Presa europeana, impresionata de Dacia Sandero II
dacia sandero 2motorconsumpretrenault
Noua Dacia Sandero II, aflata in programul uzinelor de langa Pitesti, atrage tot mai insistent atentia presei occidentale. Noul model romanesc este apreciat drept varianta ideala de masina, destinata unei perioade de criza economica.
Masina ideala in perioada de criza
Ziarul francez La Tribune, descrie astfel noua creatie a uzinelor Dacia din Romania: "Este exact masina de care ai nevoie, ca sa nu te usture la buzunar. Sub acest aspect, n-are niciun concurent, fiind placuta, convenabila si prezentand siguranta la drum. Masina Renault romaneasca este ideala in perioada de criza".
Dacia cea noua este caracterizata ca fiind o masina suficient de mare la un pret foarte mic, care porneste in Franta de la 7.900 euro.
Referindu-se la aspectele negative, francezii apreciaza ca interiorul, unde atat bordul, cat si tapiteria sunt dominate in prima varianta de culoarea neagra, creaza o atmosfera oarecum inadecvata bunei dispozitii pe care calatorul si-o doreste in masina, cand calatoreste.
Jurnalistii din Franta mai afirma ca bordul noii Dacia este prevazut cu aparatura strict necesara, dat fiind faptul ca inginerii de la Dacia nu si-au permis cheltuieli pentru alte dotari, decat cele legate de buna exploatare si de siguranta in mers.
Articolul lauda motorul turbo pe benzina de 90 CP, silentios si lipsit de trepidatii, care a trecut cu brio testele pe teren muntos efectuate in Andaluzia. Expertii francezi sustin insa ca, motorul noului model nu ar rezista prea mult, in cazul unor urcusuri abrupte.
“Nici nu putem pretinde exercitii de performanta din partea unei masini construite pentru drum normal si cu costuri scazute”, scrie La Tribune.
Consum de 8 litri la suta de kilometri
Francezii mai apreciaza ca masina romaneasca se comporta neasteptat de bine la drum lung, dar este lenesa la viraje, datorita rotilor mici, cu anvelope late. In compensatie, calitatea suspensiilor o face sa se comporte neasteptat de bine pe drumurile denivelate.
Referitor la eficienta economica a modelului Sandero II, se apreciaza ca acesta n-are rival in Europa din punct de vedere al pretului, dar se afla in urma altor masini, privind consumul: motorul consuma peste 8 litri la suta de kilometri.
La Tribune apreciaza insa ca acest aspect nu va indeparta potentialii clienti, care sunt tentati sa numere mai degraba cati bani vor scoate din buzunar pentru achizitia masinii, decat cei pe care ii vor cheltui in urmatorii ani.
Concluzia francezilor: masinile romanesti constituie cea mai buna alegere pentru un european, cu exceptia cazului in care acesta ar fi dispus sa isi achizitioneze o masina de lux, dar cu costuri mult mai mari.