Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ajutorul de deces se acorda si pentru persoanele neasigurate in sistemul public de pensii


Ajutorul de deces se acorda si pentru persoanele neasigurate in sistemul public de pensii
de Vlad Strunescu la 28 Apr. 2020
Ajutorul de deces se acorda si pentru persoanele neasigurate in sistemul public de pensii
Tags: ajutor deces covid19ajutor deces coronavirusajutor deces pandemie

Guvernul a aprobat o OUG care cuprinde noi masuri de protectie sociala in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2.


Documentul prevede acordarea ajutorului de deces si persoanelor decedate in perioada starii de urgenta chiar daca la data decesului nu mai erau asigurate in sistemul public de pensii, cu conditia ca, in ultima luna calendaristica anterioara starii de urgenta, persoana sa fi avut aceasta calitate, indiferent de stagiul de cotizare realizat in aceasta  luna.
In vederea simplificarii procedurilor de transmitere si a evitarii contactului fizic, Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidenta a Persoanelor sunt obligate sa transmita casei teritoriale de pensii competenta, in functie de domiciliul persoanei decedate, copia certificatului de deces, prin posta electronica, pentru stabilirea pensiilor de urmas si pentru acordarea ajutorului de deces. 
 
Aceasta obligatie inceteaza in 30 de zile de la finalizarea starii de urgenta.
 
De asemenea, pe perioada instituirii starii de urgenta, in cazul persoanelor care beneficiaza de pensie de invaliditate, respectiv de pensie de urmas, se suspenda termenele si procedurile pentru revizuirea medicala. Aceasta suspendare inceteaza in 30 de zile de la finalizarea starii de urgenta.
 


Valabilitatea deciziilor asupra capacitatii de munca emise de medicul expert se prelungeste

OUG mai prevede prelungirea valabilitatii deciziilor asupra capacitatii de munca emise de medicul expert al asigurarilor sociale, precum si de comisiile de expertiza medico-militara de pe langa spitalele din sistemul de aparare nationala, ordine publica si securitate nationala, precum si a documentelor doveditoare ale calitatii de reprezentant legal ori mandatar, a caror valabilitate inceteaza in perioada starii de urgenta, pana la expirarea perioadei de 30 zile de la data incetarii starii de urgenta.
 
O alta masura ii priveste pe copiii urmasi aflati in continuare la studii, pentru care plata pensiei de urmas se va face fara dovada continuarii studiilor intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, in perioada starii de urgenta. Aceasta dovada se va prezenta in 30 zile de la data incetarii starii de urgenta.
 
Actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si situatia asiguratilor care solicita dispozitive medicale in vederea corectarii si recuperarii deficientelor organice, functionale sau fizice ca urmare a unui accident de munca sau boala profesionala si pentru care, in perioada starii de urgenta, nu se elibereaza o recomandare medicala. 
 
Acestia pot transmite catre casele teritoriale de pensii, prin posta sau in format electronic, recomandarea medicului curant eliberata anterior instituirii starii de urgenta.
 
Certificatele de concediu medical eliberate in perioada starii de urgenta, pentru cazurile de accident de munca sau boala profesionala, se transmit caselor teritoriale de pensii prin posta sau prin mijloace electronice. 
 
Pentru recuperarea indemnizatiilor reglementate de Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, in perioada starii de urgenta, nu mai este necesara avizarea certificatelor de concediu medical de catre casele teritoriale de pensii, pentru cazurile de accident de munca de catre directiile de sanatate publica si pentru cazurile de boli profesionale sau medici de medicina muncii pentru cazurile de trecere temporara in alt loc de munca sau reducerea timpului de munca.
De asemenea, in perioada starii de urgenta, despagubirea in caz de deces, reglementata de Legea nr. 346/2002, se acorda la cererea persoanei indreptatite in baza documentelor transmise casei teritoriale de pensii, prin posta sau mijloace electronice.                

Jurnalist Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016