Se dau banii inapoi romanilor nemultumiti de: biletele de avion, imbracaminte, mobilier, inclusiv electronice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Se dau banii inapoi romanilor nemultumiti de: biletele de avion, imbracaminte, mobilier, inclusiv electronice
Se dau banii inapoi romanilor nemultumiti de: biletele de avion, imbracaminte, mobilier, inclusiv electronice
de Adrian Somai la 13 Aug. 2024
Urmareste-ne pe Google News
ecc romaniaanpcprotectia consumatorului

Ai cumparat recent un anumit produs sau serviciu si ai fost nemultumit de calitatea lui? Trebuie sa stii ca, fiind cetatean european, ai toate drepturile sa iti primesti banii inapoi. Potrivit datelor actuale, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), prin intermediul Centrului European al Consumatorilor (ECC Romania) a reusit sa recupereze in prima jumatate a anului aproximativ 225.000 de euro in beneficiul consumatorilor romani nemultumiti de calitatea produselor si serviciilor achizitionate. 



Consumatorii romani, la fel ca toti cetatenii Uniunii Europene, beneficiaza de un set de drepturi menite sa le protejeze interesele in cazul in care produsele sau serviciile achizitionate nu corespund asteptarilor sau specificatiilor oferite de vanzator. Aceste drepturi sunt reglementate de legislatia nationala si europeana, asigurandu-le consumatorilor protectie in diverse situatii.

Unul dintre cele mai importante drepturi ale consumatorilor este dreptul de a solicita restituirea banilor pentru produse sau servicii care nu corespund specificatiilor sau sunt defecte. In Romania, precum si in intreaga Uniune Europeana, acest drept este garantat prin legislatia privind protectia consumatorilor.

Peste 3.200 de consumatori romani au apelat in prima jumatate a anului la ECC Romania in urma nemultumirilor pe care le-au avut cu privire la anumite produse sau servicii pe care le-au achizitionat. Cele mai frecvente plangeri au fost legate de serviciile de transport aerian, in special de anularile si intarzierile zborurilor, mentinand acest sector pe primul loc in clasamentul reclamatiilor. Cu toate acestea, s-a observat o usoara scadere a numarului total de solicitari in acest domeniu fata de anul precedent.

Au crescut sesizarile privind achizitiile online 

Distributia plangerilor gestionate de ECC Romania a fost urmatoarea: 31% din reclamatii au fost legate de servicii de transport, incluzand transportul aerian, rutier, feroviar, naval si inchirierea de autoturisme; 22% au vizat sectorul imbracaminte si incaltaminte; 13% au fost legate de diverse produse si servicii, cum ar fi serviciile financiare, obiectele de uz personal (ceasuri, bijuterii, produse de ingrijire) si alte servicii; 13% din reclamatii au fost legate de mobilier, echipamente pentru gospodarie si intretinerea de rutina a gospodariei, incluzand electrocasnice si mobilier; iar 7% au vizat domeniul recreatiei si culturii, incluzand electronice, bunuri pentru sport, camping, animalele de companie, concertele si muzeele.

De asemenea, s-a observat o crestere usoara a sesizarilor privind achizitiile online de imbracaminte, incaltaminte, mobila si echipamente pentru gospodarie. In acelasi timp, reclamatiile din domeniul recreatiei si culturii au inregistrat o scadere de aproximativ 20% comparativ cu prima jumatate a anului 2023.

Consumatorii au dreptul sa returneze produsele achizitionate online sau prin alte metode de vanzare la distanta intr-o perioada de 14 zile calendaristice fara a fi nevoiti sa ofere un motiv. In acest interval, cumparatorul poate verifica produsul si, daca nu este multumit, poate solicita returnarea banilor.

In cazul produselor achizitionate din magazine fizice, dreptul la returnare poate varia in functie de politica fiecarui comerciant, desi legea impune restituirea banilor sau inlocuirea produsului in cazul unui defect de fabricatie sau in cazul in care produsul nu este conform cu specificatiile initiale.

      Citeste si: Saracia se vede in dulap. Oamenii nu isi mai cumpara haine de la branduri de lux

Sursa foto: unsplash.com

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
Sanatate

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla

today17 Iul. 2025
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?

today17 Iul. 2025
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Protectia datelor cu caracter personal

Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat

today17 Iul. 2025
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Economie

Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri

today17 Iul. 2025
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de  2 trilioane de euro
Ultima ora

Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro

today17 Iul. 2025
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Companii

Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti

today17 Iul. 2025
Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional.
Imobiliare

Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional. "Totusi, Capitala ramane una dintre pietele cele mai dinamice din perspectiva evolutiei pe termen lung"

today17 Iul. 2025
Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta
Companii

Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta

today17 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x