Tranzactiile online cu MasterCard si Maestro au crescut cu 92% la comerciantii romani
mastercardmaestrotranzactii on-linecarduri
Campaniile de promovare a platilor online cu cardul, derulate de MasterCard anul trecut, au generat cresteri de doua sau chiar trei cifre atat ca volum, cat si ca numar al tranzactiilor la comerciantii parteneri.
Campaniile au urmarit sa creeze in randul utilizatorilor de carduri MasterCard si Maestro obisnuinta de a plati online, oferindu-le
premii si reduceri.
Din iunie 2011, MasterCard a organizat cinci campanii de educare si incurajare a comertului online, impreuna cu Orange, Vodafone, CFR Calatori, BestDealz.ro, FunDeal.ro, GetaDeal.ro, Kuponiada.ro, Vulping.ro si FashionUp.ro.
In ciuda cresterilor, romanii sunt inca reticenti, cel putin prima data cand platesc online, intrucat gestul de a da banii inainte de a vedea produsul da nastere la temeri, reticente si frica de a nu fi pacalit.
De asemenea, multi romani nu sunt siguri ca au introdus bine datele sau ca au completat toti pasii necesari.
Pentru a spulbera aceste temeri, MasterCard a avut la dispozitie premii de cateva sute de mii de euro, reduceri de pana la 80% si cadouri inedite.
Ca urmare a acestor stimulente, numarul tranzactiilor online cu MasterCard si Maestro la comercianti romani si internationali a crescut, in 2011, cu 50%.
Tendinta de crestere a fost si mai accentuata in cazul comertului electronic intern (carduri emise in Romania, folosite la comerciantii online romani), unde tranzactiile au fost cu 92% mai numeroase.
Un exemplu este platforma e-commerce a CFR Calatori. Intre iunie si decembrie 2011, romanii au efectuat tranzactii record, in valoare de 1,5 milioane de lei, pe aceasta platforma.