Creati o imagine realista a produselor dumneavoastra
In general consumatorii, atunci cand opteaza pentru un anumit produs, il asociaza cu ceva, in principal cu un beneficiu pe care utilizarea acestuia li-l confera. Asocierea devine cu atat mai complexa cu cat nivelul de complexitate a produsului achizitionat creste. Cu cat brandul este mai puternic, cu atat asocierea are o importanta mai mare in luarea deciziei de cumparare.
In cazul produselor de larg consum, asocierile sunt mai putin importante in general, insa, uneori, eforturile producatorilor care creeaza o anumita imagine pot fi determinante.
Cumparatorii care achizitioneaza carne de pasare pot ocoli un anumit producator deoarece in trecut au achizitionat pulpe de pui care nu erau curatate asa cum trebuie, penele nefiind indepartate in totalitate. Pentru acest segment, brandul respectiv este asociat cu un dezavantaj pe care il impune utilizarea produsului.
In alta ordine de idei, daca o companie furnizeaza produse dietetice, principala asociere pe care o fac consumatorii in cazul produselor acestei companii este cu si siguranta o dieta sanatoasa, care asigura scaderea sau mentinerea kilogramelor consumatorilor.
Imaginea unui brand este de cele mai multe ori formata din mai multe asocieri, producatorii fiind obligati sa scoata in evidenta la anumite perioade de timp alte avantaje, principalele cauze fiind concurenta acerba si diversificarea nevoilor consumatorilor.
Anumiti producatori de autoturisme de lux ofera mai multe avantaje clientilor, pretul produselor fiind pe masura. Astfel, produsele pot fi asociate cu siguranta, confort, un anumit statul social, asistenta permanenta, integrarea intr-un club select, format din membrii care au achizitionat acelasi produs.
Asocierea sau imaginea unui produs nu reflecta intotdeauna obiectivitatea. Comportamentul unui consumator poate fi influentat substantial prin crearea unei
imagini partial false a unui produs.
>>> Rezolva 97% din problemele de management ale afacerii tale!
Rapid! Simplu! Eficient! <<<
SFATUL NOSTRU
Creati o imagine realista a produselor dumneavoastra. Pe termen scurt, o imagine nereala va poate aduce incasari mari, dar pe termen lung vanzarile tuturor produselor companiei dumneavoastra pot avea de suferit. Se stie ca „cine se arde cu ciorba sufla si in iaurt“, iar consumatorii uita mult mai greu o experienta negativa cu o companie decat una pozitiva.
Uneori calitatea poate fi evaluata in functie de anumite caracteristici, care nu sunt cele mai importante pentru determinarea acesteia. Insa asocierile pe care le fac consumatorii au un impact foarte mare asupra deciziei de cumparare.
Exemplu:
Un cabinet medical care se afla in incinta unei policlinici apartinand statului, unde imaginea incaperii si aparatura nu sunt chiar extraordinare, lasa o impresie negativa asupra unui pacient, chiar daca prestatia medicului este foarte buna. De multe ori, acelasi pacient care a fost multumit de prestatia medicului in institutia de stat va alege o clinica particulara pentru faptul ca incaperile sunt mult mai prietenoase, iar aparatura mult mai moderna.
Competenta medicilor in cazul clinicii particulare este insuflata de imaginea incaperii si a aparaturii, ceea ce este, desigur, fals. In general, oamenii merg la doctor pentru ca sunt bolnavi si obiectivul lor este vindecarea, pe care, de cele mai multe ori, le-o ofera prescrierea unui tratament adecvat.
Insa, deoarece spatiul si personalul sunt mult mai prietenoase, iar aparatura creeaza impresia de profesionalism, increderea pacientului in competenta medicilor angajati ai clinicii particulare este crescuta, chiar daca nu este indreptatita.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding
Ultimele NOUTATI
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice