Psihologia culorii in promovarea brandurilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Psihologia culorii in promovarea brandurilor Psihologia culorii in promovarea brandurilor
de Manager.ro la 31 Dec. 2012
Urmareste-ne pe Google News
psihologie culorientuziasmrecunoastere brandculoare brandlogo

Unele branduri sunt recunoscute de la o posta nu pentru sigla, ci pentru culoarea reprezentativa.

Culoarea pe care o companie o foloseste pentru marca sa exprima increderea acordata consumatorilor si calitatea produselor comercializate.
 
Iata cateva exemple comentate de Karen Haller, expert de branding.
 
1. Brandurile folosesc culoarea ROSIE atunci cand vor sa fie vazute puternice, pasionate de ceea ce fac.
 
Ce inseamna: Rosu insemna putere si pasiune. Haller spune ca poate avea o legatura si cu emotia, energie si curaj fizic.
 
Ce branduri folosesc aceasta culoare: The Virgin Group este unul dintre brandurile mari si puternice din lume. Chiar si cand a fost la inceput, Richard Branson a folosit aceasta culoare pentru a transmite incredere si energie. Coca Cola, Christian Louboutin sunt alte branduri care folosesc culoarea. Ba chiar Louboutin a castigat dreptul de a utiliza talpa rosie in exclusivitate dupa judecata cu Yves Saint Laurent.
 
2. Brandurile folosesc culoarea VERDE pentru a-si arata tineretea si dragostea fata de natura
 
Ce inseamna: Verde este culoarea banilor si a invidiei, dar semnifica si mediul inconjurator, dragostea universala. Verdele este atractiv pentru tineri si pentru cei care se bucura de viata.
 
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Starbucks foloseste verdele pentru a-si expune brandul ca unul tanar si prietenos cu natura. Garnier Fructis este un alt brand verde, ale carui produse sar iti sar in ochi de pe rafturi.
 
3. Brandurile folosesc ALBASTRU pentru a parea calme, nu agansante
 
Ce inseamna: Albastru reprezinta "incredere, integritate si comunicare". Cu toate acestea, Haller spune ca un brand care este colorat in acest fel poate fi considerat "rece, distant si inabordabil". Albastru este asociat cu minte, logica si comunicare. 
 
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Pentru Facebook, Twitter, LinkedIn este culoare primara datorita comunicarii. Culoarea ceva mai deschisa a Twitter, spune Haller, indeamna utilizatorii sa vada partea distractiva a retelelor de socializare.
 
4. Brandurile folosesc culoarea MOV pentru a semnala luxul
 
Ce inseamna: "Calitatea, luxul si decadenta" sunt cele trei concepte asociate culorii mov, potrivit lui Haller. De exemplu, mov este culoarea regalitatii. 
 
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Marca inregistrata Cadbury se asociaza cu produsele de ciocolata. Prince este cantaretul recunoscut pentru costumatiile sale movulii.
 
5. Brandurile folosesc NEGRU pentru a semnala exclusivitatea si eleganta
 
Ce inseamna: La fel ca mov, negrul este o nonculoare de lux. "Atunci cand este utilizat corect, negrul poate comunica eleganta, rafinamnet, exclusivitate", spune Haller.
 
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Logo-ul negru si auriu al Gilt Groupe daca nu spune "exclusivitate", nu spune nimic. La fel si Chanel ori Yves Saint Laurent.
 
6. Brandurile folosesc GALBEN pentru a-si arata prietenia
 
Ce inseamna: Brandurile care folosesc galbenul "exprima o personalitate prietenoasa, optimista, fericita". De altfel, este cea mai vizibila culoare la lumina zilei. 
 
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Cel mai cunoscut logo este cel al Mc Donald's. In acelasi timp, IKEA vrea sa creeze un spatiu  prietenos pentru cumparaturi, facand acesta experienta distractiva.
 
7. Brandurile folosesc PORTOCALIU pentru a semnifica un confort fizic
 
Ce inseamna: Portocaliul este o culoare luminoasa. Brandurile care folosesc aceasta culoare pot semnala ca "interactiune cu acesta este o experienta distractiva". Insa, cei care folosesc aceasta culoare trebuie sa fie atentie pentru ca pot intra intr-un alt cerc, cel al neincrederii.
 
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Banca ING utilizeaza culoarea in brandingul lor, dar estompeaza insemnatatea cu albastrul din logo.
 
8. Brandurile folosesc ROZ pentru a demonstra ca sunt sexy. Insa depinde de nuanta
 
Ce inseamna: Roz este o culoare care poate fi usor asociata cu anumite calitati. Este o culoare a feminitatii. Un roz pal este pentru fetite, iar un roz luminos apartine sex-appeal-ului.
 
Ce branduri folosesc aceasta culoare: Victoria Secret's este primul exemplu. Si pentru ca nu ajungea doar culoarea reprezentativa, compania a lansat si o colectia numita "PINK". De asemenea, si organizatiile de caritate care au in vizor cancerul la san profita de aceasta culoare.
 
9. Brandurile folosesc MARO pentru a arata entuziasmul si securitatea
 
Ce inseamna: Ciocolata este primul lucru care iti vine in minte cand auzi de aceasta culoare. Insa, intelesul profund al acesteia este ca emana caldura, siguranta, fiabilitate.
 
Ce branduri folosesc aceasta culoare: UPS arata incredere consumatorilor sai, iar M&M's au un ambalaj maroniu datorita ciocolatei.

Ultimele NOUTATI

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x