Creati o imagine realista a produselor dumneavoastra

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Creati o imagine realista a produselor dumneavoastra
de Manager.ro la 16 Dec. 2008
Urmareste-ne pe Google News
brandingafaceriproduse


                Creati o imagine realista a produselor dumneavoastra

  In general consumatorii, atunci cand opteaza pentru un anumit produs, il asociaza cu ceva, in principal cu un beneficiu pe care utilizarea acestuia li-l confera. Asocierea devine cu atat mai complexa cu cat nivelul de complexitate a produsului achizitionat creste. Cu cat brandul este mai puternic, cu atat asocierea are o importanta mai mare in luarea deciziei de cumparare.


In cazul produselor de larg consum, asocierile sunt mai putin importante in general, insa, uneori, eforturile producatorilor care creeaza o anumita imagine pot fi determinante.

Cumparatorii care achizitioneaza carne de pasare pot ocoli un anumit producator deoarece in trecut au achizitionat pulpe de pui care nu erau curatate asa cum trebuie, penele nefiind indepartate in totalitate. Pentru acest segment, brandul respectiv este asociat cu un dezavantaj pe care il impune utilizarea produsului.

In alta ordine de idei, daca o companie furnizeaza produse dietetice, principala asociere pe care o fac consumatorii in cazul produselor acestei companii este cu si siguranta o dieta sanatoasa, care asigura scaderea sau mentinerea kilogramelor consumatorilor.

Imaginea unui brand este de cele mai multe ori formata din mai multe asocieri, producatorii fiind obligati sa scoata in evidenta la anumite perioade de timp alte avantaje, principalele cauze fiind concurenta acerba si diversificarea nevoilor consumatorilor.

Anumiti producatori de autoturisme de lux ofera mai multe avantaje clientilor, pretul produselor fiind pe masura. Astfel, produsele pot fi asociate cu siguranta, confort, un anumit statul social, asistenta permanenta, integrarea intr-un club select, format din membrii care au achizitionat acelasi produs.

Asocierea sau imaginea unui produs nu reflecta intotdeauna obiectivitatea. Comportamentul unui consumator poate fi influentat substantial prin crearea unei
imagini partial false a unui produs.

>>> Rezolva 97% din problemele de management ale afacerii tale! 
Rapid! Simplu! Eficient! <<<


SFATUL NOSTRU

Creati o imagine realista a produselor dumneavoastra. Pe termen scurt, o imagine nereala va poate aduce incasari mari, dar pe termen lung vanzarile tuturor produselor companiei dumneavoastra pot avea de suferit. Se stie ca „cine se arde cu ciorba sufla si in iaurt“, iar consumatorii uita mult mai greu o experienta negativa cu o companie decat una pozitiva.

Uneori calitatea poate fi evaluata in functie de anumite caracteristici, care nu sunt cele mai importante pentru determinarea acesteia. Insa asocierile pe care le fac consumatorii au un impact foarte mare asupra deciziei de cumparare.

Exemplu:

Un cabinet medical care se afla in incinta unei policlinici apartinand statului, unde imaginea incaperii si aparatura nu sunt chiar extraordinare, lasa o impresie negativa asupra unui pacient, chiar daca prestatia medicului este foarte buna. De multe ori, acelasi pacient care a fost multumit de prestatia medicului in institutia de stat va alege o clinica particulara pentru faptul ca incaperile sunt mult mai prietenoase, iar aparatura mult mai moderna.

Competenta medicilor in cazul clinicii particulare este insuflata de imaginea incaperii si a aparaturii, ceea ce este, desigur, fals. In general, oamenii merg la doctor pentru ca sunt bolnavi si obiectivul lor este vindecarea, pe care, de cele mai multe ori, le-o ofera prescrierea unui tratament adecvat. 

Insa, deoarece spatiul si personalul sunt mult mai prietenoase, iar aparatura creeaza impresia de profesionalism, increderea pacientului in competenta medicilor angajati ai clinicii particulare este crescuta, chiar daca nu este indreptatita.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x