Profil de antreprenor roman in Franta: Romulus Grigoras
antreprenoriatromulus grigorasdevaticsmarketing comportamentale-comert
Romulus Grigoras este co-fondator si PDG al companiei Devatics. Aceasta propune o solutie de marketing comportamental in timp real, SecondSkin, destinat site-urilor de comert electronic. Obiectivul sau este de a optimiza performantele site-urilor, prin trimiterea de mesaje personalizate vizitatorilor (asigurare, ghidare sau stimulare). Integrarea acestei tehnologii este foarte simpla, pentru ca este vorba de un tag Javascript de inserat pe toate paginile site-ului.
Absolvent al Institutului Politehnic Bucuresti (1998) si Ph. D. al Institutului National Politehnic (INP) din Toulouse, Franta (2003), Romulus Grigoras a fost profesor si cercetator la INP Toulouse, pana in 2010, cand, impreuna cu doi colegi francezi, Benoit Baccot si Vincent Charvillat, a lansat compania Devatics.
Impartasind preocuparea pentru modelele matematice capabile sa explice parcursul clientilor pe Internet, cei trei au dezvoltat o aplicatie inovatoare de marketing comportamental in timp real, denumita SMART.
Potentialul comercial al acesteia le-a fost confirmat de sustinerea obtinuta din partea unor parteneri precum INP, incubatorul de afaceri Midi-Pyrenees sau Oseo innovation si de interesul primilor clienti (Tompress, Comtesse du Barry sau Maty).
In 2011, Devatics a castigat Marele Premiu pentru Economie Digitala (Grand Prix de l’Economie Numerique) oferit de Camera de Comert si Industrie Midi-Pyrenees, iar in 2012 compania a fost nominalizata la categoria "Cea mai buna tehnologie in e-marketing" in cadrul E-Marketing Awards.
Intr-un interviu acordat site-ului bonjouridee, Romulus Grigoras marturiseste ca isi dedica cea mai mare parte din timp dezvoltarii afacerii, calatorind regulat intre filiale companiei si pentru intalniri cu clientii din Franta si din Marea Britanie. "Intr-un start-up, toti membrii echipei trebuie sa adere 200% la proiect, iar PDG-ul, fara indoiala, si mai mult decat colaboratorii sai", apreciaza Grigoras.
Pe langa participarea regulata la cele mai importante saloane nationale si internationale de e-comert, Devatics urmareste dezvoltarea la scara internationala, indeosebi in Marea Britanie, Elvetia, Israel si Romania.