Tocmai de aceea vom discuta mai jos despre 3 probleme mai putin cunoscute, cu care te poti confrunta ca proaspat antreprenor:
Intr-o companie privata, profitul trebuie impartit conform unor reguli clare si bine stabilite, ce trebuie respectate intotdeauna. Tocmai de aceea e important sa stii totul despre dividende inainte de a demara activitatea. Astfel, spre deosebire de companiile de stat, care sunt obligate prin lege sa distribuie mai mult de 50% din profitul net sub forma de dividende, companiile private nu sunt supuse aceleiasi obligatii. In consecinta, decizia distribuirii dividendelor catre actionari ramane la latitudinea administratiei.
De asemenea, in cazul distribuirii profitului, ar trebui sa stii ca aceasta se poate face la sfarsitul exercitiului financiar, dupa intocmirea situatiei financiare anuale. Din 2018 poti face acest lucru si trimestrial, daca doresti, in baza Legii nr. 163/2018.
In plus, este nevoie de indeplinirea a doua conditii importante: profitul trebuie sa fie real si util. Acest aspect este foarte important intrucat distribuirea de dividende in absenta unui profit real si util poate atrage atat consecinte civile, cat si penale.
Pentru ca profitul sa fie real este necesara realizarea unui excedent, mai precis, o suma care sa depaseasca valoarea capitalului social. Pentru ca profitul sa fie util, acesta trebuie sa respecte anumite conditii, printre care se numara acoperirea cheltuielilor si a datoriilor societatii, acoperirea pierderilor din capitalul social sau diminuarea sa inainte de distribuire si, in cazul SRL-urilor, economisirea a 5% din profitul net, anual, pentru formarea fondului de rezerva.
Lipsa clientilor nu este singurul lucru ce poate afecta stabilitatea unei firme pe termen lung. O companie poate avea multi clienti si contracte profitabile, insa daca facturile sale sunt achitate cu intarziere in mod constant, atunci acest lucru poate pune o presiune foarte mare asupra ei. In Romania, plata cu intarziere a facturilor incepe sa fie o problema din ce in ce mai mare, acestea fiind achitate, in medie, cu o intarziere de 2 luni.
Din acest motiv, e important sa iei masuri din timp si, daca este posibil, sa incerci sa economisesti bani in fiecare luna pentru a-ti forma o perna de siguranta, la care sa poti apela atunci cand clientii tai intarzie. In caz contrar, te vei confrunta cu numeroase probleme, atat cu plata personalului, cat si a furnizorilor, precum si a celorlalte cheltuieli, lucru care poate sa ajunga sa-ti puna compania in pericol.
Indiferent ca lucrezi in sectorul de productie sau de servicii, mentinerea unor standarde ridicate in procesele de munca din compania ta este o sarcina foarte dificila, pe care trebuie sa o tratezi cu maxima seriozitate. Atunci cand lucrezi singur, acest lucru nu este foarte dificil; lucrand in propria companie, vei fi mereu motivat sa le oferi clientilor tai un nivel de calitate cat mai crescut. In definitiv, iti doresti ca ei sa revina din nou si din nou.
Cu toate acestea, pe masura ce succesul firmei tale creste, vei fi nevoit sa aduci angajati care nu vor fi la fel de preocupati de mentinerea standardelor de calitate, ei neavand aceleasi mize ca si tine. In consecinta, este esential sa pui la punct de la bun inceput un sistem precis de lucru si sa-ti instruiesti foarte bine toti angajatii, precum si sa faci verificari constante pentru a te asigura ca standardele impuse de tine sunt respectate. Numai asa firma ta se poate dezvolta in mod armonios, fara ca o crestere a numarului de clienti sa se traduca si intr-o scadere a calitatii produselor sau serviciilor.
Sursa foto: Pexels
Ultimele NOUTATI
Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ministerul Muncii - evolutia tehnologica nu va duce la pierderea de locuri de munca
MODIFICARI legislative recente, cu implicatii asupra incetarii CIM - Stiti sa le aplicati corect?
Remuneratia minima pentru zilieri in 2024. Mod de CALCUL si durata
ANAF vrea sa extinda lista bunurilor cu risc fiscal ridicat: iata noile categorii de produse!
Venituri din inchirierea de bunuri mobile si imobile: GHID ANAF pentru persoanele fizice
Te-ar putea interesa si
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat