Peste 2 milioane de masini din totalul parcului auto national de 7.6 milioane sunt mai vechi de 20 de ani, o cifra in crestere fata de anul 2021. Mai mult decat atat, 6.1 milioane de masini inmatriculate in tara noastra au o vechime de peste 15 ani. Cifrele sunt cu adevarat ingrijoratoare pentru Romania, multe dintre aceste masini poluand foarte mult mediul si fiind adevarate pericole in trafic.
Rabla Local este solutia pe care o propun autoritatile pentru intinerirea parcului auto national, insa lucrurile nu sunt deloc atat de simple. Practic, autoritatile sperau ca prin acest program sa scoata de pe soselele tarii noastre multe dintre masinile cu o vechime mai mare de 15 ani contra unei sume de 3.000 de lei, bani pe care soferii ar fi putut sa ii foloseasca in orice scop.
Prima problema este reprezentata de faptul ca multe primarii au decis sa nu se inscrie in acest program. Inscrierea era optionala, in contextul in care jumatate din cei 3.000 de lei platiti care soferii care isi radiau masinile ar fi urmat sa fie achitati de catre primarii. Observand ca autoritatile locale nu au de gand sa se implice prea tare in proiect, ministrul Mediului, Tanczos Barna, a venit cu o noua propunere, marind contributia financiara suportata de Administratia Fondului pentru Mediu. Potrivit noii propuneri, primariile ar urma sa suporte numai 20 sau 25% din bonusul de 3.000 de lei acordat soferilor pentru casarea unei masini vechi.
Ministrul Tanczos Barna sustine ca este nevoie de un Program Rabla in care sa se implice activ si primariile, asa cum se intampla si in celelalte tari europene din vest, acolo unde responsabilitatea pentru imbunatatirea calitatii aerului se afla si la nivel local. Primariile se apara insa, scuzandu-se ca nu au bani pentru astfel de actiuni.
Citeste si: Se schimba legea pentru toti soferii din Romania, din 10 septembrie: RCA-ul nu mai e ca inainte
Foto: pixabay.com
Ultimele NOUTATI
Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?
"Secretul" productivitatii padurarilor. Are legatura cu lantul de drujba!
O situatie in care salariatul comite o abatere disciplinara clara, dar legea interzice sanctionarea sa
Partenerii nostri
Testarea salariatilor cu etilotestul. LEGALA sau nu? Specialistii explica
Concedierea pentru inaptitudine. Plati compensatorii si alte OBLIGATII ale angajatorilor
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Ce tratament FISCAL va avea in 2025?
[INFOGRAFIC] Plafoane de incasari si plati in numerar in 2025
Informare ONRC privind incadrarea corecta a activitatilor economice in CAEN Rev.3