Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

TEST DRIVE. BMW 330e (G20) - mai bun ca 330i?


TEST DRIVE. BMW 330e (G20) - mai bun ca 330i?
de Florin Amariei la 22 Apr. 2020
TEST DRIVE. BMW 330e (G20) - mai bun ca 330i?
Tags: bmwbmw romaniatest drivebmw 330e g20bmw 330i

Am ales pentru prima oara sa va povestesc despre experienta avuta cu un automobil in raport cu o alta varianta a acestuia. Cred ca este metoda corecta pentru prezentarea lui 330e, avand in vedere ca Seria 3 este un automobil iubit in Romania. Vom vedea in curand, daca am avut dreptate si am facut alegerea potrivita pentru a va informa corespunzator. Desigur, nu intregul material va fi despre 330e vs 330i, dar am mentionat acest lucru de la bun inceput pentru a nu exista nelamuriri pe parcurs.


 
Din capul locului, un lucru este clar: BMW si-a diversificat portofoliul. Dupa cum ne spunea chiar PR-ul roman al marcii, Alexandru Seremet, intr-un interviu acordat Manager.ro, compania bavareza mizeaza pe "puterea de a alege". Pentru ca primim aceasta posibilitate trebuie sa fim foarte atenti cu deciziile pe care le luam. Si, stim cu totii, este vital sa facem alegeri informate pentru a fi pe deplin multumiti de valoarea obtinuta din banii nostri. In realitate, platim cu timp valorificat si trebuie sa-l facem sa conteze!
 
Nu mai e niciun secret pentru nimeni in acest moment: noul Seria 3 se intrevede a fi un real succes si un urmas de nadejde al acestei generatii emblematice pentru BMW. Cu siguranta vanzarile cresteau, daca nu aparea SARS-CoV-2, coronavirusul care cauzeaza boala Covid-19. Pandemia a oprit si amanat multe planuri, a anulat multe eveniment, insa ne ofera posibilitatea de a gandi mult mai bine ce vom face dupa aceasta perioada de izolare, carantina si griji multe.
 
Modelul 330i ne-a placut, asadar testul cu 330e este firesc. Vremurile se schimba, iar mobilitatea evolueaza odata cu nevoile societatii. Poate putin mai greu decat ne-am fi dorit, dar se intampla. De aceea, astazi avem acest automobil aici. E momentul oportun sa exploram diverse metode de propulsie, mai ales cand stim ca statul ofera un ajutor financiar celor care vor sa faca alegeri "mai curate". E discutabila aceasta afirmatie, insa, pastram in minte faptul ca o masina PHEV, asa cum e BMW 330e, poate consuma mult mai putin combustibil. In plus, asa cum aratat anterior, soferii care conduc astfel de masini vor fi recompensati de compania bavareza prin programul eDrive Zones.
 

 
BMW 330e este, asadar, o varianta pe care multi romani o iau in calcul pentru achizitie. Sa vedem daca va merita banii!
 

Test Drive. BMW 330e (G20) - forma de invidiat

 
Cu riscul de a ma repeta, vreau sa va aduc in prim-plan cateva lucruri importante despre Seria 3. Masina aceasta a fost si ramane etalonul pentru sedanuri cu valente sportive. Nu-i nicio mirare faptul ca noua generatie o gasim aproape peste tot comparata cu Tesla Model 3. Aceasta este tinta pentru cei care vor sa dovedeasca ca au masini bune: sa bati BMW la vanzari in acest segment. Nu e deloc usor, insa in acest material nu vom face o analiza a pietei. Suntem aici sa eliminam orice semn de intrebare cu privire la 330e.
 
Este extraordinar de greu sa imbunatatesti un produs care deja s-a dovedit a fi ideal. Iata, insa, ca in lumea automotive nu exista loc de limitari. Creativitatea si ingineria trebuie sa se mentina interconectate in permanenta pentru a oferi solutii care sa vina in sprijinul celor care-si cauta noi parteneri de drum si, totodata, pentru a raspunde provocarilor de mediu. Sunt doar doua lucruri pe care le-am punctat, insa aici acestea sunt cele mai importante.
 
Chiar daca am analizat forma noului Seria 3 in testul facut cu BMW 330i, vreau sa zabovim putin si asupra lui 330e. Pentru ca avem si de ce!
 
Sunt putine sedanuri sportive in momentul acesta pe piata care ofera un aspect complet. Cand faci o astfel de alegere financiara, stii ca vrei mai mult decat 4 roti si un motor. Nu prea poti gasi alta masina care sa intruneasca toate caracteristicile unui automobil premium cu pedigree motorsport, in afara de Seria 3. 
 
BMW 330e inspira aproape tot ce isi doreste un roman care vrea o masina noua. E un vehicul serios, sportiv, curat, masculin, si prezinta suficiente trasaturi puternice pentru a-ti conferi increderea ca ai luat cea mai buna alegere. In plus, subtilele elemente de design personalizabile pot sa-i schimbe rapid personalitate. Poti sa faci un "treiar" fix asa cum ti-l doresti.
 
Modelul pe care l-am avut la test s-a prezentat in noua si faina culoare Blue Ridge Mountain. Senzatia mea e ca bavarezii au inlocuit Snapper Rocks Blue cu aceasta noua nuanta in oferta lor standard. Au luat decizia corecta, din punctul meu de vedere. BMW 330e arata incantator in aceasta nuanta. Accentele de aluminiu ii confera un aer de limuzina de lux si o plaseaza foarte usor in segmentul premium pentru orice privitor. Prima oara am vazut aceasta culoare la lansarea lui Seria 3 Touring si mi-a starnit instant curiozitatea pentru ca imi placuse imediat.
 

 
Pana si tevile de esapament sunt gandite sa se afle in completa armonie cu intregul aspect exterior al masinii!
 
Fascinant este, totusi, modul in care o poti transforma foarte usor din masina de manager intr-un de tanar ambitios. E suficient sa adaugi echipamentele Shadow Line si noul Seria 3 se transfera cu totul intr-un alt peisaj. 
 
Revenind la modelul testat, trebuie sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului si sa o spunem raspicat: BMW 330e e un sedan atragator, impunator si frumos din orice unghi l-ar privi. Fie ca te uiti la el din sens opus sau ca-l vezi cum se apropie de tine rapid in oglinda retrovizoare, stii ca e o masina cool. Pentru ca asta e noul Seria 3: un sedan sportiv premium care poate fi alterat dupa propriile tale gusturi.
 
Are fata de masina germana care nu se lasa impresionata de absolut nimic si iti transmite imediat ca n-are timp de tine, privitor, intrucat soferul are lucruri de facut!
 

 
Grila este proportionata corect, desi eu as fi vrut ca marginile "rinichilor" sa fie putin mai subtiri. Chiar si asa, arata foarte echilibrat.
 
Forma de sageata putin indoita ii confera trasaturile sportive specifice marcii si o plaseaza in ochii celor care o privesc drept un automobil care e capabil sa ruleze fara probleme la viteze mari. 
 
Cum masina testata a avut varianta de echipare Luxury, putem observa ca se incearca a fi cat mai conservatoare in aparitie. Nu sare rapid in ochi si nu insista sa ii oferi toata atentia ta. Dar si cand iti capteaza privirea... Greu te mai desparti vizual de ea!
 
Eu am fost unul dintre oamenii sceptici cu privire la cum va arata noul 3. Am crezut ca BMW alege niste forme plictisitoare. Prima oara am vazut-o doar in fotografii si cateva videoclipuri si parca ceva parea nelalocul lui. Parca nu primeam acel impuls la capitolul prim contact. Evident, lucrurile s-au schimbat dupa prima intalnire oficiala. Si, toate lucrurile pozitive pe care le-am remarcat la BMW 330i le putem acum gasi si la 330e. Chiar daca e un PHEV care vine in sprijinul clientilor ce doresc o motorizare mai curata, identitatea bavareza este fara doar si poate acolo.
 
Ce mi-a placut mie foarte, foarte mult la capitolul design exterior pentru masina testata a fost faptul ca a avut echipat BMW Laser, sistemul de iluminat cu laser. M-am plans de faptul ca mi-au lipsit aceste lumini pe 330i-ul testat, iar acum mi s-a confirmat ce spuneam atunci: farurile fac diferenta! Noul Seria 3 PHEV este mult, mult mai frumos cu BMW Laser decat cu BMW LED. Costa putin mai mult (2050 de euro), insa e o optiune demna de luat in calcul. Pe langa stil, farurile sunt utile pentru un condus pe timp de noapte fara griji! Pot atesta ca diferenta dintre LED si Laser exista, iar capacitatea acestuia din urma de a iti oferi suficienta vizibilitate este indubitabil mai buna.
 
Trecand in partea din spate putem spune ca BMW 330e e putin conservator, insa un sedan premium bavarez nici nu poate exagera la acest capitol in echiparea Luxury. Trebuie sa pastreze o serie de aparente care sa imbie la calm, altfel am fi vorbit de M340i xDrive sau 330i cu pachet M aerodinamic. Puteti sa-l sorbiti in videoclipul realizat de Gabriel Preda mai jos.
 


 
Am zabovit suficient la capitolul design exterior. E momentul sa ne mutam inauntru. Avem multe lucruri de descoperit!
 

Test Drive. BMW 330e (G20) - ai aproape tot ce vrei

 
O prima privire e de ajuns. Iti dai seama imediat ca BMW 330e respecta standardul inalt setat de constructorul auto bavarez. Poti identifica rapid elemente de design interior noi, actualizate si care creioneaza un habitaclu primitor, dar care poate ramane oricand conectat la realitatile "din teritoriu". In plus, intregul vibe pe care ti-l transmite masina e unul increzator. Stii ca poti sa te obisnuiesti rapid cu ea.
 
Eu, spre exemplu, am fost bucuros sa gasesc volanul nou normal, in loc de cel M. Este potrivit pentru acest sedan sportiv cu emisii putine. La urma urmei, vorbim de o mini-limuzina care nu vrea sa iasa prea tare in evidenta sau sa fie stridenta.
 

 
Odata ce m-am asezat in scaunul soferului, am inteles rapid doua lucruri: am informatii cu privire la baterie in bord si stau neasteptat de bine la volan. BMW 330e e confortabil si poate fi cu usurinta ajustat dupa propriile tale preferinte la interior. Atat scaunul, cat si volanul pot fi mutate in diverse directii. Chiar daca ai peste 1,8 metri, vei gasi rapid o pozitie preferata.
 
Totul este asezat logic in acest automobil. Gasesti imediat butoanele pentru aerul conditionat, stii cum poti schimba postul radio, vezi foarte usor datele importante despre masina si ai la indemana alte lucruri importante pentru confortul personal.
 
In plus, tot ce atingi se simte de calitate. Nu gasesti plastic tare sau materiale inferioare prin locurile in care iti vei plimba cel mai des mainile. 
 
De departe, insa, cel mai bun lucru la aceasta masina ramane iDrive 7. Contine toate informatiile de care ai nevoie la o rezolutie incantatoare pe un ecran potrivit parca la milimetru pentru a-si pastra finetea, dar si practicalitatea.
 
Unul dintre lucrurile pe care acest sistem le face foarte bine este legat de Real Time Traffic Information (RTTI). Practic, nu vei mai avea nevoie de Waze decat daca planuiesti sa incalci Codul rutier si vrei neaparat sa stii pe unde sta ascunsa Politia. In rest, RTTI face o treaba foarte buna impreuna cu navigatia masinii pentru a-ti alege fie ruta cea mai scurta, fie cea mai putin aglomerata. Totodata, poti seta si parcurgerea celui mai econom drum sau sa eviti taxele suplimentare.
 
BMW 330e contine atat de multa tehnologie, incat nici nu stiu ce ar trebui sa va expun prima data. Spre exemplu, Reversing Assistant-ul este foarte usor de folosit. Tot ce trebuie sa faci este sa muti in Retur si apoi confirmi prin intermediul ecranului multimedia al sistemului iDrive 7 ca vrei sa lasi masina sa faca singura manevra de dat cu spatele. Crezi ca n-ai nevoie de acest gimmick? Ei bine, niciodata nu stii cand te poti inpotmoli intr-o situatie anosta si vrei sa te asiguri ca iesi exact asa cum ai intrat. Poti vedea cum face 330e acest lucru in videoclipul de mai jos.



 
 
 
Display-ul raspunde foarte usor la comenzile tale si este foarte bine optimizat pentru a-ti oferi cea mai buna experienta de folosinta. Ca idee, cand simte ca te apropii de el, iti afiseaza meniul din bara superioara pentru a ajunge rapid la fix ceea ce-ti doresti. Poate vrei sa iti citeasca masina stirile in timp ce conduci si sa nu asculti pe cineva la radio cum vorbeste incontinuu? Ei bine, poti face foarte usor acest lucru. 
 
Stiu. Aceasta facilitate nu este asa impresionanta. Dar ce spuneti despre o parcare facuta complet de masina? BMW 330e te poate scuti de bataia de cap de a inghesui automobilul in spatii urbane stramte. Aceasta poate parca atat paralel, cat si perpendicular. Tot ce trebuie sa faci e sa lasi masina sa identifice un loc de parcare si apoi sa confirmi ca vrei sa o lasi pe ea sa faca toate manevrele. Un exemplu poti gasi in videoclipul de mai jos.


 
 
Pe langa aceste optiuni, noul Seria 3 PHEV mai are si Gesture Control. Cu ajutorul acestei optiuni poti schimba piesa sau sa dai mut fara a atinge niciun buton. Trebuie doar sa gesticulezi si atat. 
 
In ajutor pentru a ramane mereu cu mainile pe volan iti vine si Head-Up Display-ul urias care iti va afisa: 
 
  • harta si indicatiile pentru navigatie corecta in timp real (iti ofera un zoom-in care sa te ajute sa te incadrezi corect pe drum);
  • viteza pe care o parcurgi;
  • limita de viteza in localitate;
  • modul in care ai setat sa intervina pilotul automat aproape autonom;
  • schimbarea postului radio sau a piesei.
 
Este foarte, foarte bun! Poti renunta complet la a-ti mai lua ochii de la drum!
 
Nimic, insa, nu detroneaza in acest moment serviciul Concierge. Poti sa suni pe cineva sa te ajute cu tot felul de informatii. Despre acest lucru am povestit pe larg in materialul cu BMW 330i.
 
Va trebui sa ai in vedere si faptul ca aceasta masina are suficient spatiu pentru a transporta bagaje voluminoase, insa bateriile ocupa putin de portbagaj.
 

 
Chiar daca sunt acolo, ar fi bine sa stii ca poti duce linistit bagaje pentru o excursie de o saptamana in patru fara probleme. Incap patru trollere fara probleme. E drept, totusi, ca ai mai putin loc la indemana fata de 330i.
 
Mai punctez si faptul ca sistemul de sunet Harman/Kardon e suficient de bun pentru a satisfacea majoritatea urechilor mai pretentioase, iar stergatoarele isi fac foarte, foarte bine treaba. 
 
Cred cu tarie ca daca BMW adauga pe noul Seria 3 suporturi de pahar incalzite/racite si masaj, Seria 5 devenea o alegere foarte greu de luat in seama. Pur si simplu, acest automobil ofera aproape tot pentru un condus fara griji. 
 
Acum trecem la cea mai importanta parte: condus si consum. 
 

Test Drive. BMW 330e (G20) - priza e totul

 
Ca niciodata, trec direct la date. Cred ca asta cauta, de fapt, orice persoana interesata de noul Seria 3 PHEV.
 
BMW 330e are un motor de 2 litri benzina in 4 cilindri conectat la o turbina TwinScroll, sistem care produce 184 de CP si un motor electric (integrat in transmisie!) care produce 113 CP folosindu-se de bateria litiu-ion de 12 kWh brut (10,4 kWh net). Totalul maxim de 292 de CP este atins atunci cand se accelereaza la maximum. Mai jos nu veti regasi date comunicate de constructor, ci veti obtine doar experienta pe care am avut-o eu cu masina.
 
Daca va intrebati de ce nu avem un total de 297 de CP, atunci trebuie sa stiti ca puterea este livrata pe acelasi ax si varful maxim de putere nu este atins in acelasi timp pentru ambele motoare. Daca motoarele erau pe punti diferite (ca la i8, MINI Countryman PHEV sau 225xe), atunci se aduna puterea.
 
Acum incepe aventura!
 
Am preluat-o cu rezervorul de benzina plin (405 km de autonomie) si putin peste 50% in baterie (13 km de autonomie).
 

 
Am folosit doar modul Eco Pro. Asa masina cauta cele mai bune mijloace pentru a-mi asigura un consum minim de resurse. Pana acasa, unde am oprit motorul, am parcurs 14 kilometri. Am consumat foarte, foarte putina benzina, dar am golit bateria. Puteti observa in imaginea de mai jos acest lucru.
 

 
Practic, 330e deja si-a demonstrat utilitatea si faptul ca raporteaza corect autonomia pe care o ai la dispozitie in modul electric. Avem 13 km de energie-n baterie si 14 km am facut. E drept c-a intervenit si motorul pe benzina, insa acest lucru s-a datorat doar faptului ca am apasat eu pedala de acceleratie putin mai tare. La fel cum e valabil pentru toate masinile ICE, consumul depinde de cum conduci si de ce optiuni folosesti (aer conditionat/scaune si volan incalzite). Cred ca puteam ajunge exclusiv electric acasa, daca utilizam mai bine resursele disponibile printr-un stil de condus mai putin exuberant.
 
Intervine, insa, o alta problema acum! Nu locuiesc la casa, nu am statie de incarcare pentru masini electrice in fata blocului si nici nu am acces la una in apropiere de mine. Am consumat tot curentul, asa ca la urmatoarea pornire a masinii eu voi utiliza strict motorul pe combustie interna.
 
Daca locuiam la casa, puteam incarca masina fara probleme la o priza peste noapte fara nicio grija. Pana dimineata era full din nou. Daca mai aveam si i Wallbox, puteam chiar sa incarc bateria in doar doua ore si 12 minute. 
 
Pentru moment, insa, continuam.
 

 
M-am indreptat catre o statie de incarcare gratuita pentru a reumple bateria. Am conectat-o. In bord imi afisa un timp de incarcare de 3 ore si 45 de minute pentru a ajunge de la 0% la 100%. M-am dus la cumparaturi. Intr-o ora m-am intors si am gasit o autonomie electrica de 7 km, iar nivelul afisat de incarcare era putin peste 25%. Concluzia: toate datele cu privire la incarcare sunt calculate si afisate corect. Asadar, nu poti avea niciun stres la acest capitol. Vei sti intotdeauna cati kilometri poti face in modul complet electric, cand sa iei masina de la incarcat pentru ca nu mai are nevoie sa stea la priza si cata energie primeste.
 
Acum ma intorc acasa pentru a lasa cumparaturile. Am golit din nou bateria si a intrat in arena motorul pe combustie interna. Consumul in oras este de 11,1 l/100 km. Valoarea, avand in vedere traficul din Bucuresti anterior pandemiei Covid-19, este una decenta. Acest lucru este posibil si pentru ca masina recupereaza energie din franare precum un dinam mai avansat. De fiecare data cand reduci viteza, motorul electric transforma opritul in energie electrica. E drept, nu intra foarte mult in baterie. O frana, insa, iti poate aduce suficient curent pentru a porni mai usor de pe loc. Motorul pe benzina este solicitat mai putin si asa ajungi la un consum mult mai mic. 
 
In aceeasi seara am iesit pe autostrada. Am vrut sa vad cum difera consumul la viteze mari, daca nu am deloc energie-n baterie. Rezultat: 7,6 l/100 km la o viteza medie de 109,8 km/h. Bun! Eu sunt convins ca puteam sa scot o valoare si mai buna, avand in vedere ca am putut duce sub 6,2 l/100km un V8 al BMW cand am testat M850i xDrive Coupe. N-am avut, din pacate, suficient timp pentru a putea calatori pe distante mai lungi.
 
Priza este, asadar, totul. Totul depinde de curentul electric. 
 
BMW 330e iti poate asigura un condus fara emisii si cu costuri foarte, foarte mici, daca ai acces la un punct de incarcare. Mai ales cand te gandesti ca poti rula in modul complet electric pana la limita de 140 de km/h.
 
Aceasta masina contine atat de multe tehnologie si calculeaza in permanenta atat de multe date, incat nici nu ne putem imagina ce se intampla sub capota. Iar toate astea se intampla doar pentru a mari eficienta la maximum. Pe langa motorizare, avem si o serie de sisteme de asistenta care garanteaza un condus cat mai linistit pe autostrada, dar si mai sigur in oras! Noul Seria 3 PHEV se poate manevra singur si in mediul urban, insa va avea nevoie de confirmarea faptului ca te afli in spatele volanului. Este si normal sa fii atent, intrucat acestea sunt sisteme de asistenta partial autonome.
 

 
BMW 330e nu tradeaza sportivitatea! Da, e o masina construita in jurul ideii de a consuma mai putin, de a fi mai prietenoasa cu mediul inconjurator, dar nu uita a oferi clientilor si sansa de a se distra! Cu XtraBoost, functie standard, eliberezi un un plus de 30 kW/40 CP peste puterea combinata standard de 185 kW/252 CP generata deja de combinatia dintre motorul termic si cel electric. Si se mentine pentru pana la 10 secunde!
 
Las la o parte toate aceste date pentru a va spune cum am simtit masina eu. Facand abstractie de calcule, picaturi de benzina si impulsuri...
 
BMW 330e (G20) e un produs al constrangerilor prezentului, asta e clar. Ai si motor pe benzina, dar si o baterie. Poti sa nu emiti deloc noxe sau poti sa folosesti doar carburant fosil. Alegand aceasta masina ramai in pas cu prezentul, insa nu esti constrans de provocarile viitorului. E un compromis ideal, asa cum sunt si alte PHEV-uri de pe piata. Diferenta la aceasta masina, insa, este redata prin faptul ca  te poti distra.
 
Pentru inceput, ai doar tractiune spate. Vrei sa aluneci putin? Poti. Vrei sa simti ca esti impins in scaun? Poti. Vrei sa faci un burnout? Poti! Nu sunt multe masini prezente pe piata care pot face astfel de lucruri.
 
Apoi ai padelele si condusul manual. E o bucurie sa vezi cum poti sa o duci pana in maximum de ture si sa storci fiecare uncie de putere disponibila.
 
Head-Up Display-ul, bordul colorat in rosu, turometrul care urca agil inspre varf si senzatia de plecat instant fac din 330e un "treiar" corespunzator. Modul SPORT este exact asa cum ii spune numele, nu e o chestiune de marketing. Chiar daca ai o baterie, nu o simti. Practic, nu exista.
 
Volanul iti transmite corect informatiile cu privire la drum si iti respecta intru totul comenzile. Poate nu e la fel de sprinten in a-ti oferi tot feedback-ul necesar precum directia unui M340i xDrive, dar ai incredere in masina pentru ca o simti tot timpul la comanda ta. Nu exista loc de interpretare.
 
Pleaca de la 0 la 100 de km/h in 5,9 secunde si poate ajunge pana la 230 de km/h.
 

 
Ar fi fost genial sa fi avut motorul de pe M135i xDrive conectat la bateria acestui 330e? Poate. Dar, atunci, n-ai mai fi avut parte de eficienta aceasta clara si dovedita.
 
Ar fi fost excelent sa fi fost lansat direct un Seria 3 complet electric (precum conceptul i4)? Poate. Dar, atunci, n-ai mai fi avut linistea ca poti alimenta oricand cu benzina, de oriunde.
 
In fata noastra este un compromis facut cat se poate de bine. Balanta este atat de echilibrata, incat tot ce pot sa ii reprosez eu la capitolul motorizare este ca nu a putut fi inca implementata o varianta de baterie mai potenta care sa asigure o autonomie mai mare decat cei minimum 25 de kilometri reali. 
 
In rest, BMW 330e mi-a satisfacut aproape toate exigentele.
 

Test Drive. BMW 330e (G20) - pret si concluzii

 
Si pentru toate cele de mai sus exista un pret.
 
Fata de modelul precedent de Seria 3, unde varianta PHEV avea aproape acelasi pret cu masina cu motor doar benzina, aici exista o diferenta financiara care ar putea influenta alegeri. BMW 330e pleaca de la 48.850 euro, in timp ce 330i pleaca de la 44.982 euro.
 
Alegerea poate fi facuta doar informat, intrucat diferenta de putere este complet insesizabila intre cele doua modele: 330e produce fara XtraBoost 252 de CP, iar 330i 258 de CP. 
 

 
330e poate ajunge la 292 de CP, iar 330i nu. 
 
330e poate sa mearga doar in modul electric, pe cand 330i nu.
 
330e se califica pentru un bonus de 20.000 de lei de la stat, iar 330i nu.
 
330e are (momentan) doar tractiune spate, pe cand 330i poate fi comandat si cu xDrive.
 
Avantaje si diferente, asadar, sunt destule. Totul tine de ceea ce iti doresti.
 
Respectand traditia, mi-am configurat un 330e. Am ales urmatoarele optiuni:
 
  • cutie Steptronic Sport - 205 euro;
  • linie de echipare Luxury Line care cuprinde jante de 17" Double-spoke, piele BMW Individual Merino cu continut extins albastru, ornamente interior negru piano, iluminare ambientala, pachet depozitare, volan sport imbracat in piele, bord imbracat in Sensatec, faruri ceata LED, oglinda retrovizoare cu functie anti-orbire, aer conditionat automat si asistent parcare plus - 4998 de euro;
  • culoare Albastru Tanzanite - 2050 euro;
  • pachet Innovation care cuprinde - faruri Laserlight si asistent faza lunga, Driving Assistant Professional, Head-Up Display si Gesture Control - 4098 euro;
  • pachet Business Class care cuprinde - acces confort, geamuri fata izolate fonic si scaune reglabile electric cu suport lombar - 2330 euro;
  • trapa electrica - 1230 euro;
  • portbagaj electric - 513 euro;
  • butoane de control galvanizate - 102 euro;
  • ornamente exterioare Shadow Line - 420 euro;
  • protectie activa centuri - 359 euro;
  • geamuri fumurii spate - 461 euro;
  • Drive Recorder - 205 euro;
  • incarcare wireless telefon - 461 euro;
  • Service Inclusive 5 ani - 849 euro;
  • Repair Inclusive - 598 euro.
 
Total: 73.445 de euro fara banii pe care i-as primi de la stat prin Rabla Plus. E mult pentru un sedan? Posibil. Insa, nu uitati, pretul de baza cu tot cu banii de la stat este de 38.850 de euro.
 
Eu l-am configurat fix asa cum l-am vrut, de aceea am si ajuns la o suma mai mare. Bineinteles, exista si discounturi pe care dealerii le pot aplica. Totul depinde de cat sunteti dispus/a sa cheltuiti pentru o masina care poate face aproape tot in materie de transport.
 
E momentul sa incheiem si aceasta experienta.
 

 
Eu am predat aceasta masina cu un gust amar pentru ca aveam impresia ca e facuta doar ca sa fie inca un alt autoturism electrificat pe piata. Nu e asa. In retrospectiva, mi-am dat seama ca 330e a fost o experienta unica. Masina aceasta este de o versatilitate neasteptata. 
 
Poti fi un sofer grijuliu si atent cu cei din habitaclu sau poti sa te transformi in "urgentist". Esti izolat de zgomotul de afara si stai intr-un confort de calitate, in timp ce ai vizibilitatea necesara, spatiu pentru bagaje si loc suficient pentru copii sau prieteni. 
 
Poti sa nu consumi deloc benzina in drumul tau spre munca sau poti sa arzi combustibil pana-ti faci gaura in portofel.
 
BMW 330e este, fara doar si poate, un automobil reusit. Se intrevede faptul ca a fost gandita de la bun inceput. Sunt extrem de putine minusuri pe care i le poti atribui.
 
E mai bun ca 330i? Asta doar tu decizi. Eu pot spune da sau nu, insa hotararea iti apartine. Eu doar sper ca ti-am oferit datele necesare pentru a lua cea mai buna decizie pentru tine!
 
Daca te gandesti sa iti cumperi o masina noua care polueaza mai putin si presupune cheltuieli mai mici de rulare, ia si aceasta varianta in calcul!
 
Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de mine in aceasta aventura!
 
Pe curand!
 
 Fotografiile si videoclipurile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru Manager.ro!

 

Colaborator Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016