grad de emisii destul de ridicat, ceea ce inseamna ca poluarea creste de la o zi la alta, fara ca noi sa putem face mare lucru.
Tocmai din acest motiv, statele europene, in special, au luat tot felul de decizii la nivel local care au ca scop principal sa ii faca pe soferi sa renunte la masinile cu motorizare diesel. Chiar daca in tara noastra nu prea au fost luate asemenea masuri, statisticile ne arata ca popularitatea masinilor diesel in Romania este, de asemenea, intr-o continua scadere.
Conform unui raport publicat de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), cota de piata a masinilor diesel in primele trei luni ale anului curent a scazut de la 42.9% pana la 31.1%. Daca ne uitam la cota de piata inregistrata in fiecare luna, vom observa ca luna martie aduce cu sine o scadere si mai abrupta a cotei de piata a masinilor diesel, de pana la 29.5%. In tot acest timp, cota de piata a masinilor cu motorizare pe benzina creste semnificativ, de la 54.8% pana la 65.8%.
Masinile electrice si hibride reprezinta deja o optiune importanta de luat in seama pentru soferii din tarile vestice, statisticile aratandu-ne ca popularitatea acestora creste accelerat in ultima perioada. Totusi, in tara noastra nu prea se intampla acest lucru, infrastructura din acest punct de vedere fiind inca la un nivel destul de precar.
In aceste conditii, soferii prefera inca sa treaca de la masinile diesel la masini cu motorizare pe benzina. Cota de piata a masinilor electrice si hibride a crescut in primele trei luni ale anului in tara noastra de la 2.2% la 3.1%.
Autoritatile romane acorda prin intermediul Programului Rabla bonusuri consistente pentru soferii care sunt interesati sa isi achizitioneze masini cu un grad de emisii cat mai mic sau chiar masini electrice sau hibride.
Spre exemplu, romanii pot primi 45.000 de lei de la stat in cazul in care sunt decisi sa cumpere o masina electrica, respectiv 20.000 de lei in cazul unei masini cu sistem de motorizare plug-in hybrid. De asemenea, statul roman acorda o prima de 6.500 de lei pentru masinile care au un grad de emisii mai mic de 129 grame CO2/kilometru.
Citeste si:Sanctiuni de 60.000 de lei de la Garda Nationala de Mediu pentru Petrom
Ultimele NOUTATI
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Partenerii nostri
Elemente noi care se introduc OBLIGATORIU in REGES ONLINE. Atentie la prevederile legale!
Instruirea SSM la continuarea activitatii dupa pensionare - reglementari cheie
Amortizare apartament fara justificare economica: Ce a decis ANAF intr-un caz concret
Masuri fiscale aplicabile din 1 august 2025 si 1 ianuarie 2026: Ce pregateste Guvernul Bolojan
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii