Victor Geus, seful GSK Consumer Healthcare: Consider ca noul Cod al Muncii este binevenit. In Olanda contractele de munca temporare sunt un lucru comun

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Victor Geus, seful GSK Consumer Healthcare: Consider ca noul Cod al Muncii este binevenit. In Olanda contractele de munca temporare sunt un lucru comun Victor Geus, seful GSK Consumer Healthcare: Consider ca noul Cod al Muncii este binevenit. In Olanda contractele de munca temporare sunt un lucru comun
de Manager.ro la 19 Mai. 2011 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
victor geusgskglaxosmithklinecodul munciiingrijire oralainvestitiiangajari

Victor Geus considera ca pentru afacerile GSK Consumer Healthcare din Romania noul Cod al Muncii este binevenit, deoarece creeaza flexibilitate pe piata muncii. Admite insa ca romanilor, obisnuiti sa lucreze cu contracte pe perioada nedeterminata, le va lua ceva timp pana sa se obisnuiasca cu noua legislatie. GSK Consumer Healthcare se confrunta acum cu o problema in Romania: recrutarea de talente. Oamenii nu mai sunt dispusi sa isi schimbe joburile, din cauza dificultatilor economice. Unii dintre cei mai buni oameni din tara prefera sa stea la angajatorul actual.

Incepand din ianuarie 2011, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Romania, condusa de Victor Geus (foto), este centrul de coordonare al operatiunilor pentru hub-ul care cuprinde Romania, tarile Adriatice, Balcanice si Baltice. Sunt in total 14 tari.

Adrian Popa, Manager.ro: Cati angajati are GSK Consumer Healthcare in regiunea pe care o coordonati si de ce ati ales Romania ca si cartier general pentru acest nou hub?

Victor Geus: Am ales Romania ca centru al acestui hub din doua motive: dimensiunea pietei si faptul ca noi credem in viitorul tarii. Acum toate statele lumii au dificultati economice, iar Romania nu este o exceptie. Consideram insa ca pe termen mediu tara continua sa fie o oportunitate foarte buna pentru noi, deoarece economia este sanatoasa.


Ne desfasuram activitatea cu o echipa foarte supla, de circa 100 de oameni in cele 14 tari. Majoritatea, circa 70, sunt in Romania. Eu personal sunt mandru ca lucram cu o echipa supla. Mai  multi oameni inseamna mai multa complexitate.

Faptul ca Romania este centrul acestui hub este legat de dimensiunea afacerii. Aici avem cel mai mare business din toate cele 14 tari. In afara Romaniei operam cu un model de distribuitori, beneficiind de forta de vanzari a acestora in statele mai mici. Acest lucru ne permite sa fim supli. In unele tari, precum Albania, Macedonia, Muntenegru sau Kosovo, nu avem deloc oameni. Calatorim acolo pentru a discuta cu distribuitorii, nu avem proprii angajati. Pe langa Romania, alte piete mari pentru GSK Consumer Healthcare sunt Bulgaria, Slovenia si Croatia. Avem un birou cu o echipa mica la Sofia, altul la Ljbljana in Slovenia, unul la Zagreb, Croatia, un birou la Tallinn in Estonia, altul la Vilnius in Lituania. De obicei impartim birourile cu colegii nostri de la divizia pharma a GSK.       

A.P.: Care sunt cele mai performante piete din acest nou hub?

V.G.:
Romania este cea mai mare piata a noastra din regiune. Jumatate din vanzarile totale din hub sunt realizate aici. Avem afaceri foarte sanatoase in Romania pe doua categorii: sanatate orala (oral care) si bunastare (wellness). Pe segmentul de sanatate orala ocupam pozitia a doua cu o cota de 25% din piata si crestem. Pe categoria bunastare suntem numarul unu pe segmentul raceala si gripa cu brandul Coldrex, dar si pe categoria de vitamine si suplimente alimentare, precum Vitamax. In afara Romaniei, ca sa va dau cateva repere, in Bulgaria avem o cota de piata de 25%. In Slovenia suntem numarul unu si controlam mai mult de 50% din piata. De fapt, aceasta este piata in care avem una din cele mai ridicate cote din lume. In Croatia avem o cota de piata de 35%. Acestea sunt afaceri foarte sanatoase pentru noi.

A.P.: Care sunt cele mai mari branduri ale GSK Consumer Healthcare, pe segmentul de ingrijire orala, in Romania?

V.G.: Cele mai mari branduri ale noastre aici sunt Sensodyne, Paradontax si crema adeziva pentru proteze dentare Corega.

A.P.: Ce tinte de afaceri v-ati stabilit anul acesta pentru Romania/regiune?

V.G.: Ne-am facut planificarea pentru acest an, tinand cont de dificultatile economice care sunt in acest moment in regiune, urmarind pentru majoritatea categoriilor de produse cresterea cotei de piata. Ne-am crescut bugetele pentru acest an, cu 4 - 5%, pentru ca noi ne dorim sa crestem. Credem ca piata, atat pe ingrijire orala, cat si pe bunastare, va stagna in acest an. Economia romaneasca arata acum mai bine decat anul trecut si speram ca trendul sa se mentina. Nu ma astept insa la o schimbare semnificativa pe termen scurt, dar cred ca am ajuns la fund, am atins cel mai greu punct in economie, si acum am revenit pe crestere.  

A.P.: Planuieste GSK investitii in Romania in acest an? Vor mai fi facute angajari in tara noastra?

V.G.: Vom investi in brandurile noastre, asa cum facem in fiecare an. Daca ma intrebati de achizitia de cladiri sau construirea de fabrici, raspunsul este nu. Suntem in Romania de peste 20 de ani, am fost un investitor mare aici. In Brasov, de exemplu, avem o fabrica care exporta acum produsul Panadol in peste 100 de tari din intreaga lume. Amprenta pe care o avem in Romania este suficienta, asa ca nu avem planuri de extindere.

A.P.: Care este opinia dumneavoastra vizavi de noul Cod al Muncii? Este mai avantajos acesta pentru afacerile in Romania ale unei companii precum GSK Consumer Healthcare?

V.G.: Ei bine, eu il consider binevenit. Creeaza mai multa flexibilitate, ceea ce este bine. De exemplu, sa ai contracte de munca pe perioada determinata mai lunga, de la 24 de luni la 36 luni, cred ca este un lucru bun. Nu stiu daca romanii privesc la fel lucrurile, deoarece am observat multi oameni care prefera contractele pe perioada determinata. Eu am crescut in Olanda, unde este un lucru comun ca oamenii sa se angajeze pe perioade determinate. Cred ca, in timp, cultura se va schimba si aici. Pentru GSK Consumer Healcare adoptarea noului Cod al Muncii a fost o veste buna, pentru ca ne ofera mai multa flexibilitate.

A.P.: Aveti in Romania angajati cu contracte temporare?

V.G.: Avem cativa, nu multi. Operam intr-o piata care se misca repede si avem nevoie de persoane care sa indeplineasca anumite responsabilitati specifice, pe o anumita perioada de timp. Cred ca in viitor tot mai multe companii din Romania vor angaja persoane pe perioade determinate.

A.P.: De ce ramane piata din Romania una atractiva pentru afacerile companiei pe care o conduceti?

V.G.: In primul rand datorita dimensiunii pietei. Romania are o populatie de 21 milioane de persoane, un numar semnificativ. Exista in aceasta companie increderea ca pe termen mediu vom avea din nou parte de o crestere semnificativa. Forta de munca este calificata, de fapt sunt impresionat de acest lucru. Nu stiam foarte multe lucruri despre Romania inainte sa vin aici. Vad multi oameni educati, muncitori si pasionati. Combinatia dintre cele trei lucruri este fantastica. Pe termen scurt cresterea va fi moderata. Sunt norocos sa am o echipa foarte buna aici. Credem in Romania si vom continua sa credem.

A.P.: Care sunt principalele piedici pentru afacerile dumneavoastra in Romania? Infrastructura slaba este una dintre ele?

V.G.: Nu vad atat de multe. Din punct de vedere al infrastructurii, sigur, daca aceasta ar fi fost mai buna, acest lucru ar fi ajutat. Daca drumurile ar fi fost mai bune am fi putut livra mai rapid si fi mai flexibili, ajungand cu usurinta in anumite zone ale tarii. Timpul petrecut pe drum s-ar reduce si odata cu el si costurile. Nu o consider insa o problema majora. Avem, in aceste momente, dificile din punct de vedere economic, dificultati in recrutarea de talente. Oamenii nu mai sunt dispusi sa isi schimbe joburile. Unii dintre cei mai buni oameni din tara prefera sa stea la angajatorul actual. Lucrurile nu mai sunt ca acum, sa zicem, doi ani. Pentru noi aceasta este o provocare pe termen scurt.

GlaxoSmithKline Consumer Healthcare este parte din grupul de companii britanic GlaxoSmithKline, prezent pe piata din Romania de peste 20 de ani si unul dintre cei mai mari trei producatori mondiali de produse farmaceutice.

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x