Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Scoala de soferi, scoala pentru viata


Scoala de soferi, scoala pentru viata
de la 21 Iun. 2019 Exclusiv
Scoala de soferi, scoala pentru viata
Tags: accidente romaniascoala de soferivictime accidente autoautostrazi romania

Pentru aproape 20 de romani, vacanta de Rusalii a fost ultima, intrucat si-au pierdut vietile in accidente rutiere. Alti 71 au trecut pe langa moarte, scapand cu rani, 35 dintre ele grave.

Avem doua autostrazi - nicidecum mari si late - si nici macar acestea nu se simt prea bine. Desi aproape fiecare kilometru costa de parca-i placat cu aur, drumurile "de viteza" zici ca-s din lemn mancat de carii.
 
Asadar, lipsa autostrazilor si a unor drumuri decente, in general, sunt cauze de accidente.
 
In "tara fara autostrazi", industria auto a ajuns sa contribuie cu 14% la PIB si cu 26% la exporturi. In 30 de ani de la Revolutie, la nimic nu s-a democratizat Romania mai mult decat la transportul aerian si la accesul la un automobil, chiar daca la mana a saptispea.
 
Iar asta este un alt indicator al unui posibil drum spre pierzanie. Cine isi cumpara un autoturism cu de 100 de ori mai multi kilometri la bord decat totalizeaza intreaga retea de drumuri din Romania, inseamna ca nu-si permite unul nou si, oricum, face un efort financiar.
 
Daca, doar pentru a pune mana pe volanul unei masini in prag de pensionare si pentru a-i face plinul (in caz ca nu alimenteaza cu trei litri o data), o familie sau un individ strange din dinti, de unde va avea bani pentru asigurari, inspectii tehnice periodice (si remedierea deficientelor descoperite), revizii, inlocuirea pieselor "consumabile", eventuale amenzi, cauciucuri de vara, cauciucuri de iarna si cazare pentru acestea?
 
Nu va avea si, atunci, va rula la noroc, altoit cu doua crezuri stupide. Primul: el, soferul roman, este nu cel mai bun din lume, ci cel mai bun pilot de curse, stranepot al lui Fangio si var primar cu Hamilton.
 
Al doilea crez: lui nu i se poate intampla nimic rau. 
 
Cu atare atitudine fata de sine, cum sa mai avem pretentii sa-i pese respectivului cat o placuta de frana degerata de semenii sai participanti la trafic?
 
Mai mult decat atat, Romania sta prost, inspre foarte, la aproape tot ce inseamna educatie. Cele mai recente date Eurostat ne pun pe locul trei in Uniunea Europeana la parasirea timpurie a scolii. Aproape 19% dintre tinerii romani cu varste intre 18 si 24 de ani renunta la studii. 
 
Si datele Institutului National de Statistica sunt sumbre: aproape 30% dintre copiii mai mici de 18 ani au renuntat la studiile obligatorii, cu 10% mai mult decat acum doi ani si cu 7% mai mult fata de media europeana. 
 
Aproximativ o cincime dintre elevii romani raman cu cel mult opt clase, si alea facute cine stie cum, iar 37% dintre tinerii de 15 ani sunt analfabeti functional. Cu toate acestea, desigur, vor masina si, implicit permis de conducere. 
 
Si, daca scoala propriu-zisa aduce cu siajul gastei trecand prin apa, ce poate reprezenta scoala de soferi? Un fel de curs intesiv de sofat, la capatul caruia ai drept de viata si de moarte asupra ta si a semenilor care-si vor intersecta drumurile cu tine.
 
In nicio dezbatere, nu spune cineva ca, in forma sa actuala, scoala de soferi inseamna tot mai putin pentru provocari tot mai mari. In schimb, ca de obicei, se tot vorbeste despre... inasprirea legislatiei. 
 
Nu ar fi mai bine ca scoala de soferi sa fie scoala veritabila, sa invete cadetul cum sa conduca ziua, cum sa conduca noaptea, cum sa conduca pe ploaie, pe zapada, cum sa plece din rampa?
 
Prin urmare, nu patru saptamani de curs, ci mult mai mult, poate ca in Finlanda sau in Elvetia, unde, dupa absolvirea scolii, statutul de incepator nu se rezuma la lamaia lipita pe parbriz si luneta, ci la un permis temporar de conducere. 
 
Daca, dupa doi ani, soferul nu are abateri de la codul rutier, daca nu da cu masina-n gard, atunci primeste permisul de conducere.
 
Poate ca, pentru nicio alta forma de invatare, nu se potriveste mai bine dictonul ca nu pentru scoala, ci pentru viata invatam...

Foto: pixabay.com

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016