ABC-ul vanzatorului exceptional

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ABC-ul vanzatorului exceptional ABC-ul vanzatorului exceptional
de Mihai Balescu la 09 Mai. 2019 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
vanzaricomertbusinessafaceri

Poate ca nu ati realizat pana acum, dar in cea mai mare parte a unei zile obisnuite sunteti implicat in actiuni de vanzare. Si asta indiferent de ce credeti dvs. ca faceti de fapt.

Va indoiti ca asa stau lucrurile? Ganditi-va la definitia clasica a vanzarii - o tranzactie in care doua parti schimba anumite lucruri despre care au convenit ca au aceeasi valoare (cu precizarea ca valoarea unui lucru este stabilita in functie de situatie si in mod subiectiv).

Si acum observati ca aceasta definitie depaseste cu mult domeniul strict comercial. Ea isi gaseste aplicabilitatea de fiecare data cand intrati in legatura cu cineva, pentru ca in acele momente “tranzactionati” intodeauna ceva: bani, marfa, informatii, servicii, dar si salutari, complimente, placeri etc.

Si, exact ca intr-o vanzare clasica, intodeauna trebuie sa va convingeti interlocutorul ca acesta tranzactie va fi profitabila pentru el.


Vanzarea este, asadar, baza oricarei interactiuni. Iata de ce informatiile prezentate in continuare au o aplicabilitate mult mai larga decat v-ati fi asteptat. Ele va pot asigura nu numai succesul in vanzari, ci succesul in general!

1) “Avem doua urechi si o limba, pentru a asculta mai mult decat vorbim!”
Intr-adevar, este foarte important sa va ascultati cu atentie interlocutorul pentru a putea pregati terenul propriei interventii. Ascultandu-l, puteti lua cele mai potrivite masuri pentru a fi in armonie cu asteptarile celuilalt. Nu supara pe nimeni un interlocutor lent, dar atent. Viceversa, este foarte deranjant un interlocutor care vorbeste prea repede, eventual departe de subiect, si care nu a ascultat intrebarea.

2) Ce vindeti de fapt?
In orice vanzare, ceea ce se vinde este utilitatea pe care produsul o ofera clientului. Utilitatea este lucrul care trebuie vandut, in timp de produsul constituie doar pretextul. Uneori, a descoperi utilitatea unui produs/serviciu este usor, alteori problema trebuie analizata cu atentie (de exemplu, cei care cumpara un ceas Rolex nu-l cumpara ca sa stie cat e ora, ci pentru a-si afirma un anumit statut in ochii celorlalti).

3) Provocati starea emotionala potrivita
Una dintre cele mai importante legi ale psihologiei spune ca felul in care se comporta o persoana depinde direct de starea mentala in care se afla ea in acel moment. Ca urmare, daca vreti sa obtineti un anumit comportament de la un client - anume sa cumpere - trebuie mai intai sa-l aduceti in starea mentala corespunzatoare cumpararii. Iar pentru asta aveti la dispozitie niste instrumente foarte simple: cuvintele.

4) Cuvinte care nu trebuie folosite in cadrul unei vanzari
Stergeti-va din vocabularul de vanzator toate expresiile prin care se neaga ceva. Motivul? Chiar daca la nivelul constientului cel care va asculta va intelege perfect, la nivelul subconstientului creierul nu intelege negarea si va forma chiar imaginea pe care nu o doriti. Asadar, fara: “Nicio problema”, “Nu veti fi dezamagit”, “Nu aveti nimic de pierdut” etc.

5) Nu faceti “oferte”, faceti “propuneri”
Oamenii sunt deja asaltati peste tot de oferte, super-oferte, mega-oferte si asociaza acest cuvant cu faptul ca se vrea bani de la ei. Propunere, in schimb, suna mult mai profesional, mai “business”. Si oamenii iubesc sa faca “business”. Folosind acest cuvant lasati impresia (corecta) ca, in schimbul investitiei pe care o face, clientul primeste intr-adevar ceva valoros pentru el.

Citeste si: Liderii europeni prezenti la Sibiu trag un semnal de alarma. Macron: Deciziile Guvernului roman au dus la slabirea statului de drept

Sursa foto: www.pexels.com

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x