Avantaje oferite de asocierile de brand consumatorilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Avantaje oferite de asocierile de brand consumatorilor Avantaje oferite de asocierile de brand consumatorilor
de Manager.ro la 03 Mai. 2008
Urmareste-ne pe Google News
brandpiatavanzaribranding

Asocierile unui brand, care se nasc in perceptia consumatorilor de pe o anumita piata, pot avea atat consecinte negative, cat si pozitive. Cele negative se formeaza, in general, atunci cand producatorul doreste formarea unei imagini extraordinare a produsului, care nu este in conformitate cu caracteristicile acestuia, cu realitatea, urmarindu-se cresterea vanzarilor pe termen scurt, lichidarea stocurilor si incetarea fabricarii produsului respectiv.

Avantaje oferite consumatorilor

In privinta consumatorilor, asocierile puternice ale unui brand sunt foarte importante, mai ales atunci cand caracteristicile produselor de substitutie sunt foarte dificil de evaluat. In general, consumatorii de pe o anumita piata nu se informeaza foarte mult, nefiind specialisti in domeniul in care isi desfasoara activitatea compania producatoare. Pentru ei, asocierile pe care le fac sunt esentiale pentru alegerea unui produs in dauna altora.


Un consumator care doreste sa achizitioneze un televizor cu ecran LCD, se informeaza inainte din sursele pe care le are la dispozitie, principale fiind:

- experienta proprie in utilizarea unui astfel de produs, daca exista;

- informatii oferite de cunoscutii care detin un astfel de produs;

- mass-media sau parerile unor specialisti, incluzand aici si diverse forumuri;

- mijloacele de informare oferite de producari sau distribuitori: materiale publicitare, site-uri, consultata telefonica sau prin intermediul reprezentantilor de vanzari de la targuri si expozitii.

In functie de informatiile culese, consumatorul incepe sa faca anumite asocieri, care vor sta la baza variantelor decizionale pe care le va definitive consumatorul si dintre care o va alege pe cea optima. Astfel, cunoscutii ii pot spune ca imaginea nu este chiar clara din cauza semnalului emis de companiile de televiziune, ca sunetul este foarte bun, ca spatiul ocupat este redus etc.

Specialistii ii pot recomanda un produs in schimbul altuia si ii pot transmite ca efectul asupra vederii este putin nociv si ca in viitorul apropiat semnalul pe care il va receptiona va permite o imagine clara. Producatorii se pot axa pe avantajele descrise mai sus, dar si pe oferirea unui anumit pret, a unor servicii, cum ar fi transport, garantie etc..


Asocierile pe care le formeaza si le ofera perceptiei consumatorilor compania producatoare le aduc acestora urmatoarele avantaje:

- posibilitatea de a culege si analiza informatii.

O asociere consta intr-un set de informatii concentrate care ii ofera consumatorului o solutie pentru satisfacerea nevoii pe care o resimte. Compania alege sa ii ofere consumatorului o multitudine de informatii printr-o modalitate relativ ieftina, expunerea tuturor caracteristicilor si a beneficiilor pe care le aduce produsul fiind mult mai costisitoare si mai putin eficienta.


Multi dintre consumatori nu au rabdarea necesara pentru a parcurge 2 pagini cu informatii tehnice si nu inteleg ceea ce li se comunica in acest mod. Un motor diesel al unui autoturism are anumite caracteristici tehnice, cum ar fi 4 cilindri si 8 supape. Cei mai multi consumatori achizitioneaza un autoturism care dispune de un astfel de motor deoarece raportul dintre consumul de combustibil si caii putere este foarte avantajos.

Daca producatorul de autoturisme ii transmite consumatorului beneficiile pe care le obtine prin utilizarea unui autoturism cu motorizare diesel, iar acesta asociaza produsul cu costurile mici si performanta, atunci captarea atentiei si trezirea interesului au fost depasite. Daca ii transmite consumatorului ca motorul este excelent, deoarece este construit cu 4 cilindri, in 8 supape, cei mai multi consumatori vor ramane indiferenti.

Asocierile influenteaza si capacitatea de rememorare a consumatorilor, simbolurile pe care le induce compania revenind in memoria consumatorilor in momentul achizitiei.

SFATUL NOSTRU
Daca urmariti promovarea beneficiului principal al produsului, alegeti o asociere care sa exprime numai acest beneficiu. Daca doriti promovarea avantajelor secundare ale produsului, alegeti o asociere care sa exprime 3 avantaje, nu 3 asocieri care sa exprime fiecare cate un avantaj, bineinteles, in limitele posibilitatilor.


- un criteriu in functie de care sa adopte decizia de cumparare.

Multi dintre cumparatori se hotarasc greu sa aleaga un produs sau altul. De cele mai multe ori, au nevoie de un motiv in plus pentru a decide. Cu cat achizitia este mai importanta, cu atat decizia va fi mai greu de luat. Compania care ofera un avantaj in plus va fi aleasa. Asocierile ofera motiv de cumparare si pot sta la baza fidelizarii consumatorilor. Credibilitatea si performanta sunt asociate de multe ori cu numele unor personalitati.

Faptul ca Messi, jucatorul de fotbal al echipei F.C. Barcelona, utilizeaza ghetele de fotbal marca X poate fi un motiv pentru alegerea acestora de catre un alt fotbalist. Astfel, imaginea ghetelor este asociata cu imaginea fotbalistului.


- o explicatie pentru achizitia facuta .

Nu putini sunt consumatorii care iau o decizie de cumparare singuri, fara a se consulta cu cei care au dreptul sa participe la procesul de adoptare a deciziei de cumparare. Asocierile pe care le face consumatorul care a decis achizitia pot oferi explicatiile pentru celelalte persoane indreptatite.

In general, achizitiile care se fac intr-o familie, au la baza acordul parintilor. Uneori, unul dintre acestia ia decizii de cumparare fara a se consulta cu partenerul de viata, trebuind sa ofere anumite explicatii. Explicatiile sunt de cele mai multe ori luate din asocierile pe care cumparatorul le face.


SFATUL NOSTRU
Pentru a crea asocierea care sa aiba cel mai mare impact asupra consumatorilor, apelati la studiile de piata asupra segmentului de consumatori. Acestia va vor comunica cele mai importante aspecte pentru ei.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x