Top 5 companii care au schimbat modul in care facem cumparaturi
afaceri de succesafaceri revolutionarecomert cu amanuntule-commerce
Odata cu aparitia e-commerce (vanzarea si achizitionarea de bunuri sau servicii online), comertul cu amanuntul s-a schimbat mai mult decat orice alta industrie.
Acest fenomen este in continua dezvoltare, iar cativa dintre retaileri incearca sa revolutioneze modul in care clientii percep si fac acum cumparaturi.
In timp ce unii dintre comercianti au modificat strategiile de merchandising din magazine pentru a tine pasul cu clientii, altii se straduiesc sa personalizeze tehnologia e-commerce.
Iata 5 retaileri care au schimbat modul in care oamenii fac cumparaturile, de la cozile interminabile din magazine, pana la a ajuta clientii sa gaseasca online ceea ce cauta:
1. Hointer - scoate angajatii din magazine
Compania fondata in 2012 in Seattle, Washington, a schimbat felul in care oamenii cumpara haine prin utilizarea unui robot in loc de vanzatori. Pentru a achizitiona un produs, clientii trebuie sa descarce o aplicatie de pe internet, sa se prezinte in magazin si sa scaneze codurile hainelor pe care isi doresc sa le probeze. Hainele vor fi livrate automat la cabina de proba, iar clientii vor trece cardul printr-o tableta pentru a achita cumparaturile.

2. Zara - schimba modul de functionare al afacerilor din lumea modei
Compania fondata in 1975 in Arteixo, Spania, si-a propus o strategie revolutionara: nu inlocuieste stocurile vandute, ci asteapta sa se termine toate produsele din aceeasi gama, dupa care aduce o colectie noua. Ca rezultat al succesului pe care l-a obtinut, Zara isi inmulteste colectiile de la un an la altul, alocand o atentie deosebita detaliilor fine.

3. Amazon - este in continuare lider in e-commerce
Compania fondata in 1994 in Seattle, Washington, a ridicat standardele pentru toti retailerii din lume. Mai mult decat atat, Amazon activeaza si in industria alimentara, dar si in lumea modei, si ar putea deschide in curand cel mai mare supermagazin online. In plus, incearca sa se intreaca pe sine, si sa realizeze transporturile maritime intr-o zi, ceea ce ar putea da peste cap toti retailerii de comert cu amanuntul.

4. Kiva Systems - face distributia mult mai eficienta
Compania fondata in 2004 in San Francisco, California, ajuta multe companii care se ocupa de distributie, utilizand niste roboti proprii, care aduc aduc elemente rapid si cu o precizie perfecta. Acest proces ii ajuta pe clienti sa isi primeasca mult mai repede pachetele pe care le comanda.

5. Pinterest - a schimbat modul in care companiile isi prezinta produsele
Pinterest este o platforma fondata in San Francisco, California, in anul 2010, unde oamenii distribuie lucrurile care le plac, care s-a dovedit a oferi un mare avantaj comerciantilor de comert cu amanuntul. Multe dintre marile companii si-au inlocuit strategiile de marketing si s-au adaptat acestei platforme online.