4 elemente ale unui branding de succes

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
4 elemente ale unui branding de succes
de Simonas la 24 Nov. 2008
brandingmarketingvanzari


                                  4 elemente ale unui branding de succes

   Ce anume tasneste imediat din minte, precum o arteziana, atunci cand clientii aud numele companiei dvs.?


Daca nu sunteti sigur(a), este timpul sa treceti brand-ul printr-o revizie generala. Asta presupunand ca deja ati creat elementele unui brand! In ziua de azi, toate afacerile, de la cele cu scobitori si pana la cele cu aur negru, se lupta sa construiasca, sa mentina si sa dezvolte brand-uri de succes, cu larga recunoastere nationala si internationala. Ceea ce nu inseamna insa ca v-ar costa obligatoriu milioane de euro si mii de zile pentru a va lansa pe orbita. Se poate si mai simplu, cu mai putini bani investiti. Urmatoarele sfaturi va pot fi de un real folos:

1. Brand-ul dvs. trebuie sa faca diferenta!

Cand vorbim despre branding, vorbim despre a trimite un mesaj puternic si consistent. De fiecare data cand un client (potential sau actual) vine in contact cu afacerea dvs., indiferent ca intra pe website-ul companiei sau vede numele acesteia pe un panou publicitar, acesta traieste o experienta de branding. Astfel, mai ales in conditiile in care afacerea dvs. se bazeaza pe un produs sau un serviciu aflate intr-o piata concurentiala puternica, faptul de a reusi sa diferentiati compania de celelelate existente devine critic.

Daca a trecut ceva vreme de cand ati intreprins ultima analiza a concurentei, asigurati-va timpul necesar pentru a face acest pas. Urmariti toate panourile/spoturile publicitare ale concurentilor dvs., precum si activitatea lor de PR, cumparati-le produsele/serviciile pentru a le testa si observati orice miscare pe care o fac in spatiul virtual al Internetului. Decideti apoi, in cunostinta de cauza, ce anume face ca produsul/serviciul dvs. sa fie diferit.

Tocmai aceste elemente, care fac diferenta, constituie ingredientele necesare pentru o reteta de imagine de succes. Promovati imaginea produsului si/sau a serviciului bazandu-va pe aceste elemente. Nu uitati ca "distinctie" vine de la "distinct"!...

2. Promiteti valoare!

O data ce ati aflat ce anume va face afacerea diferita, puteti incepe sa va redefiniti mesajul publicitar, astfel incat sa corespunda nevoilor si asteptarilor potentialilor si actualilor dvs. clienti. Nu va opriti niciodata din a va intreba: " Cat de bine ii cunosc si ii inteleg?". Faptul de a cerceta in permanenta si de a contribui in fiecare zi cu noi desene si culori la portretul publicului tinta este esential in vederea concentrarii eforturilor dvs. de branding.

Faptul de a proceda in sensul celor de mai sus va va ajuta sa ajungeti direct la acea audienta care prezinta cea mai mare receptivitate pentru calitatile unice ale produselor si/sau serviciilor dvs.. Dimpotriva, faptul de a incerca sa fiti/oferiti "totul pentru toti" va avea un singur rezultat – brand diluat si slab, cu efect direct negativ asupra vanzarilor.

Care parte a produsului/serviciului este cel mai mult apreciata de catre clientii dvs. cei mai buni? Daca nu sunteti sigur(a), este timpul sa faceti sondaje si chestionare de opinie, menite a monitoriza nivelul de satisfactie, a infatisa perceptia clientilor relativ la produsul/serviciul dvs., precum si a revela nevoile si dorintele nemanifeste ale acestora.

3. Fiti liderul pietei!

Daca va bazati afacerea pe promisiunea de valoare despre care vorbeam ieri, nu numai ca veti reusi sa construiti si sa mentineti un brand, dar va veti si impune, pe termen lung, ca lider de piata. Si, pentru ca o ascensiune constanta este o ascensiune in spirala, la fiecare noua etapa va veti reintoarce la acelasi principiu fundamental: a actiona ca un lider presupune a va tine, de fiecare data, promisiunile.

In prezent, inainte de a scoate banii din buzunar, clientii au din ce in ce mai multa nevoie de siguranta, de certitudini. Ei citesc marturiile celor care au mai folosit produsul/serviciul, studiaza, deseori, analizele de detaliu pe marginea acestuia si, mai ales, acorda multa atentie "zvonurilor". Pentru a fi siguri ca nu "arunca banii pe fereastra", vor tine cont cel mai adesea de opiniile avizate ale specialistilor (pe care le urmaresc in reviste de profil sau in emisiuni televizate), precum si de parerea "omului de rand", a consumatorului, a "partenerului lor de cumparaturi".

Nimic nu scurtcircuiteaza mai rapid vanzarile decat faptul de a nu te ridica la nivelul asteptarilor clientilor tai. Cu atat mai mult cu cat tu insuti, prin campaniile tale de marketing, ai creat aceste asteptari.

Pentru a fi lider de piata, indiferent daca este vorba despre o nisa sau despre o afacere cu spectru larg, concentrati-va mereu asupra imbunatatirii experientei traite de clienti atunci cand interactioneaza cu compania dvs..

4. Integrati mesajul in toate campaniile de marketing!

Orice noua conexiune stabilita intre client si brand-ul dvs. trebuie sa fie uniforma, in deplin acord cu toate celelalte conexiuni, indiferent de canalul de marketing folosit.

Cat de constant este comunicat mesajul dvs. de branding? Se intampla ca mesajele propagate prin diferite programe de marketing sa intre in conflict sau sa nu-si corespunda?

Spre exemplu, marketingul dvs. online – de la continutul de pe pagina de Internet si pana la campaniile de emailing. Ar trebui sa fie in total acord cu eforturile dvs. "offline", din afara spatiului virtual. Este nevoie intotdeauna de un singur si cat se poate de clar mesaj (caruia sa i se asocieze mereu elemente grafice identice)!

Pentru a va asigura ca imaginea dvs. este una de succes, auditati la intervale precise toate comunicarile de marketing pe care le intreprindeti. Acordati o atentie speciala mai ales instrumentelor folosite atunci cand vindeti, deoarece acestea tind intotdeauna sa "o ia pe aratura", sa rupa conexiunea cu celelalte eforturi si actiuni de marketing. Realiniati-le in permanenta la strategia generala de marketing a companiei.

Branding placut!

Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Prima masina romaneasca complet electrica, din ce in ce mai scumpa: pretul creste a sasea oara in sapte luni. Cat a ajuns sa coste Dacia Spring
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Prima masina romaneasca complet electrica, din ce in ce mai scumpa: pretul creste a sasea oara in sapte luni. Cat a ajuns sa coste Dacia Spring

Dacia Spring, prima masina romaneasca 100% electrica e din ce in ce mai scumpa, pretul ei tocmai fiind majorat pentru a sasea oara in ultimele sapte luni. De data aceasta, cei ce vor dori sa o...
today10 Aug. 2022
Ministrul Agriculturii, Petre Daea, vrea sa educe elevii sa manance sanatos, produse locale: ce presupune Programul pentru scoli al Romaniei
Ultima ora

Ministrul Agriculturii, Petre Daea, vrea sa educe elevii sa manance sanatos, produse locale: ce presupune Programul pentru scoli al Romaniei

Tanara generatie trebuie sa fie indrumata sa aleaga obiceiuri alimentare sanatoase, cu precadere intr-o lume plina de tentatii care nu intotdeuna fac bine organismului si dezvoltarii pe termen...
today10 Aug. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Zeci de mii de romani cer, disperati, sa li se amane ratele la banci: ce-i asteapta, dupa perioada de gratie, cat de mult vor plati in plus
Financiar-Bancar

Zeci de mii de romani cer, disperati, sa li se amane ratele la banci: ce-i asteapta, dupa perioada de gratie, cat de mult vor plati in plus

today10 Aug. 2022
Pensia medie in Romania, o bataie de joc? Pensionarii care nu sunt speciali primesc un pic mai mult decat salariul minim pe economie
Ultimele stiri economice

Pensia medie in Romania, o bataie de joc? Pensionarii care nu sunt speciali primesc un pic mai mult decat salariul minim pe economie

today10 Aug. 2022
Ratele la banca se ieftinesc, la doar o zi dupa iesirea in forta a sefului Bancii Nationale: bancile au sarit calul, zicea ieri Isarescu. ROBOR scade astazi
Financiar-Bancar

Ratele la banca se ieftinesc, la doar o zi dupa iesirea in forta a sefului Bancii Nationale: bancile au sarit calul, zicea ieri Isarescu. ROBOR scade astazi

today10 Aug. 2022
Angajatii nu vor sa spuna adio MUNCII de ACASA. Pun fel si fel de conditii companiilor, ca sa se intoarca in birou: vor pranz gratuit si cafea de specialitate
Companii

Angajatii nu vor sa spuna adio MUNCII de ACASA. Pun fel si fel de conditii companiilor, ca sa se intoarca in birou: vor pranz gratuit si cafea de specialitate

today10 Aug. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x