Creati o imagine realista a produselor dumneavoastra
In general consumatorii, atunci cand opteaza pentru un anumit produs, il asociaza cu ceva, in principal cu un beneficiu pe care utilizarea acestuia li-l confera. Asocierea devine cu atat mai complexa cu cat nivelul de complexitate a produsului achizitionat creste. Cu cat brandul este mai puternic, cu atat asocierea are o importanta mai mare in luarea deciziei de cumparare.
In cazul produselor de larg consum, asocierile sunt mai putin importante in general, insa, uneori, eforturile producatorilor care creeaza o anumita imagine pot fi determinante.
Cumparatorii care achizitioneaza carne de pasare pot ocoli un anumit producator deoarece in trecut au achizitionat pulpe de pui care nu erau curatate asa cum trebuie, penele nefiind indepartate in totalitate. Pentru acest segment, brandul respectiv este asociat cu un dezavantaj pe care il impune utilizarea produsului.
In alta ordine de idei, daca o companie furnizeaza produse dietetice, principala asociere pe care o fac consumatorii in cazul produselor acestei companii este cu si siguranta o dieta sanatoasa, care asigura scaderea sau mentinerea kilogramelor consumatorilor.
Imaginea unui brand este de cele mai multe ori formata din mai multe asocieri, producatorii fiind obligati sa scoata in evidenta la anumite perioade de timp alte avantaje, principalele cauze fiind concurenta acerba si diversificarea nevoilor consumatorilor.
Anumiti producatori de autoturisme de lux ofera mai multe avantaje clientilor, pretul produselor fiind pe masura. Astfel, produsele pot fi asociate cu siguranta, confort, un anumit statul social, asistenta permanenta, integrarea intr-un club select, format din membrii care au achizitionat acelasi produs.
Asocierea sau imaginea unui produs nu reflecta intotdeauna obiectivitatea. Comportamentul unui consumator poate fi influentat substantial prin crearea unei
imagini partial false a unui produs.
>>> Rezolva 97% din problemele de management ale afacerii tale!
Rapid! Simplu! Eficient! <<<
SFATUL NOSTRU
Creati o imagine realista a produselor dumneavoastra. Pe termen scurt, o imagine nereala va poate aduce incasari mari, dar pe termen lung vanzarile tuturor produselor companiei dumneavoastra pot avea de suferit. Se stie ca „cine se arde cu ciorba sufla si in iaurt“, iar consumatorii uita mult mai greu o experienta negativa cu o companie decat una pozitiva.
Uneori calitatea poate fi evaluata in functie de anumite caracteristici, care nu sunt cele mai importante pentru determinarea acesteia. Insa asocierile pe care le fac consumatorii au un impact foarte mare asupra deciziei de cumparare.
Exemplu:
Un cabinet medical care se afla in incinta unei policlinici apartinand statului, unde imaginea incaperii si aparatura nu sunt chiar extraordinare, lasa o impresie negativa asupra unui pacient, chiar daca prestatia medicului este foarte buna. De multe ori, acelasi pacient care a fost multumit de prestatia medicului in institutia de stat va alege o clinica particulara pentru faptul ca incaperile sunt mult mai prietenoase, iar aparatura mult mai moderna.
Competenta medicilor in cazul clinicii particulare este insuflata de imaginea incaperii si a aparaturii, ceea ce este, desigur, fals. In general, oamenii merg la doctor pentru ca sunt bolnavi si obiectivul lor este vindecarea, pe care, de cele mai multe ori, le-o ofera prescrierea unui tratament adecvat.
Insa, deoarece spatiul si personalul sunt mult mai prietenoase, iar aparatura creeaza impresia de profesionalism, increderea pacientului in competenta medicilor angajati ai clinicii particulare este crescuta, chiar daca nu este indreptatita.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Branding
Ultimele NOUTATI
Profita de Fidelis de iarna: investitii cu impact si dobanzi de pana la 7,9% pentru romanii care au bani pusi deoparte
Mos Craciun vine cu dobanzi generoase la titlurile de stat TEZAUR
Cum ar trebui sa alegi un serviciu de inchirieri auto daca vii in tara in perioada urmatoare
De la 1 decembrie, o taxa se tripleaza! Afla daca esti afectat de schimbarea asta!
Partenerii nostri
Protectia maternitatii la locul de munca - ce prevede legea?
Poprire infiintata de o institutie a statului - cum se va proceda?
Peste 67.000 de firme radiate, in 2024 - ce domenii de munca au fost afectate?
Cadouri de Craciun pentru angajati: Aspecte esentiale despre regimul acordarii lor
O noua editie TEZAUR, cu dobanzi anuale de pana la 7.60%, debuteaza pe 9 decembrie 2024
Alegerile prezidentiale 2024 au fost ANULATE de Curtea Constitutionala
Legea care permite parintilor de gemeni sa intre impreuna in concediu pentru cresterea copilului