Vanzarile de masini electrice vor creste anual cu 30% in urmatorul deceniu

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Vanzarile de masini electrice vor creste anual cu 30% in urmatorul deceniu
Vanzarile de masini electrice vor creste anual cu 30% in urmatorul deceniu
de Adrian Somai la 27 Nov. 2020
Urmareste-ne pe Google News
masini electricepopularitateuniunea europeanabaterii electrice

Masinile electrice sunt din ce in ce mai cautate in ultimii ani, cifrele de vanzari inregistrate in ultima perioada dovedind fara doar si poate ca acestea vor face parte din viitorul lumii auto. Potrivit unui studiu realizat recent de Deloitte, vanzarile de masini electrice vor creste anual cu aproape 30% in urmatorul deceniu. In aceste conditii, in anul 2030 s-ar ajunge la situatia in care o treime dintre masinile vandute pe piata auto ar fi echipate cu o motorizare electrica. Astfel, daca in acest an vorbim despre 2.5 milioane de masini electrice aflate in circulatie, peste numai zece ani vom avea un numar de peste 31 de milioane de masini electrice.


Ultimii ani au adus cu sine investitii serioase in aceasta directie, aproape toate numele mari de constructori de pe scena auto internationala indreptandu-si atentia catre producerea masinilor electrice. Oferta de masini cu motorizari electrice devine astfel din ce in ce mai bogata de la an la an, clientii avand de unde sa aleaga. In plus, odata cu trecerea anilor, masinile electrice vor ajunge sa fie mai accesibile si din punct de vedere financiar. De asemenea, infrastructura necesara masinilor electrice va fi pusa la punct mult mai bine. 

Motorizarile clasice isi vor pierde din popularitate 

Potrivit studiului realizat de cei de la Deloitte, vanzarile de masini echipate cu unitati de motorizare pe combustie interna isi vor reveni dupa ce criza actuala va lua sfarsit. In aceste conditii, compania de consultanta estimeaza ca vanzarile de masini cu motorizari clasice isi vor relua cresterea si vor ajunge la 81.7 milioane de unitati in 2025 la nivel global. Cel mai probabil insa, incepand cu anul 2025 vom vorbi despre un declin al acestor motorizari, care odata cu trecerea anilor vor deveni din ce in ce mai nepopulare. 

Odata cu declinul masinilor echipate cu motorizari pe combustie interna va fi consemnata si cresterea vanzarilor in segmentul modelelor electrice. Potrivit studiului Deloitte, vanzarile masinilor electrice vor creste anual cu aproximativ 30 de procente in urmatorul deceniu. Compania estimeaza ca in anul 2025 se va ajunge la un nivel de peste 11 milioane de masini electrice vandute, in timp ce in 2030 vom avea peste 31 de milioane de masini electrice vandute. 

Evident, specialistii din cadrul Deloitte atrag atentia ca atitudinea consumatorilor de pe piata cu privire la masinile electrice ar putea fi influentata si de masurile pe care le adopta guvernele dupa ce actuala criza va lua sfarsit. Germania ofera deja un exemplu foarte bun in aceasta directie, alocand 2.8 miliarde de dolari pentru imbunatatirea infrastructurii de incarcare a masinilor electrice ca parte a planului de redresare economica. De asemenea, Germania solicita tuturor statiilor de alimentare sa fie dotate in mod obligatoriu si cu un punct de incarcare pentru masinile electrice. 

Uniunea Europeana vrea sa produca baterii pentru masinile electrice 

Si Bruxelles-ul si-a indreptat atentia in aceasta directie in ultimii ani, strategia actuala propunandu-si un tel foarte ambitios, si anume producerea integrala a necesarului de baterii pentru masinile electrice pe teritoriul Batranului Continent. La aceasta ora, China domina piata globala de baterii, toti marii producatori europeni si nu numai fiind nevoiti sa cumpere baterii de la companiile din China. 

Potrivit oficialilor europeni insa, toate uzinele din Europa care urmeaza sa produca baterii pentru automobile, aflate in curs de constructie sau care sunt doar planificate pentru urmatoarea perioada, ar putea fi suficiente pentru necesarul Uniunii. Mai mult decat atat, UE ar putea deveni exportator de baterii incepand cu anul 2025. La aceasta ora, nu mai putin de 15 fabrici de celule de baterii se afla in prin proces de constructie, toate acestea urmand sa produca baterii pentru aproximativ 6 milioane de masini electrice. 

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x