Problemele financiare neprevazute reprezinta o realitate pentru multi dintre noi, iar conform unui studiu realizat de BrandBerry si Asociatia Brasov 2050, sprijinite de Profit Point si BCR, 7% dintre romani au apelat la camatari in momente de nevoie acuta de bani. Cei mai multi aleg insa sa ceara ajutor prietenilor sau cunostintelor, nu mai putin de 76% dintre cei chestionati recunoscand ca prefera aceasta varianta atunci cand au nevoie de bani.
Interesant este ca numarul celor care se imprumuta frecvent de la prieteni sau cunostinte depaseste de doua ori numarul celor care se imprumuta la fel de des de la banci. Doar 2% dintre participanti declara ca o fac frecvent, in timp ce 4.6% utilizeaza serviciile caselor de amanet pentru a obtine numerar.
Lipsa economiilor ii imping pe multi romani sa actioneze disperat, ajungand chiar sa ceara ajutorul camatarilor, asa cum ne demonstreaza si cifrele acestui studiu. Potrivit rezultatelor obtinute, doar 1 din 10 participanti la studiu au declarat ca pot acoperi din fonduri proprii, fara probleme, o cheltuiala urgenta de aproximativ 2.000 de euro. Mai rau decat atat, 1 din 10 oameni au recunoscut ca nu ar putea acoperi nici macar o cheltuiala de 100 de euro aparuta neprevazut.
Un aspect semnalat in cadrul studiului este scaderea generala a increderii in institutii, inclusiv in Banca Nationala a Romaniei, care in trecut se bucura de o incredere ridicata. Bancii Nationale i s-a acordat acum un nivel de incredere de 2.82 dintr-un maxim de 5 puncte, sub pragul valoric 3, indicand o incredere moderata.
Femeile tinere par sa manifeste un nivel mai ridicat de incredere in institutiile bancare, insa majoritatea respondentilor nu au o perceptie favorabila despre banci, asociindu-le cu aspecte negative precum "tepari" sau entitati care "profita de hibe legislative".
Intre asocierile facute de participanti cu termenul "Banca", 62% sunt neutre, 12% sunt pozitive (ex: ajutor, economii, siguranta) si 26% au conotatii negative (ex: hoti, camatari, datorii). Perceptiile negative sunt de doua ori mai numeroase decat cele pozitive, reflectand o atitudine generala de neincredere.
In plus, exista diferente semnificative intre barbati si femei in privinta perceptiei asupra bancilor. Barbatii asociaza institutiile bancare cu termeni negativi de aproximativ patru ori mai des decat femeile, in timp ce acestea evidentiaza mai mult aspecte pozitive precum ajutorul, siguranta si economiile.
Citeste si: Cati bani ar trebui sa pui deoparte din salariu, luna de luna. Putini romani isi permit asa ceva
Sursa foto: freepik.com
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si