Marea Britanie este una dintre primele tari ale lumii care a pus pe hartie un plan in acest sens, anuntand pentru prima data in urma cu trei ani ca intentioneaza sa interzica vanzarea de masini cu propulsie diesel si pe benzina incepand cu anul 2040, scopul principal al unei asemenea decizii facand referire, bineinteles, la reducerea poluarii. Ideea interzicerii vanzarii de masini diesel si pe benzina nu a fost insa deloc imbratisata nici de specialistii si analistii de pe piata auto britanica, acestia sustinand la acea vreme ca o astfel de decizie extrema nu ar face decat ca pe strazile din Marea Britanie sa continue sa circule astfel de masini chiar si dupa anul 2050.
In ciuda avertismentelor care au aparut pe aceasta tema, noul Guvern de la Londra, condus de excentricul Boris Johnson, a luat decizia de a grabi aceasta interzicere a vanzarii de masini diesel si pe benzina cu cinci ani. Anuntul a fost facut chiar de Boris Johnson, cu ocazia unui eveniment in care a dat mai multe detalii despre planurile pentru conferinta COP26 pe teme climatice, care urmeaza sa fie organizata in aceasta toamna in Glasgow. In opinia noului premier al Regatului Unit, “gazduirea COP26 reprezinta o oportunitate importanta pentru Marea Britanie si natiunile din jurul lumii de a face un pas inainte in lupta impotriva schimbarilor climatice”.
Lasand la o parte devansarea termenului limita de la care ar urma sa fie interzisa vanzarea masinilor diesel si pe benzina, premierul Boris Johnson pare ca le-a pus gand rau si masinilor cu propulsie hibrida, acestea aparand acum pe lista masinilor care ar urma sa nu mai poata fi cumparate incepand cu anul 2035. Mai mult decat atat, in aceasta categorie sunt incluse chiar si masinile hibride cu incarcare la priza! In aceste conditii, singurele masini care vor mai putea fi comercializate incepand cu anul 2035 pe piata auto britanica vor fi masinile electrice.
Britanicii nu sunt singurii care au luat in calcul o asemenea strategie, ideea interzicerii vanzarii de masini diesel si pe benzina aparand pentru prima data la Bruxelles. Astfel, Uniunea Europeana a propus in urma cu ceva timp ca vanzarile de masini diesel si pe benzina sa fie interzise pe teritoriul sau incepand cu anul 2040. In cazul in care aceasta masura va fi adoptata in cele din urma, aceste masini nu se vor mai putea vinde nici in Romania incepand cu anul 2040.
Norvegia este insa cu un pas in fata tuturor in aceasta speta, autoritatile de la Oslo anuntand ca isi doresc sa implementeze o asemenea masura incepand cu anul 2025. Masinile electrice se bucura de o popularitate din ce in ce mai mare in Norvegia la aceasta ora, una din trei masini cumparate in 2019 in aceasta tara fiind echipata cu un sistem de propulsie electric.
Ultimele NOUTATI
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale