5 aspecte de luat in calcul la angajare
carierejob noujob
Esti in cautarea unui job nou? Ai trimis CV-uri? Ai aplicat la o serie de anunturi de angajare si ai trecut de interviu? Te gandesti daca sa accepti oferta? Indiferent de situatia in care te afli, iata cateva aspecte cheie de care sa tii cont atunci cand iei in calcul o schimbare profesionala:
Activitatea pe care urmeaza sa o desfasori se potriveste cu personalitatea ta
Foarte putini oameni se gandesc la acest lucru atunci cand isi incep viata profesionala, dar este un aspect ce se va dovedi decisiv pe termen lung in ceea ce priveste satisfactia si implinirea pe plan profesional, atat de importante in dezvoltarea individuala a unei persoane.
De exemplu, o persoana sociabila, careia ii place sa interactioneze cu alti oameni, s-ar putea simti stinghera intr-o pozitie ce presupune preponderant activitati individuale, de tipul programarii, de exemplu. Similar, o persoana mai degraba timida, de tip introvert, s-ar simti ca pestele in apa intr-un astfel de context si mai putin confortabil intr-un rol ce presupune multa interactiune.
Vei lucra remote, la birou sau intr-un sistem hibrid
Un alt aspect de care tinem cu totii cont din ce in ce mai mult si care conteaza, atat din perspectiva personalitatii, cat si din cea a asteptarilor: o persoana sociabila si vorbareata va prefera probabil sa lucreze cel putin hibrid, pentru a putea interactiona mai des cu colegii sai. Este important, de asemenea, sa evaluam nivelul productivitatii atunci cand lucram de acasa vs. de la birou: unii oameni sunt mai productivi intr-un cadru organizat, pe cand altii sunt mai eficienti lucrand de acasa. In cazul in care ai prefera sa lucrezi de la birou, va trebui sa iei in calcul si locatia – este central situata, departe de locuinta ta, de scoala celor mici etc.? Pe termen lung se poate dovedi dificil sa traversezi orasul la ore de varf.
Cultura organizationala
S-au scris carti si se predau cursuri despre ce inseamna cultura organizationala si importanta pe care o are in viata unui business, dar pe scurt, este vorba despre valorile si principiile unui grup de persoane (in acest caz echipa, angajatii unei firme) exprimate prin comportamente observabile. Par aceste valori si principii sa se alinieze cu cele pe care le ai?
Acest aspect deopotriva de important va afecta direct felul in care te vei simti in noul colectiv pe termen mediu si lung. Daca nu ti-ai facut o imagine clara despre cultura organizationala a firmei unde intentionezi sa lucrezi, nu ezita sa contactezi potentiali viitori colegi si sa ii intrebi ceea ce te intereseaza sa afli: care este atitudinea managementului fata de membrii echipei, de exemplu si orice alte lucruri ce pot fi importante pentru tine.
Activitati de relaxare si team-building
Este important sa ne relaxam si sa petrecem timp de calitate alaturi de colegii nostril: vom avea astfel ocazia de a-i cunoaste in afara biroului sau obligatiilor profesionale si le vom descoperi cu siguranta calitati nebanuite. Activitatile de relaxare si team-building creeaza conexiuni esentiale intre membrii unei echipe si sunt un factor important in decizia de a ramane intr-un colectiv in care te simti bine pe termen lung.
Beneficiile salariale si extra-salariale
Banii conteaza, desigur. Ne platesc chiria, facturile, vacantele, scoala si gradinita si cate si mai cate. Banii conteaza, dar doar banii sau beneficiile extra-salariale, fara toate cele enumerate mai sus, nu-i vor face pe oameni sa ramana. Asa ca, atunci cand esti in cautarea unui nou job, asigura-te ca acesta ti se potriveste din mai multe puncta de vedere si nu iti satisface doar asteptarile financiare.
SmartBill angajeaza si poate fi urmatoarea ta bucata de drum. Cei care fac parte din echipa SmartBill au doar cuvinte de lauda la adresa companiei. Nu trebuie sa ne crezi pe cuvant, iti pot spune ei direct