4 elemente ale unui branding de succes

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
4 elemente ale unui branding de succes
de Manager.ro la 24 Nov. 2008
Urmareste-ne pe Google News
brandingmarketingvanzari


                                  4 elemente ale unui branding de succes

   Ce anume tasneste imediat din minte, precum o arteziana, atunci cand clientii aud numele companiei dvs.?


Daca nu sunteti sigur(a), este timpul sa treceti brand-ul printr-o revizie generala. Asta presupunand ca deja ati creat elementele unui brand! In ziua de azi, toate afacerile, de la cele cu scobitori si pana la cele cu aur negru, se lupta sa construiasca, sa mentina si sa dezvolte brand-uri de succes, cu larga recunoastere nationala si internationala. Ceea ce nu inseamna insa ca v-ar costa obligatoriu milioane de euro si mii de zile pentru a va lansa pe orbita. Se poate si mai simplu, cu mai putini bani investiti. Urmatoarele sfaturi va pot fi de un real folos:

1. Brand-ul dvs. trebuie sa faca diferenta!

Cand vorbim despre branding, vorbim despre a trimite un mesaj puternic si consistent. De fiecare data cand un client (potential sau actual) vine in contact cu afacerea dvs., indiferent ca intra pe website-ul companiei sau vede numele acesteia pe un panou publicitar, acesta traieste o experienta de branding. Astfel, mai ales in conditiile in care afacerea dvs. se bazeaza pe un produs sau un serviciu aflate intr-o piata concurentiala puternica, faptul de a reusi sa diferentiati compania de celelelate existente devine critic.

Daca a trecut ceva vreme de cand ati intreprins ultima analiza a concurentei, asigurati-va timpul necesar pentru a face acest pas. Urmariti toate panourile/spoturile publicitare ale concurentilor dvs., precum si activitatea lor de PR, cumparati-le produsele/serviciile pentru a le testa si observati orice miscare pe care o fac in spatiul virtual al Internetului. Decideti apoi, in cunostinta de cauza, ce anume face ca produsul/serviciul dvs. sa fie diferit.

Tocmai aceste elemente, care fac diferenta, constituie ingredientele necesare pentru o reteta de imagine de succes. Promovati imaginea produsului si/sau a serviciului bazandu-va pe aceste elemente. Nu uitati ca "distinctie" vine de la "distinct"!...

2. Promiteti valoare!

O data ce ati aflat ce anume va face afacerea diferita, puteti incepe sa va redefiniti mesajul publicitar, astfel incat sa corespunda nevoilor si asteptarilor potentialilor si actualilor dvs. clienti. Nu va opriti niciodata din a va intreba: " Cat de bine ii cunosc si ii inteleg?". Faptul de a cerceta in permanenta si de a contribui in fiecare zi cu noi desene si culori la portretul publicului tinta este esential in vederea concentrarii eforturilor dvs. de branding.

Faptul de a proceda in sensul celor de mai sus va va ajuta sa ajungeti direct la acea audienta care prezinta cea mai mare receptivitate pentru calitatile unice ale produselor si/sau serviciilor dvs.. Dimpotriva, faptul de a incerca sa fiti/oferiti "totul pentru toti" va avea un singur rezultat – brand diluat si slab, cu efect direct negativ asupra vanzarilor.

Care parte a produsului/serviciului este cel mai mult apreciata de catre clientii dvs. cei mai buni? Daca nu sunteti sigur(a), este timpul sa faceti sondaje si chestionare de opinie, menite a monitoriza nivelul de satisfactie, a infatisa perceptia clientilor relativ la produsul/serviciul dvs., precum si a revela nevoile si dorintele nemanifeste ale acestora.

3. Fiti liderul pietei!

Daca va bazati afacerea pe promisiunea de valoare despre care vorbeam ieri, nu numai ca veti reusi sa construiti si sa mentineti un brand, dar va veti si impune, pe termen lung, ca lider de piata. Si, pentru ca o ascensiune constanta este o ascensiune in spirala, la fiecare noua etapa va veti reintoarce la acelasi principiu fundamental: a actiona ca un lider presupune a va tine, de fiecare data, promisiunile.

In prezent, inainte de a scoate banii din buzunar, clientii au din ce in ce mai multa nevoie de siguranta, de certitudini. Ei citesc marturiile celor care au mai folosit produsul/serviciul, studiaza, deseori, analizele de detaliu pe marginea acestuia si, mai ales, acorda multa atentie "zvonurilor". Pentru a fi siguri ca nu "arunca banii pe fereastra", vor tine cont cel mai adesea de opiniile avizate ale specialistilor (pe care le urmaresc in reviste de profil sau in emisiuni televizate), precum si de parerea "omului de rand", a consumatorului, a "partenerului lor de cumparaturi".

Nimic nu scurtcircuiteaza mai rapid vanzarile decat faptul de a nu te ridica la nivelul asteptarilor clientilor tai. Cu atat mai mult cu cat tu insuti, prin campaniile tale de marketing, ai creat aceste asteptari.

Pentru a fi lider de piata, indiferent daca este vorba despre o nisa sau despre o afacere cu spectru larg, concentrati-va mereu asupra imbunatatirii experientei traite de clienti atunci cand interactioneaza cu compania dvs..

4. Integrati mesajul in toate campaniile de marketing!

Orice noua conexiune stabilita intre client si brand-ul dvs. trebuie sa fie uniforma, in deplin acord cu toate celelalte conexiuni, indiferent de canalul de marketing folosit.

Cat de constant este comunicat mesajul dvs. de branding? Se intampla ca mesajele propagate prin diferite programe de marketing sa intre in conflict sau sa nu-si corespunda?

Spre exemplu, marketingul dvs. online – de la continutul de pe pagina de Internet si pana la campaniile de emailing. Ar trebui sa fie in total acord cu eforturile dvs. "offline", din afara spatiului virtual. Este nevoie intotdeauna de un singur si cat se poate de clar mesaj (caruia sa i se asocieze mereu elemente grafice identice)!

Pentru a va asigura ca imaginea dvs. este una de succes, auditati la intervale precise toate comunicarile de marketing pe care le intreprindeti. Acordati o atentie speciala mai ales instrumentelor folosite atunci cand vindeti, deoarece acestea tind intotdeauna sa "o ia pe aratura", sa rupa conexiunea cu celelalte eforturi si actiuni de marketing. Realiniati-le in permanenta la strategia generala de marketing a companiei.

Branding placut!

Ultimele NOUTATI

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x