Vanzarile PSA Peugeot-Citroen au crescut usor in prima jumatate a anului
vanzaripsa peugeot-citroenchinavolkswagenrenaultdeclin
Constructorul auto francez PSA Peugeot-Citroen a anuntat marti ca vanzarile la nivel global ale grupului au crescut usor in prima jumatate a anului, pe fondul cererii in crestere din China, Rusia si America Latina. La nivel european, vanzarile Peugeot-Citroen au scazut semnificativ, din cauza prabusirii pietelor-cheie si a stocurilor reduse de componente importate din Japonia, tara afectata in luna martie de un puternic seism, urmat de tsunami.
Majoritatea companiilor europene au anuntat cifrele de vanzare pentru prima jumatate a anului. Lider de piata este Volkswagen AG. Francezii de la Renault SA n-au dus-o asa bine, bazandu-se mai ales pe pietele din Franta, Spania si Italia. Atat Renault, cat si Peugeot-Citroen, incearca sa-si evidentieze prezenta pe pietele emergente, preintampinand declinul vanzarilor din Europa.
Vanzarile Peugeot-Citroen au crescut cu 0,2% la nivel global, in prima jumatate a anului. Vanzarile la nivel european au scazut cu 5,3%, cu un declin accelerat de 0,8% pe pietele mari. Cota de piata a grupului francez a ajuns la 13,9%, fata de 14,2%, valoare inregistrata in prima jumatate a anului 2010.
Reprezentantii Peugeot-Citroen au declarat ca productia a fost afectata si de furnizarea deficitara a componentelor electronice fabricate in Japonia, tara afectata in luna martie de un puternic seism, urmat de tsunami. Renault a anuntat o crestere de 1,9% a vanzarilor globale de automobile, in primele sase luni ale anului. Performanta francezilor a fost umbrita de ascensiunea cu 12% a vanzarilor Volkswagen.
38% din vanzarile Peugeot-Citroen din prima jumatate a anului au fost realizate in afara Europei, in crestere de la 35%, valoare inregistrata in 2010. Pana in 2015, compania intentioneaza ca jumatate din vanzarile sale sa fie generate de pietele extra-europene.
Vanzarile PSA Peugeot-Citroen au crescut in China cu 10%, grupul dobandind o cota de piata de 3,2%. Vanzarile producatorului auto in America Latina s-au majorat cu 22%. In Rusia, vanzarile Peugeot-Citroen au crescut cu 66%, peste estimarea initiala de 57%.
Modelele Peugeot RCZ si Citroen DS au totalizat 17% din vanzari in prima jumatate a anului, in crestere de la 14%. (
sursa: The Wall Street Journal)