Avantaje oferite consumatorilor
In privinta consumatorilor, asocierile puternice ale unui brand sunt foarte importante, mai ales atunci cand caracteristicile produselor de substitutie sunt foarte dificil de evaluat. In general, consumatorii de pe o anumita piata nu se informeaza foarte mult, nefiind specialisti in domeniul in care isi desfasoara activitatea compania producatoare. Pentru ei, asocierile pe care le fac sunt esentiale pentru alegerea unui produs in dauna altora.
Un consumator care doreste sa achizitioneze un televizor cu ecran LCD, se informeaza inainte din sursele pe care le are la dispozitie, principale fiind:
- experienta proprie in utilizarea unui astfel de produs, daca exista;
- informatii oferite de cunoscutii care detin un astfel de produs;
- mass-media sau parerile unor specialisti, incluzand aici si diverse forumuri;
- mijloacele de informare oferite de producari sau distribuitori: materiale publicitare, site-uri, consultata telefonica sau prin intermediul reprezentantilor de vanzari de la targuri si expozitii.
In functie de informatiile culese, consumatorul incepe sa faca anumite asocieri, care vor sta la baza variantelor decizionale pe care le va definitive consumatorul si dintre care o va alege pe cea optima. Astfel, cunoscutii ii pot spune ca imaginea nu este chiar clara din cauza semnalului emis de companiile de televiziune, ca sunetul este foarte bun, ca spatiul ocupat este redus etc.
Specialistii ii pot recomanda un produs in schimbul altuia si ii pot transmite ca efectul asupra vederii este putin nociv si ca in viitorul apropiat semnalul pe care il va receptiona va permite o imagine clara. Producatorii se pot axa pe avantajele descrise mai sus, dar si pe oferirea unui anumit pret, a unor servicii, cum ar fi transport, garantie etc..
Asocierile pe care le formeaza si le ofera perceptiei consumatorilor compania producatoare le aduc acestora urmatoarele avantaje:
- posibilitatea de a culege si analiza informatii.
O asociere consta intr-un set de informatii concentrate care ii ofera consumatorului o solutie pentru satisfacerea nevoii pe care o resimte. Compania alege sa ii ofere consumatorului o multitudine de informatii printr-o modalitate relativ ieftina, expunerea tuturor caracteristicilor si a beneficiilor pe care le aduce produsul fiind mult mai costisitoare si mai putin eficienta.
Multi dintre consumatori nu au rabdarea necesara pentru a parcurge 2 pagini cu informatii tehnice si nu inteleg ceea ce li se comunica in acest mod. Un motor diesel al unui autoturism are anumite caracteristici tehnice, cum ar fi 4 cilindri si 8 supape. Cei mai multi consumatori achizitioneaza un autoturism care dispune de un astfel de motor deoarece raportul dintre consumul de combustibil si caii putere este foarte avantajos.
Daca producatorul de autoturisme ii transmite consumatorului beneficiile pe care le obtine prin utilizarea unui autoturism cu motorizare diesel, iar acesta asociaza produsul cu costurile mici si performanta, atunci captarea atentiei si trezirea interesului au fost depasite. Daca ii transmite consumatorului ca motorul este excelent, deoarece este construit cu 4 cilindri, in 8 supape, cei mai multi consumatori vor ramane indiferenti.
Asocierile influenteaza si capacitatea de rememorare a consumatorilor, simbolurile pe care le induce compania revenind in memoria consumatorilor in momentul achizitiei.
SFATUL NOSTRU
Daca urmariti promovarea beneficiului principal al produsului, alegeti o asociere care sa exprime numai acest beneficiu. Daca doriti promovarea avantajelor secundare ale produsului, alegeti o asociere care sa exprime 3 avantaje, nu 3 asocieri care sa exprime fiecare cate un avantaj, bineinteles, in limitele posibilitatilor.
- un criteriu in functie de care sa adopte decizia de cumparare.
Multi dintre cumparatori se hotarasc greu sa aleaga un produs sau altul. De cele mai multe ori, au nevoie de un motiv in plus pentru a decide. Cu cat achizitia este mai importanta, cu atat decizia va fi mai greu de luat. Compania care ofera un avantaj in plus va fi aleasa. Asocierile ofera motiv de cumparare si pot sta la baza fidelizarii consumatorilor. Credibilitatea si performanta sunt asociate de multe ori cu numele unor personalitati.
Faptul ca Messi, jucatorul de fotbal al echipei F.C. Barcelona, utilizeaza ghetele de fotbal marca X poate fi un motiv pentru alegerea acestora de catre un alt fotbalist. Astfel, imaginea ghetelor este asociata cu imaginea fotbalistului.
- o explicatie pentru achizitia facuta .
Nu putini sunt consumatorii care iau o decizie de cumparare singuri, fara a se consulta cu cei care au dreptul sa participe la procesul de adoptare a deciziei de cumparare. Asocierile pe care le face consumatorul care a decis achizitia pot oferi explicatiile pentru celelalte persoane indreptatite.
In general, achizitiile care se fac intr-o familie, au la baza acordul parintilor. Uneori, unul dintre acestia ia decizii de cumparare fara a se consulta cu partenerul de viata, trebuind sa ofere anumite explicatii. Explicatiile sunt de cele mai multe ori luate din asocierile pe care cumparatorul le face.
SFATUL NOSTRU
Pentru a crea asocierea care sa aiba cel mai mare impact asupra consumatorilor, apelati la studiile de piata asupra segmentului de consumatori. Acestia va vor comunica cele mai importante aspecte pentru ei.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding
Ultimele NOUTATI
Profita de Fidelis de iarna: investitii cu impact si dobanzi de pana la 7,9% pentru romanii care au bani pusi deoparte
Mos Craciun vine cu dobanzi generoase la titlurile de stat TEZAUR
Cum ar trebui sa alegi un serviciu de inchirieri auto daca vii in tara in perioada urmatoare
De la 1 decembrie, o taxa se tripleaza! Afla daca esti afectat de schimbarea asta!
Partenerii nostri
Protectia maternitatii la locul de munca - ce prevede legea?
Poprire infiintata de o institutie a statului - cum se va proceda?
Peste 67.000 de firme radiate, in 2024 - ce domenii de munca au fost afectate?
Cadouri de Craciun pentru angajati: Aspecte esentiale despre regimul acordarii lor
O noua editie TEZAUR, cu dobanzi anuale de pana la 7.60%, debuteaza pe 9 decembrie 2024
Alegerile prezidentiale 2024 au fost ANULATE de Curtea Constitutionala
Legea care permite parintilor de gemeni sa intre impreuna in concediu pentru cresterea copilului