De la anul platim daca vrem sa circulam pe unele drumuri. Unde vrea sa introduca statul taxa?
autostradacentura de sud bucurestitaxecnadnr
Soferii care vor circula pe autostrazile Bucuresti-Pitesti, Bucuresti-Constanta, precum si pe centura de sud a Bucurestiului, cu regim de autostrada si care urmeaza sa fie construita in concesiune, vor trebui sa plateasca o taxa de utilizare.
Taxa pe autostrazi
Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) ia in considerare introducerea taxarii pe circa 360 de kilometri de autostrazi, potrivit datelor publicate de institutie.
Informatia apare in anuntul CNADNR de lansare a procedurii de licitatie pentru concesionarea autostrazii Centura de sud a Bucurestiului, de 48 km, "la pachet", cu operarea si intretinerea autostrazilor Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Pitesti.
Valoarea estimata a intregului contract este de 9,06 miliarde de lei, echivalentul a aproximativ 2 miliarde de euro, fara TVA.
Si in cazul autostrazii Comarnic-Brasov, de 58 km, pe care compania nationala de autostrazi a relansat-o in aceste zile si care ar urma sa fie construita tot prin concesionare, se mentioneaza un tarif de utilizare a autostrazii. Tarifele de utilizare pentru toate aceste artere de circulatie ar putea varia intre 3 euro pentru autoturisme si 7,5 euro pentru autocare.
In prezent, pe autostrada A2, in apropierea localitatii Fetesti, exista o statie de colectare a tarifelor de utilizare a acestei artere de circulatie.
Cum va arata centura Bucuresti Sud
In afara de dotarea autostrazilor Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta cu statii de taxare si sisteme inteligente de transport, concesionarul va trebui sa obtina finantare si sa realizeze centura de sud a Capitalei, se arata in anuntul publicat de CNADNR.
Viteza maxima de circulatie pe centura de sud a Bucurestiului va fi de 120 km pe ora.
Tipul procedurii pentru selectarea concesionarului este dialogul competitiv, la fel ca si in cazul autostrazii Comarnic-Brasov. Traseul autostrazii centura de sud a Bucurestiului se deruleaza la o distanta cuprinsa intre 1 si 6 km, fata de soseaua de centura existenta, in exteriorul acesteia, se mentioneaza in datele de la compania nationala de autostrazi.
Autostrada va fi dotata cu patru parcari de scurta durata.
La fel ca si in cazul Comarnic-Brasov, in cadrul procedurii de dialog competitiv a fost limitat numarul de companii care vor fi invitate sa prezinte oferte sau sa participe, la "intre 3 si 5 agenti economici". Termenul limita pentru depunerea candidaturilor este 28 ianuarie 2013.