Slow business

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Slow business Slow business
de Manager.ro la 27 Feb. 2014
Urmareste-ne pe Google News
businessromaniavitezaslowbusiness

Timpul inseamna bani, se zice in lumea de business. Altfel spus, intarzierile costa bani. Orice activitate sau orice produs care necesita un timp mai mare de fabricare sau de livrare conduce, in mod logic, la o nota de plata mai "condimentata". Nici macar bunatatile "slow food", atat de la moda in ultima vreme, nu fac exceptie de la regula, desi au in spate o filosofie cu derapaje anti-corporatiste.

Dacă “slow living”-ul e o idee bună în nebunia zilelor noastre, la fel de adevărat e că, pentru a-ți permite acest lux e nevoie, oricum o iei, de “fast business”. Tocmai aici e necazul evidențiat din nou, zilele trecute, de unul dintre cei mai importanți manageri din business-ul autohton, șeful Dacia, Nicolas Maure.
 
“Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad şi este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniţă)”, este citat Maure de presa economică.
 
La 350 de camioane care trec zilnic poarta uzinei de la Mioveni, pierderea Dacia, e, calculată ochiometric, de câteva zeci de milioane de euro anual. Chiar directorul Dacia spune că economia de 30 de euro pe producția unui autoturism e doar una dintre frânele în calea competitivității Mioveniului cu alte uzine ale Renault, precum cea din Maroc. Dar, globalizând pierderile la nivelul întregului mediu de afaceri, avem de-a face cu o sumă care ar trebui să le dea bătăi de cap guvernanților români.
 
Dacă mai punem la socoteală retragerea pripită din România a unor investitori de talia Nokia, care invocase la plecare nerezolvarea problemelor de infrastructură care să lege rapid Clujul de Occident, dacă mai punem pierderea unor investitori precum Mercedes, care vizau Trasilvania, dar care au ales până la urmă Ungaria, vedem cu ochiul liber că avem o problemă majoră legată de infrastructură.
Iar problema nu ține, cum am putea crede, de capriciile unor exportatori sau importatori din țara noastră. “Slow business”-ul e o chestiune generală în România. Avem puține legături aviatice între principalele orașe și, oricum, nu orice om de afaceri își permite să sară în avion ori de câte ori are o întâlnire de afaceri la 400 de kilometri de sediul firmei sale. Și atunci nu ai decât două variante: trenul sau autoturismul.
 
Conform datelor furnizate de CFR Călători, din anii ’30 până azi, trenurile românești nu au câștigat, pe o distanță mare, de genul Cluj-Napoca – București, decât câteva zeci de minute. Dacă apare ceva neprevăzut, ajungi mai târziu decât străbunicul tău! Iar un București – Iași, cu mașini de Poliție plasate, literalmente, în fiecare comună de pe traseu, ajungi să îl faci, dacă e să fii cetățean corect, cu o medie orară ce nu sare cu mult de 50 de kilometri pe oră!
 
50 de kilometri pe oră: iată un indicator neconvențional pentru mediul de afaceri autohton. La 50 la oră, ajungi rupt de oboseală dintr-o parte în cealaltă a țării, a doua zi nu mai ești bun de nimic, și așa mai departe. Uite așa se mai pierd, pe lângă zecile de milioane de la Dacia, alte și alte zile de muncă, alți și alți neuroni blocați în trafic, alte și alte milioane.
 
În Germania, de la Munchen la Dortmund mergi lejer cu o medie orară de 120 de kilometri la oră. De-aia ei sunt unde sunt, iar noi suntem unde suntem.

Ultimele NOUTATI

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x