Bugatti, unul dintre cei mai exclusivisti producatori de pe scena auto globala, este pe cale sa devina actorul principal al celei mai importante tranzactii din lumea auto din ultimul deceniu. Compania franceza care produce unele dintre cele mai scumpe modele auto din lume este detinuta in prezent de germanii de la Volkswagen Group. Desi vestea unei posibile tranzactii a fost surprinzatoare pentru multi pasionati, ultimele noutati indica faptul ca grupul german ia in considerare aceasta posibilitate tot mai puternic. Potrivit informatiilor, Volkswagen este deja in negocieri avansate cu croatii de la Rimac.
Brand-ul Rimac nu este inca cunoscut poate de toata lumea, compania fiind fondata in urma cu numai 11 ani, insa in primul si primul rand trebuie sa spunem ca producatori precum Hyundai, Jaguar sau Koenigsegg au ales sa investeasca sume importante in proiectele croatilor. Croatii s-au facut remarcati prin lansarea Rimac Concept One, prezentata ca fiind cea mai rapida masina electrica din lume. In urma cu doi ani, croatii au mai prezentat si al doilea model din gama, C Two, o masina care se lauda cu nu mai putin de 1.914 cai putere sub capota si cu un cuplu maxim de 2.300 Nm. Cu o astfel de motorizare tehnica, Rimac C Two promitea un sprint de la 0 la 100 km/h posibil de realizat in numai 1.85 secunde. Totodata, viteza maxima a bolidului ar fi ajuns pana la nu mai putin de 415 Km/h.
Lucrurile nu sunt insa atat de simple, tranzactia neprimind inca nici macar aprobarea consiliului de administratie. Mai mult decat atat, chiar daca tranzactia se va realiza in cele din urma, o parte din Bugatti va avea in continuare legatura cu Grupul VAG, Porsche detinand la aceasta ora 15.5% din actiunile Rimac. Totodata, in cazul in care tranzactia va fi aprobata in cele din urma, cei de la Porsche vor detine o parte si mai mare din compania croata.
Vestea care indica faptul ca germanii de la Volkswagen ar fi interesati sa vanda Bugatti i-a luat prin surprindere pe multi specialisti de pe piata auto globala, si pasionatii auto intrebandu-se in acelasi timp care sunt motivele pentru care o asemenea tranzactie s-ar face. Conform unor zvonuri, Volkswagen si-a propus dupa moartea lui Ferdinand Piech sa nu mai investeasca bani in compania franceza. Totodata, este foarte probabil ca grupul german sa isi doreasca sa investeasca mai mult in modelele proprii in viitorul pe termen mediu si scurt.
Asa cum spuneam insa si in randurile anterioare, legaturile dintre constructorii implicati in aceasta posibila tranzactie sunt mult mai complicate decat atat. Astfel, familia Piech detine inca la aceasta ora 50% din Grupul Volkswagen, singura cale prin care acestia ar putea fi convinsi sa vanda Bugatti fiind ca Porsche sa devina principalul beneficiar al tranzactiei. In acelasi timp, si cei de la Porsche isi propun sa controleze 49% din Rimac, o astfel de tranzactie ajutandu-i in acest sens.
Zvonurile nu se opresc insa aici, mai multe publicatii internationale de specialitate sustinand in ultima perioada ca germanii de la Grupul Volkswagen isi doresc sa vanda si alte companii din portofoliu. Si nu vorbim despre orice companii, ci de producatori de renume precum Lamborghini, SEAT, Italdesign sau Ducati. Potrivit informatiilor aparute pana la aceasta ora, germanii sunt deja in negocieri avansate cu mai multi investitori, acestea fiind suspendate pentru moment din cauza pandemiei de coronavirus care a lovit puternic piata auto internationala.
Ultimele NOUTATI
Partenerii nostri
INS: venituri medii in crestere - 8.210 lei pe o gospodarie, respectiv 3.274 lei per persoana
Norme SSM - CONDITII pentru conducerea pe drumurile publice a unui stivuitor
Ce activitati pot presta administratorii, in cadrul unui SRL?
Titluri de stat TEZAUR: Se lanseaza o noua editie cu dobanzi neimpozabile de pana la 7%
Radiere SRL fara activitate: obligatii si proceduri legale
Venituri din activitati independente si dividende: tratamentul fiscal din punct de vedere al CASS
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?
Te-ar putea interesa si