TEST DRIVE. Jeep Compass - explorator indraznet

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TEST DRIVE. Jeep Compass - explorator indraznet
TEST DRIVE. Jeep Compass - explorator indraznet
de Florin Amariei la 05 Mar. 2020 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
jeep compasgrand cherokeedotari jeep compas

Noul Jeep Compass a ajuns la mine, asadar n-am ratat ocazia de a explora Romania la volanul unei masini care promite sa fie capabila in tot felul de scenarii. Avem peste 1000 de km de povestit! Este pentru prima oara cand ma intalnesc cu acest brand, asadar experienta a fost una cat se poate de autentica. Am fost setat in modul "curiozitate" pentru a va putea prezenta astazi concluziile mele despre acest automobil si pentru a va ajuta sa luati decizia potrivita.

La urma urmei, sunteti aici pentru ca Jeep Compass v-a starnit oarecum interesul si v-a pus pe ganduri cu privire la ce poate, cat poate, cat consuma si ce impresii a creat deja pentru cei care au avut sansa sa il testeze.
 
Daca ati mai citit pana acum analizele mele putin subiective cu privire la masini, veti sti ca este foarte important sa intelegem din start cu cine avem de-a face. Avand in vedere ca suntem la primul contact cu aceasta marca, se cuvine sa ii cunoastem istoria si sa intelegem prezenta sa in tara noastra.
 
Subliniez, totusi, un lucru din start: Jeep este consacrat in memoria colectiva a Romaniei. E posibil ca acest lucru sa se fi intamplat chiar fara sa ne dam seama, dar am fost oarecum atasati de ideea acestui brand inca de acum 40-50 de ani, dupa ce al Doilea Razboi Mondial s-a incheiat si economia mondiala a fost relansata. Jeep a devenit sinonim pentru putere, rezistenta, offroad si marime mare. Povestile din conflagratii si orele de istorie din scoli au ajutat la propavaduirea acestei idei. Imi aduc aminte de parca se intamplasera ieri momentele de acum 15-16 ani in care apareau primele SUV/SAV/SAC pe strazile din Suceava si oamenii exclamau "Ia uite ce jeepan ITALIC (p: gipan) are omul ala!". Ba chiar am auzit expresia aceasta folosindu-se si in ziua de astazi. Persoane care n-au mari pasiuni pentru masini sau nu sunt la curent cu tot ce se intampla in industria auto inca se refera la automobilele SUV/SAV/SAC, indiferent de brandul de care apartin, ca fiind "jeepane". Chiar si publicatiile de presa ale momentului cu milioane de urmaritori folosesc termenul de "jeep" pentru a se referi la masinile mai mari. Aceasta situatie ne arata ca Jeep nu poate pleca niciodata din Romania, intrucat exista, voluntar sau involuntar, in mintea majoritatii din tara noastra. Despartirea de acest constructor auto este imposibila, intrucat ar pleca subit si o mica parte din zestrea lingivistica a Romaniei.
 
La nivel international, Jeep ramane un simbol pentru libertate. A fost masina pe care am vazut-o in aproape toate filmele anilor '90 si inca poate fi extrem de usor recunoscuta pe drumurile de orice tara.
 
Cu toate astea in minte, intelegem ca istoria Jeep este una demna de impartasit. Compass nu face decat sa ne introduca intr-o lume a inovatiei si, simultan, intr-una a supravietuirii.
 
 
Povestea companiei incepe cu Willys Quad in 1940, dar primul automobil este lansat oficial sub acest brand in 1945. Termenul de "jeep" era folosit de armata americana in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, insa nu ajunsese si la civili. In 1940 compania Willys-Overland raspunde provocarii lansate de U.S Army si creeaza prototipul Quad, nume derivat din faptul ca avea tractiune 4x4. Willys-Overland obtine contractul pentru o varianta imbunatatita a prototipului in 1941 si incepe productia pentru 16.000 de modele. Masinile ajung sa fie cunoscute drept "Willys", dar termenul de "jeep" nu este inca uitat.
 
Experienta de pe campul de lupta cu acest automobil este fantastica si starneste entuziasm chiar si-n spiritul trupelor aliatilor. Un vehicul chiar a primit si prestigioasa distinctie "Purple Heart". 
 
George C. Marshall spunea despre vehiculul care urma sa fie cunoscut tuturor drept Jeep 4x4 ca este "Contributia cea mai de pret a Americii in razboiul modern", in timp ce reporterul Ernie Pyle arata ca masina "facea orice, mergea oriunde".
 
Astfel de detalii pot parea destul de invechite, insa marcheaza momentul in care o noua companie auto a luat nastere. Simultan, s-a creat o noua legenda si au aparut noi oportunitati de dezvoltare in domeniu.
 
Al Doilea Razboi Mondial se incheie, asadar ajungem la momentul in care Jeep trebuia sa se adreseze celor de acasa pentru a vinde masinile care si-au obtinut deja renumele in lupta. Apare modelul CJ, un 4x4 pregatit sa infrunte chiar si cele mai grele conditii de la ferma. "Rezista timp de 10 ore fara sa se supraincalzeasca si face treaba a doi cai de cariera", spunea compania despre noul model.
 
Din acel moment, brandul continua sa inoveze si sa supravietuiasca diferitelor provocari. Toti acesti ani plini de evenimente, trairi puternice si momente unice ne aduc pe noi in fata noului Jeep Compass.
 
 
E momentul sa vedem ce poate si daca-si respecta cu brio originile!
 
Sa pornim!
 
TEST DRIVE. Jeep Compass - baby Grand Cherokee
 
Nimeni nu poate contesta faptul ca noul Compass nu imprumuta cateva elemente definitorii de la Grand Cherokee. Asemanarea dintre cele doua modele nu este intamplatoare, intrucat Jeep a vrut sa creeze un model mai mic, mai prietenos cu majoritatea soferilor si capabil in continuare de putin offroad. Prima mea impresie cu aceasta masina a fost una placuta. Compass mi s-a prezentat intr-o culoare frumoasa, cu jante aspectuoase, corp robust si elemente de design care imi transmiteau ca este potrivit atat pentru viata in oras, cat si pentru cea din mediul rural.
 
In plus, am remarcat ulterior si faptul ca avem parte si de putin stil aici! Desi corpul masinii era complimentat de frumoasa nuanta Laser Blue, plafonul negru lucios se afla in armonie cu elementele de policarbonat protectoare pentru cele mai expuse parti ale caroseriei. Este oricand mai "sanatos" pentru portofelul tau sa ai aceste parti instalate, intrucat pot fi schimbate mult mai usor si, bineinteles, pentru un cost mult mai mic fata de, sa zicem, elemente metalice in culoarea masinii.


 
Pentru o perioada de timp am crezut ca si jantele ar fi trebuit sa fie negre, insa a fost un gand inselator. Jantele de 19 inchi se asociaza impecabil cu elementele cromate laterale si grila. Creeaza un echilibru vizual neasteptat de placut, lucru care denota interesul companiei de a realiza o masina buna pentru clienti. Eu recunosc ca nu m-asteptam sa gasesc o asemenea armonie la capitolul culori. Desi avem un SUV care stie sa faca si treaba mai grea, astfel de surprize vor fi intodeauna placute pentru proprietar. La urma urmei, daca nu intorci capul dupa ea, inseamna ca n-ai facut alegerea potrivita!
 
Trebuie sa stiti si faptul ca Jeep Compass poate fi echipat cu jante de 18 inchi de o nuanta mai inchisa (gri inchis spre negru) care pot satisface si alte preferinte. 
 
Acest aspect exterior intrigant nu este, insa, ieftin. Pentru vopseaua bi-color se achita 1071 de euro si sunt disponibile mai multe nuante, dupa cum urmeaza:
  • Alpine White pastel;
  • Billet Silver metalizat;
  • Granite Crystal metalizat;
  • Jazz Blue metalizat (pe care eu as alege-o);
  • Spitfire Orange metalizat;
  • Olive Green metalizat;
  • Colorado Red metalizat (o alta varianta pe care as lua-o in considerare);
  • Rhino pastel;
  • White Pearl pastel.
 
Toate variantele de mai sus includ plafonul negru lucios.
 
Jeep Compass reuseste intr-un mod inedit sa pastreze o trasatura puternica pentru orice unghi din care o privesti.
 
Din fata avem grila pe care o poti identifica cu usurinta oricand, farurile xenon definitorii pentru designul contemporan al marcii si o bara care iti transmite potenta chiar si in situatii mai dificile.
 
 
Din lateral ii poti aproxima mult mai usor marimea si vezi imediat ca e pregatita pentru trasee mai complicate. Este o masina care clar inspira incredere, avand in vedere garda generoasa la sol si elementele de policarbonat de care am amintit mai sus.
 
Totodata, putem observa ca suprafetele vitrate sunt destul de mari. Aceasta caracteristica garanteaza ca habitaclul va fi luminat corespunzator, iar copiii se vor putea bucura de privelisti unice. In plus, modelul testat a avut echipata si trapa panoramica. Aceasta optiune garanteaza senzatii unice pentru pasagerii tai si iti va oferi si tie posibilitatea de a trai momente de aventura memorabile cu Compass-ul tau. Cine isi cumpara Jeep si nu doarme macar o data in masina pentru a prinde rasaritul in timpul unei aventuri neplanificate?
 
Continuand, mie mi-a placut foarte mult designul adoptat pentru posteriorul acestei masini. Eu, asa cum v-am mai spus, asociez masinile cu fete sau trairi. Spatele lui Compass imi transmite o senzatie fantastica din calitatea de privitor: e plictisit deja de ce as avea eu de spus si stie ca e capabil sa faca lucruri mult mai faine fata de sedanul pe care-l conduc eu, asa ca nu poate fi impresionat. Inscriptiile 4x4 si LIMITED doar accentueaza aceste doua interpretari pe care vi le-am relatat.
 
LIMITED se refera la faptul ca pentru modelul de test a fost aleasa echiparea de top. SPORT si LONGITUDE sunt celelalte doua variante mai ieftine care pot fi alese pentru Compass.
 
 
Per total, acest Jeep Compass arata foarte bine la exterior si designul imbina elemente definitorii atat din caracteristicile principale ale unei masini de oras, cat si din cele dorite pentru o masina demna de offroad. Ai si stil, si practicalitate. Este un automobil frumos, dar nu se fereste de noroi, zapada si alte situatii nefaste pe care traficul de zi cu zi ti le poate oferi.
 
Si, da, imi place extraordinar de mult ideea de "baby Grand Cherokee". Clientii au mai multe variante de a-si alege masina preferata de la aceasta companie emblematica pentru industria auto. Cu cat avem mai multe optiuni, cu atat vom fi mai siguri pe alegerea facuta.
 
E momentul sa pasim in habitaclu!
 
TEST DRIVE. Jeep Compass - neasteptat de bun inauntru!
 
Da, acest mic SUV m-a suprins aici. Nu m-as fi asteptat la un asemenea interior. Din momentul in care am deschis portiera, am inteles ca am de-a face cu ceva calitativ, confortabil, prietenos si, cu permisiunea dumneavoastra, cool.
 
 
Imbinarea dintre alb si negru de pe modelul testat aproape ca m-a aruncat intr-un feng shui total, unde ying si yang se regaseau in balanta perfecta.
 
Poate aceasta culoare deschisa nu este chiar cea mai potrivita pentru o masina care va cunoaste si noroaie, insa constructorul auto a avut un astfel de scenariu in vedere. Sezutul scaunului, spre exemplu, este alb, dar portiunea din fata unde poti atinge cu gamba (si presupunem ca ai pantalonii murdari) este neagra. Materialele vor fi, asadar, mult mai rezistente in timp la astfel de provocari. In plus, covorasele sunt si ele negre. Fiind realizate dintr-un material durabil sunt si usor de curatat! Pe testate!
 
Scaunul soferului este unul suficient de confortabil si poate fi ajustat electric pentru a-ti gasi pozitia ideala de condus.
 

 
Volanul ajustabil pe inaltime si profunzime este suficient de gros pentru a-ti pastra senzatia de sofer al unei masini serioase, iar norocosului care se va afla in scaunul soferului ii va placea sa-l tina in mana. Tot aici gasim si optiunile pentru accesarea computerului de bord, controlarea apelurilor si a sistemelor de asistenta la condus. Toate sunt aranjate clar si sunt usor de folosit.
 
Interiorul lui Jeep Compass este contemporan, dar pastreaza un lucru pe care eu il apreciez din ce in ce mai mult: butoanele. Nimic nu se compara cu siguranta ca stii pe ce apesi si, mai important, pentru ce apesi. Sunt convins ca exista numeroase optiuni utile de feedback pentru ecranele tactile, dar nimic nu se compara cu obisnuinta de a sti exact unde sa-ti intinzi mana pentru a porni sistemul audio sau aerul conditionat, spre exemplu. Thumbs up, Compass!
 
De precizat aici si faptul ca aerul conditionat este unul calitativ care poate cu usurinta sa satisfaca pretentiile individuale in functie de temperatura, avand in vedere ca poate fi ajustat in functie de dorinta pasagerilor. In plus, avand in vedere temperatura rece din perioada testului, va pot spune ca acesta se incalzeste rapid pentru a-ti crea conditiile optime in habitaclu.
 
Pentru cei care apreciaza, totusi, versatilitatea unui touchscreen, e bine sa stie ca pe Jeep Compass exista un infotainment de 7 inchi compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto.
 
Va amintiti (sper) din materialul cu Fiat 500 Sport ca va spuneam despre sistemul audio din Jeep Compass. Ei bine... A fost neasteptat de bun! Pe masina testata am avut sistemul acustic premium cu 9 difuzoare Beats Audio care este foarte, foarte bun. Acesta face parte din pachetul Conectivitate si este inclus in pretul echiparii LIMITED.
 
 
Avantajoase sunt si spatiile de depozitare multiple care denota faptul ca aceasta masina este gandita si pentru familii care adora excursiile in natura sau in locuri in care nu se poate ajunge confortabil cu un sedan sau hatch. Buzunarele usilor sunt generoase, cupholder-ele sustin destul de bine bauturile si cotiera centrala impreuna cu torpedoul pot include suficiente lucruri utile.
 
Cu 5 stele obtinute la EuroNCAP acest SUV te va mentine si in siguranta in situatii complicate.
 
Jeep Compass se pricepe si la transportat lucruri voluminoase, daca luam in calcul ca incarcarea este usoara si bancheta spate poate fi coborata cu usurinta.
 
Recunosc c-am simtit lipsa scaunelor incalzite si a volanului incalzit. Totusi, acestea pot fi adaugate pe propriul model pe care il veti achizitiona prin bifarea pachetului Winter. Ba chiar puteti avea si scaune ventilate! Iara vara... O astfel de optiune va fi incantatoare!
 
Finalmente, e bine de stiut ca echiparea LIMITED mai include, printre altele, si urmatoarele dotari:
  • filtru de aer premium;
  • frana de parcare electronica;
  • iluminare in portbagaj;
  • iluminare torpedou;
  • servicii U-Connect Live;
  • solar Control Glass;
  • teava de esapament cu efect cromat;
  • torpedo soft close;
  • traction Control;
  • directie asistata electric;
  • keyless entry;
  • lumini ambientale;
  • luneta cu degivrare;
  • oglinzi exterioare reglabile electric, cu degivrare si semnalizator incorporat;
  • faruri spate LED;
  • pretensionare centura de siguranta;
  • senzor de ploaie;
  • senzor de umiditate;
  • senzori de parcare posteriori;
  • Isofix;
  • comenzi vocale si Bluetooth;
  • keyless go.
 
Sa continuam!
 
TEST DRIVE. Jeep Compass - merge fix cum vrei
 
Un crossover bun este abil atat in mediul urban, cat si in cel rural. Trebuie sa fie suficient de confortabil pentru a te mentine izolat de provocarile orasului, dar sa-ti ofere si o deschidere suficienta pentru a te bucura de aerul curat si ce poate oferi natura.
 
Ei bine, vesti bune! Jeep Compass se pricepe foarte bine la aceste lucruri. Am condus-o prin Capitala si pe drumurile mai provocatoare din Arges, asa ca pot raporta urmatoarele lucruri:
cutia automata in 9 rapoarte schimba foarte bine si stie sa faca un kickdown decent la nevoie;
modul manual al transmisiei iti respecta comenzile, daca nu vrei sa lasi masina sa faca toata treaba;
poti sprinta rapid destul de bine in situatii mai tensionate din traficul aglomerat;
la drum lung stie sa faca economie de combustibil;
sistemul de tractiune integrala actioneaza foarte bine in situatii de mild offroad;
este confortabila si echilibrata.
 

 
Prin Bucuresti, Jeep Compass s-a comportat foarte bine. N-am avut ce-i reprosa acestei masini. M-a ajutat sa ma relaxez la volan si am stat linistit in orele de varf. Consumul, insa, este unul destul de ridicat. Computerul de bord imi afisa 16,8 litri/100 km pentru cei 49,4 km parcursi prin cel mai aglomerat municipiu din Romania.
 
In afara Capitalei, SUV-ul mi-a aratat ca stie sa nu fie insetat. Pe intreaga ruta Bucuresti - Rucar - Bucuresti (373 de km) am obtinut un consum de 6,7 l/100km.
 
Motorul de 1,4 litri benzina de 170 de cai putere este suficient de potent pentru conditiile de trafic din Romania, iar cuplat la tractiunea integrala poate sa te scoata din situatii mai complicate. La urma urmei, e un Jeep si-ar trebui sa poata face astfel de lucruri, corect?
 
In plus, cele patru moduri de condus (Auto, Snow, Sand si Mud) impreuna cu diferentialul blocabil iti confera mai mult incredere in tine si in capacitatea masinii de a putea face fata unor conditii anevoioase. 
 
Daca aceste valori de consum vi se par prea mari pentru un crossover 4x4, permiteti-mi sa va spun ca exista si doua motorizari diesel, dupa cum urmeaza:
1.6 litri MULTIJET, 120 CP, cutie manuala in 6 rapoarte, tractiune fata 4X2;
2.0 litri MULTIJET, 140 CP, cutie manuala in 6 rapoarte, tractiune integrala 4X4;
2.0 litri MULTIJET, 140 CP, cutie automata in 9 rapoarte, tractiune integrala 4X4.
 
Conchid si acest capitol cu urmatoarea afirmatie: Jeep Compass se distinge de competitie cu aceasta motorizare prietenoasa cu emisiile, impozitul si asigurarea. Totul, insa, depinde de dorinta fiecarui client in parte. Eu, unul, va pot spune ca acest motor este suficient de bun. Avand in vedere toate restrictiile impuse pentru diesel si faptul ca din ce in ce mai multi clienti se indeparteaza de aceasta motorizare, benzina pare a deveni rapid cel mai bun aliat al nostru.
 
Acum sa aflam cat costa acest SUV si ce trebuie sa retinem despre el.
 
 
TEST DRIVE. Jeep Compass - pret si concluzii
 
Cea mai ieftina varianta a acestei masini este in echiparea Sport. Pretul porneste de la 23.310 euro cu TVA inclusa. Este urmata de LONGITUDE cu 24.754 de euro si LIMITED cu 27.532 de euro.
 
Optiunile, insa, pot creste destul de mult aceasta suma. Spre exemplu, modelul testat de mine a costat putin sub 40.000 de euro.


 
Intr-o lume din ce in ce mai plina de crossovere, Jeep Compass se diferentiaza prin prestigiul brandului, tractiunea integrala, consumul decent si un pret pe masura dotarilor. 
 
Acesta este usor de recunoscut in trafic drept un automobil capabil de mai mult decat urcarea unei simple borduri, te mentine in siguranta si conectat la ceea ce conteaza pentru tine, iti ofera multiple optiuni de personalizare, te introduce intr-o comunitate de soferi uniti si pasionati si-ti va oferi noi perspective cu privire la drumurile pe care vei dori sa le strabati.
 
Eu pot spune acum un singur lucru: daca va doriti o masina care sa nu fie deja detinuta de zeci de mii de oameni, merita sa incercati Compass. S-ar putea sa va gasiti cel mai bun prieten!
 
 
Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de mine si in aceasta aventura!
 
Pe curand!
 
Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru Manager.ro.
 
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x