Odata ce ai finalizat procesul de documentatie si ai un PFA, SRL sau o alta forma legala, este important sa analizezi piata locala si sa observi ce ai putea face pentru a atrage potentiali clienti. Studiaza oferta deja existenta in zona ta si gandeste-te la ce ai putea oferi diferit fata de alte magazine de profil. Poti avea un magazin alimentar universal, cu produse bio sau cu un anumit specific gastronomic. Cheia este sa faci alegerea potrivita in functie de publicul tinta din zona ta.
Fiindca nu poti incepe activitatea fara a avea echipamentele necesare, iti recomandam sa cauti furnizori de incredere, pentru a achizitiona cantare electronice comerciale, case de marcat si alte dispozitive din aceeasi sfera, care iti vor usura activitatea in magazin. Totodata, nu uita de aparatul POS, fara de care iti vei reduce foarte mult castigurile, fiindca tendinta multor cumparatori este sa achite cu cardul, in detrimentul platilor cash.
Pentru a pastra alimentele conform normelor in vigoare, ai nevoie de frigidere si de congelatoare pentru alimentele care necesita pastrarea la rece. De asemenea, poti achizitiona cosuri de cumparaturi, rafturi si mobilier, pentru a depozita produsele in siguranta, sortate pe categorii, astfel incat sa fie usor de gasit de catre clienti. Opteaza pentru sisteme de iluminat care sa ofere o vizibilitate clara asupra produselor si, mai presus de toate, pune siguranta pe primul loc, montand camere de supraveghere video, dar si un sistem de alarma.
Pentru a obtine preturi competitive pentru produsele tale, este esential sa ceri mai multe oferte de la diversi furnizori. Discuta cu acestia si aspecte legate de livrare, politici de returnare si nu numai. Este esential sa colaborezi cu furnizori de incredere, pentru un proces de achizitie a produselor cat mai facil.
Pentru a-ti gestiona profitul cat mai bine, trebuie sa-ti monitorizezi cheltuielile. Nu face un stoc prea mare de alimente perisabile, ci asteapta sa vezi ce trecere au produsele respective si cat de mare este cererea din partea clientilor. Pe de alta parte, dupa ce te pui pe picioare, ia in calcul posibilitatea de a reinvesti o parte din castiguri in modernizarea locatiei sau a aparaturii de care dispui.
Promovarea pe social media este cheia pentru a avea vizibilitate in randul celor din jur. Indiferent de profilul magazinului, poti creste rata de succes si popularitatea acestuia, cu ajutorul unei strategii de marketing. In cazul unui magazin alimentar, o idee inspirata ar fi o pagina de Facebook sau, de ce nu, Instagram, pentru a anunta urmaritorii despre noile produse aparute in magazin.
Poti folosi functia de poveste temporara pentru a anunta promotii fulger, pentru a organiza scurte concursuri cu vouchere pentru cumparaturi in magazinul tau sau chiar o tombola, la care se inscriu cei care cumpara de la tine si prezinta un bon fiscal.
Exista numeroase modalitati prin care sa-ti promovezi afacerea, iar daca depui efort in aspectele ce tin de promovare, aprovizionare, igiena, contabilizare si gestionare a castigurilor, cu siguranta vei avea rezultate satisfacatoare.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
"Secretul" productivitatii padurarilor. Are legatura cu lantul de drujba!
O situatie in care salariatul comite o abatere disciplinara clara, dar legea interzice sanctionarea sa
Impozitarea muncii 2025. Taie Guvernul din salarii prin introducerea impozitului progresiv? Ultimele calcule
Partenerii nostri
Testarea salariatilor cu etilotestul. LEGALA sau nu? Specialistii explica
Concedierea pentru inaptitudine. Plati compensatorii si alte OBLIGATII ale angajatorilor
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Ce tratament FISCAL va avea in 2025?
[INFOGRAFIC] Plafoane de incasari si plati in numerar in 2025
Informare ONRC privind incadrarea corecta a activitatilor economice in CAEN Rev.3