UE aproba stimularea accesului la vehicule ecologice in statele in care acestea au o cota de piata redusa

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
UE aproba stimularea accesului la vehicule ecologice in statele in care acestea au o cota de piata redusa
UE aproba stimularea accesului la vehicule ecologice in statele in care acestea au o cota de piata redusa
de Alexandra Stanescu la 12 Oct. 2018
Urmareste-ne pe Google News
stimulare masini hibridmasini electriceprotectie mediuemisii carbonincalzire globala

Pornind de la propunerea Romaniei, Consiliul ministrilor Mediului din UE a aprobat stimularea accesului la vehicule ecologice pentru statele membre unde acestea detin o cota de piata redusa.

Consiliul a aprobat noua forma a Regulamentului privind standardele de emisii CO2 pentru autoturisme si vehicule comerciale usoare. 

Citeste si: Din 2020, Dacia adopta GPL-ul, iar Renault trece la variantele hibrid

Astfel, a fost mentinuta propunerea Comisiei Europene pentru obiectivele de reducere a emisiilor cu 15%, pentru anul 2025, pentru ambele segmente de vehicule.
 
O noutate o reprezinta diferentierea tintelor pentru anul 2030, intre segmente: 30%, pentru vehicule comerciale usoare; 35%, pentru autoturisme.
 
O alta decizie a Consiliului se refera la modificarea valorii de referinta pentru 2030, in cazul vehiculelor cu emisii zero si scazute (ZLEV), pentru autoturisme, de la 30%, la 35%. 
 
Totodata, a fost recunoscut rolul vehiculelor plug-in-hybrid (PHEV) in tranzitia la electro-mobilitate, prin contributia acestora la mecanismul de stimulare pentru cresterea cotei de piata a ZLEV.
 
Pornind de la propunerea Romaniei, s-a inclus un stimulent specific pentru producatorii de ZLEV, in statele membre, unde aceste vehicule au o cota de piata sub 60% din media UE, raportata la nivelul anului 2021. 
 
In acest caz, contributia acestora va fi dublata.
 
"Principiul de baza de la care a pornit propunerea noastra a fost asigurarea accesului cetatenilor cu venituri scazute la vehiculele curate. 
 
Acest lucru este demonstrat de cota de piata redusa a ZLEV in unele state membre. In cazul Romaniei, desi avem una dintre cele mai generoase subventii din UE pentru ZLEV, adica pana la 10.000 de euro prin programul Rabla Plus, constatam ca este foarte dificil sa crestem cota de piata pentru aceste autovehicule, care in prezent este peste 0,2%, din cauza puterii de cumparare mai reduse. 
 
Aceasta decizie a Consiliului reprezinta un avantaj real pentru romani, deoarece ii va motiva pe producatorii auto sa vanda vehicule ecologice la preturi accesibile in Romania, pentru a-si indeplini tintele", a declarat Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

Citeste si: Productia Dacia de la Mioveni duduie: 242.605 de vehicule, in crestere cu 4,6%
 
Pe langa dezbaterile asupra Regulamentului privind standardele de emisii CO2 pentru autoturisme si vehicule comerciale usoare, agenda reuniunii Consiliului a inclus si adoptarea pozitiei comune a UE pentru Conferinta ONU privind schimbarile climatice (COP24) de la Katowice si, de asemenea, pentru Conferinta ONU privind diversitatea biologica (COP14 CBD). 
 
In ambele cazuri, Romania a sustinut necesitatea atingerii unui numitor comun intre statele membre. 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Manevra subtila a lui Calin Georgescu si George Simion. Mare atentie la ce votam duminica!
Analize

Manevra subtila a lui Calin Georgescu si George Simion. Mare atentie la ce votam duminica!

today16 Mai. 2025
Leul isi reia picajul in fata euro si se depreciaza chiar si in raport cu francul elvetian! Cursul valutar incepe din nou sa se cutremure
Ultimele stiri economice

Leul isi reia picajul in fata euro si se depreciaza chiar si in raport cu francul elvetian! Cursul valutar incepe din nou sa se cutremure

today16 Mai. 2025
20 de sfaturi despre bani de la miliardari: ce fac ei diferit si ce poti aplica si tu
Analize

20 de sfaturi despre bani de la miliardari: ce fac ei diferit si ce poti aplica si tu

today16 Mai. 2025
3 idei de afaceri cu potential urias in Romania pentru 2025–2026
Companii

3 idei de afaceri cu potential urias in Romania pentru 2025–2026

today16 Mai. 2025
Blackout-ul care a zdruncinat Europa: Germania se intoarce la petrol si carbune!
Extern

Blackout-ul care a zdruncinat Europa: Germania se intoarce la petrol si carbune!

today16 Mai. 2025
Romania, incotro? Tara cu cel mai mare deficit bugetar din UE e la rascruce. Dobanzile, cursul valutar si Bursa, pe jar!
Economie

Romania, incotro? Tara cu cel mai mare deficit bugetar din UE e la rascruce. Dobanzile, cursul valutar si Bursa, pe jar!

today16 Mai. 2025
Ai nevoie de viza pentru Tunisia? Ce documente trebuie sa pregatesti inainte de plecare
Life Style

Ai nevoie de viza pentru Tunisia? Ce documente trebuie sa pregatesti inainte de plecare

today16 Mai. 2025
De ce devine din ce in ce mai greu sa iesi in evidenta pe social media si sa-ti creezi un fanbase?
Social Media

De ce devine din ce in ce mai greu sa iesi in evidenta pe social media si sa-ti creezi un fanbase?

today15 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x