Desi scandalul Dieselgate le-a afectat imaginea celor de la Volkswagen pe plan global, cifrele de vanzari ne dovedesc inca o data ca pasionatii auto nu au tinut cont atat de mult de problemele pe care le-au avut germanii din acest punct de vedere. Lasand la o parte amenzile uriase pe care cei de la Volkswagen le-au platit in ultimii ani, cifrele de vanzari inregistrate de acestia au continuat sa creasca la nivel global. De altfel, conducerea Volkswagen sustinea la inceputul anului precedent ca grupul german a trecut deja peste tot ceea ce a insemnat scandalul Dieselgate.
Asa cum spuneam si in randurile anterioare, anul 2019 s-a dovedit a fi unul extrem de bun atat pentru germanii de la Volkswagen, cat si pentru asiaticii de la Toyota. Conform cifrelor prezentate, Volkswagen a vandut pe parcursul lui 2019 nu mai putin de 10.97 milioane de autovehicule, pastrandu-si astfel titlul de cel mai mare constructor auto la nivel global. Desi au sperat pe tot parcursul anului ca ii vor putea ajunge din urma pe rivalii europeni, cei de la Toyota au incheiat anul tot pe locul secund, inregistrand un numar de 10.74 milioane de autovehicule vandute la nivel mondial.
Conform acestor analize, anul 2019 este al doilea an consecutiv in care germanii de la Volkswagen i-au depasit pe cei de la Toyota in topul vanzarilor. Ce este insa de remarcat este apropierea foarte mare dintre cei doi producatori, doar 250.000 de autovehicule despartindu-i pe acestia in 2019. In aceste conditii, anul 2020 se anunta unul extrem de interesant din acest punct de vedere, mai ales in conditiile in care specialistii se asteapta la o scadere a vanzarilor pe plan european.
Toyota porneste anul 2020 cu planuri serioase de extindere, producatorul nipon dorindu-si ca cifrele de vanzari sa creasca substantial in acest nou an. Mai ales in conditiile in care ultimii patru ani s-au dovedit a fi foarte buni pentru niponi. Lasand la o parte modelele marca Toyota, constructorul auto japonez comercializeaza si produce si sedanul Camry, automobilele cu propulsie hibrida Prius si modelele din segmentul de lux Lexus. Vanzarile globale inregistrate de cei de la Toyota in 2019 au crescut cu 1.4% in comparatie cu anul 2018, acesta fiind al patrulea an consecutiv de crestere.
Constructorul nipon a anuntat recent ca de acum inainte isi indreapta atentia in directia electrificarii, urmand ca pana in 2025 sa lanseze pe piata nu mai putin de zece modele electrice. Electrificarea reprezinta un trend din ce in ce mai prezent pe piata auto globala, cifrele de vanzari din acest segment inregistrand cresteri din ce in ce mai mari in ultima perioada.
Ultimele NOUTATI
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%