Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

3 probleme mai putin cunoscute cu care se confrunta antreprenorii noi


3 probleme mai putin cunoscute cu care se confrunta antreprenorii noi
de la 30 Iul. 2019
3 probleme mai putin cunoscute cu care se confrunta antreprenorii noi
Tags: dividentehrcolorful

Orice companie, indiferent de industria in care activeaza, este constant supusa unor riscuri. Fie ca e vorba de lipsa clientilor, probleme cu fluxul de numerar sau dificultati in recrutarea de personal, toti antreprenorii vor avea de depasit numeroase obstacole in drumul lor spre succes. In plus, natura dificultatilor cu care trebuie sa se confrunte antreprenorii poate varia foarte mult, iar unele dintre acestea sunt mult mai greu de prevazut decat altele.


Tocmai de aceea vom discuta mai jos despre 3 probleme mai putin cunoscute, cu care te poti confrunta ca proaspat antreprenor:


1. Utilizarea profitului


Intr-o companie privata, profitul trebuie impartit conform unor reguli clare si bine stabilite, ce trebuie respectate intotdeauna. Tocmai de aceea e important sa stii totul despre dividende inainte de a demara activitatea. Astfel, spre deosebire de companiile de stat, care sunt obligate prin lege sa distribuie mai mult de 50% din profitul net sub forma de dividende, companiile private nu sunt supuse aceleiasi obligatii. In consecinta, decizia distribuirii dividendelor catre actionari ramane la latitudinea administratiei. 


De asemenea, in cazul distribuirii profitului, ar trebui sa stii ca aceasta se poate face la  sfarsitul exercitiului financiar, dupa intocmirea situatiei financiare anuale. Din 2018 poti face acest lucru si trimestrial, daca doresti, in baza Legii nr. 163/2018


In plus, este nevoie de indeplinirea a doua conditii importante: profitul trebuie sa fie real si util. Acest aspect este foarte important intrucat distribuirea de dividende in absenta unui profit real si util poate atrage atat consecinte civile, cat si penale.


Pentru ca profitul sa fie real este necesara realizarea unui excedent, mai precis, o suma care sa depaseasca valoarea capitalului social. Pentru ca profitul sa fie util, acesta trebuie sa respecte anumite conditii, printre care se numara acoperirea cheltuielilor si a datoriilor societatii, acoperirea pierderilor din capitalul social sau diminuarea sa inainte de distribuire si, in cazul SRL-urilor, economisirea a 5% din profitul net, anual, pentru formarea fondului de rezerva.


2. Intarzierea platilor


Lipsa clientilor nu este singurul lucru ce poate afecta stabilitatea unei firme pe termen lung. O companie poate avea multi clienti si contracte profitabile, insa daca facturile sale sunt achitate cu intarziere in mod constant, atunci acest lucru poate pune o presiune foarte mare asupra ei. In Romania, plata cu intarziere a facturilor incepe sa fie o problema din ce in ce mai mare, acestea fiind achitate, in medie, cu o intarziere de 2 luni.


Din acest motiv, e important sa iei masuri din timp si, daca este posibil, sa incerci sa economisesti bani in fiecare luna pentru a-ti forma o perna de siguranta, la care sa poti apela atunci cand clientii tai intarzie. In caz contrar, te vei confrunta cu numeroase probleme, atat cu plata personalului, cat si a furnizorilor, precum si a celorlalte cheltuieli, lucru care poate sa ajunga sa-ti puna compania in pericol.


3. Mentinerea standardelor


Indiferent ca lucrezi in sectorul de productie sau de servicii, mentinerea unor standarde ridicate in procesele de munca din compania ta este o sarcina foarte dificila, pe care trebuie sa o tratezi cu maxima seriozitate. Atunci cand lucrezi singur, acest lucru nu este foarte dificil; lucrand in propria companie, vei fi mereu motivat sa le oferi clientilor tai un nivel de calitate cat mai crescut. In definitiv, iti doresti ca ei sa revina din nou si din nou.


Cu toate acestea, pe masura ce succesul firmei tale creste, vei fi nevoit sa aduci angajati care nu vor fi la fel de preocupati de mentinerea standardelor de calitate, ei neavand aceleasi mize ca si tine. In consecinta, este esential sa pui la punct de la bun inceput un sistem precis de lucru si sa-ti instruiesti foarte bine toti angajatii, precum si sa faci verificari constante pentru a te asigura ca standardele impuse de tine sunt respectate. Numai asa firma ta se poate dezvolta in mod armonios, fara ca o crestere a numarului de clienti sa se traduca si intr-o scadere a calitatii produselor sau serviciilor. 


Sursa foto: Pexels

 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016