Amenda uriasa pentru un cunoscut retailer care practica preturi ilegal de mari in Europa Centrala si de Est
amendacomisia europeanapiata concurentialapreturiguesscompanie
Renumitul brand de articole vestimentare si accesorii "Guess", a primit o amenda de 40 de milioane de euro de la Comisia Europeana. Compania este acuzata ca a incercat sa impiedice consumatorii Uniunii Europene sa faca cumparaturi in alte state membre prin blocarea retailerilor sa isi faca reclama si sa incheie vanzari transfrontaliere.
Prin practicile sale, Guess si-ar fi vandut produsele in Europa Centrala si de Est, la preturi mult mai mari decat in alte regiuni, potrivit unui comunicat de presa al executivului comunitar.
Investigatia a inceput la jumatatea anului trecut, iar printre altele, Comisia Europeana a descoperit ca acordurile de distributie ale Guess le-au permis retailerilor sa decida in mod independent pretul la care vand produsele. Astfel, Guess si-a permis sa segmenteze pietele europene.
Comisia a observat ca in Europa Centrala si de Est, preturile sunt, in medie, cu 5-10% mai mari decat in Europa Occidentala. Guess a incalcat astfel prevederile Uniunii Europene din domeniul concurentei si i-a lipsit pe consumatorii europeni de unul din beneficiile de baza ale pietei unice europene si anume posibilitatea de a face cumparaturi peste granite.
Guess este o marca americana de imbracaminte si comerciant cu amanuntul. In plus fata de imbracaminte dedicata atat pentru barbati, cat si pentru femei, Guess comercializeaza alte accesorii de moda, cum ar fi ceasuri, bijuterii, parfumuri si incaltaminte.