Din 2020, Dacia adopta GPL-ul, iar Renault trece la variantele hibrid
daciarenaultmotoare dieselbenzinamotorinagplhibridmeganeclio
Incepand cu anul 2020, politica celor de la Renault va fi guvernata de reducerea costurilor si a emisiilor de dioxid de carbon.
Compania intentioneaza sa renunte la motorizarea diesel, pe care o va inlocui cu GPL pe Dacia, in timp ce Clio, Captur si Megane vor primi versiuni hibrid.
Compania intentioneaza sa renunte la motorizarea diesel, pe care o va inlocui cu GPL pe motoarele cu benzila, la Dacia, in timp ce Clio, Captur si Megane vor primi versiuni hibrid.
Potrivit oficialilor grupului Renault, brandul francez intentioneaza sa renunte la motoarele Diesel si va veni din 2020 cu o versiune hibrida a lui Clio si versiuni plug-in hybrid – adica masini care pot alimenta bateria pentru motorul electric de la o priza externa - pentru SUV-ul mic Captur si pentru Megane.
GPL-ul (Gaz Petrolier Lichefiat) care va fi montat pe motoarele pe benzina ale modelelor Dacia va reduce emisiile de dioxid de carbon, in contextul in care hibridele inca implica un cost suplimentar considerabil, iar CNG-ul, gazul natural comprimat, nu dispune de o retea consistenta la nivel european.
Masinile pe GPL emit cu 11% mai putin dioxid de carbon decat cele pe benzina, iar emisiile de oxid de azot sunt mai mici.
”Motoarele pe GPL au emisii mai mici, au un pret bun pentru client si aduc economii cand vine vorba de costuri. Spre exemplu, la un rulaj de 15.000 km anual, o masina consuma in medie 1.000 de litri de benzina, luand in calcul un consum mediu de 7 litri/100 km, adica circa 1.500 de euro.
Cu GPL, costurile ar scadea spre 750 de euro si in plus, exista si o retea extinsa la nivel european. Spre exemplu, pe CNG gasim infrastructura numai in Austria, Germania si Italia. In Franta, Marea Britanie, Spania sau Europa de Est nu avem o astfel de infrastructura“, a explicat Marc Suss, vicepresedinte in cadrul Groupe Renault.