Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Automobilele concept fac parte din industria auto si au au o istorie de peste 50 de ani. Unele modele sucesc mintile pasionatilor de masini, altele trec neobservate. Cert este ca avem o problema: foarte putine masini concept ajung in productia de serie, acestea reprezentand mai degraba un fel de demonstratie de potenta a constructorilor auto.
Constructorilor auto le place sa ne arate cam cum vor arata masinile viitorului, motiv pentru care concep niste modele aproape inutilizabile in viata cotidiana, dar extrem de aratoase atunci cand sunt expuse la un salon auto.
Este o notiune mai ciudata, dar ne-am propus un Top 10 al celor mai aratoase concepte auto, pe care nu vom avea ocazia sa le si vedem pe strada.
10. BMW M1
Nu este celebrul M1, primul model din seria sportiva a bavarezilor, ci ultimul concept M1. BMW deja a construit un M1, model care nu a inregistrat vanzari foarte bune, in mare parte din cauza pretului piperat.
Totusi, asta nu inseamna ca a fost o masina proasta. M1 original este un clasic in viata, datorita celebrului motor cu sase cilindri in linie si performantelor dinamice extraordinare. Asa ca, atunci cand BMW a venit cu noul concept M1, mai toata lumea s-a grabit sa vada in acest model urmasul celebrului inaintas.
Bavarezii au ramas la stadiul de concept, chiar daca majoritatea fanilor marcii germane isi doresc un model supersport care sa concureze cu Audi R8 sau Mercedes SLS.
09. Chevrolet Corvette Four-Rotor
Chevrolet nu este conoscut lumii drept un fabricant de masini foarte interesante, motiv pentru care atunci cand au lansat conceptul Corvette Four-Rotor, pasionatii au ramas cu gura cascata.
Acest concept din 1970 parca era destinat celebrului James Bond. Modelul beneficia de aportul unui motor rotativ Wankel, la fel ca cel de pe actuala Mazda RX8, numai ca la vremea resepctiva inginerii au fost capabili sa obtina din acel motor nu mai putin de 400 CP.
08. Maserati Birdcage
In pofida unui nume destul de ciudat, Birdcage (cusca de pasari), conceptul Maserati este unul dintre cele mai apetisante, chiar daca multe modele italiene pot sa concureze la acest titlu.
Formele masini, mai ales in zona pasajului rotilor, ar putea rivaliza cu posteriorul oricarui fotomodel de top. Iar daca mai pui la socoteala si faptul ca italienii au montat un propulsor de nu mai putin de 700 CP, atunci chiar iti vine sa te intrebi de ce Maserati nu a produs in serie masina. Probabil ca le-a fost frica sa nu dea gres, chiar daca milionari excentrici se gaseau!
07. Mercedes C111
Anii '70 nu prea au fost straluciti pentru marca din Stuttgart, insa conceptul C111 parea sa o scoata din impas. Nu conceptul a scos Mercedes din criza, pentru ca C 111 a ramas la acest stadiu, chiar daca iesea in evidenta prin usile de tip fluture, probabil cea mai interesanta inventie in materie de design.
06. TVR Cerbera Speed 12
Constructorul britanic TVR a fost mereu axat pe modele supersport, insa a vrut sa rupa gura targului cu acest concept. Cerbera Speed 12 beneficia de aportul unui motor V12 de 7,7 litri, capabil sa dezvolte 1.000 de CP. TVR Cerbera Speed 12 nu a reusit sa obtina titlul de cea mai puternica masina de serie, pentru ca a ramas la stadiul de concept.
05. Saab Aero X
Situatia financiara actuala a uzinelor Saab nu este prea buna, dar ar fi putut iesi de sub incidenta falimentului daca Saab Aero X ar fi intrat in productia de serie. Aero X este interesant din orice punct l-ai privi, insa, la fel ca multe alte masini interesante, a ramas la stadiul de concept. Daca un astfel de model ar fi avut un pret de sub 50.000 de euro, l-ai fi cumparat?
04. Jeep Hurricane
Jeep nu este marca de care sa te indragostesti pe loc si iremediabil, daca nu esti padurar. Insa, conceptul Hurricane chiar arata a "baiat rau". Iar daca mai pui la socoteala si sistemul de bracare pentru toate cele patru roti, mai ca-ti vine sa trimiti o scrisoare pe adresa companiei pentru introducerea in serie a lui Hurricane.
03. Citroen GT
Citroen nu a mai facut valuri in industria auto internationala cam de pe vremea celebrului DS din anii '60. Dar, iata ca au sosit si anii 2000 si francezii par ca s-au dezmortit din adancul somn de 50 de ani. Inginerii s-au pus pe treaba si le-a iesit GT, un fel de Ferrari "made in France". Masina arata ca "scapata" din viitor, insa fanii marcii din Hexagon raman cu placerea de a admira bijuteria doar in filmuletele de prezentare, pentru ca in productia de serie nu va ajunge.
02. Mercedes F400
Mercedes a vrut sa combine Formula 1 cu ceea ce denumim "masina de strada". Poate ca le-a iesit, sau poate ca nu. Ciudatul, dar interesantul F400 se inspira de la SLR si cred ca ar fi avut succes, pentru ca acelasi concept de masina-motocicleta este si Ariel Atom, model care se vinde bine.
01. Maybach Exelero
Prototipul Maybach Exelero este unul dintre cele mai scumpe concepte construite vreodata. A fost scos la vanzare pornind de la pretul de 5 milioane de euro. Conceptul retro-futuristic poate atinge viteza maxima de 351 km/h, accelerand de la 0 la 100 km/h in doar 4,4 secunde. Performantele impresionante se datoreaza atat celor 700 CP dezvoltati, precum si cuplului maxim de 1.000 Nm, si au fost constatate in timpul unor teste pe circuitul de viteza de la Nardo, Italia.