Costul unui logo faimos? De la 0 la 221 milioane de dolari
logogoogleniketwitter
Google nu a cheltuit nimic pentru logo-ul sau. Acesta a fost realizat, prima data, de cofondatorul Sergey Brin in programul de editare de imagine gratuit GIMP. Nike i-a platit 35 de dolari unui student la design pentru logo, iar Twitter a cumparat dreptul de a folosi pasarea albastra cu 15 dolari de la agentia foto iStock.
Sunt insa companii care au cheltuit sute de milioane de dolari pe branding si rebranding. De exemplu, Pepsi a cheltuit 1 milion de dolari pentru rebrandingul de acum cativa ani. Asta e insa nimic in comparatie cu rebrandingul British Petroleum (BP), care a costat 221 milioane de dolari.
Cand vine vorba de crearea de logo-uri, in industrie exista adevarate vedete. Designerul grafic Paul Rand (foto) a primit 100.000 de dolari de la Steve Jobs in 1986 pentru logo-ul companiei NeXT, iar de la Enron 33.000 de dolari in 1990 pentru un nou logo.
Organizatorii Jocurilor Olimpice de la Londra i-au platit companiei Wolff Olins circa 625.000 de dolari pe un logo controversat. Au fost voci care au sustinut ca imaginea sugereaza o femeie care ii face sex oral unui barbat.
Nike i-a platit in 1971 studentei Carolyn Davodson 35 de dolari pe logo-ul sau. Phil Knight, unul dintre cofondatorii producatorului de echipament sportiv, spunea despre logo: "Nu-l iubesc, dar poate voi ajunge in timp sa-l iubesc."
Via
Trendland