Inainte de toate, trebuie sa iti stabilesti planul de afaceri. Mai precis, sa ai o strategie financiara, sa iti stabilesti domeniul de activitate al firmei, sa iti studiezi competitorii, sa iti analizezi potentialii clienti si sa iti stabilesti bugetul. De la bun inceput e necesar sa iti setezi misiunea si valorile companiei, impreuna cu obiectivele pe care vrei sa le atingi. Apoi, va trebui sa decizi ce fel de produse si servicii vei oferi. Dupa aceea, vei fi nevoit sa studiezi piata cu atentie, sa iti dai seama daca poti aduce noutate sau sa oferi servicii mai bune decat competitorii tai. In plus, vei avea nevoie si de o strategie de marketing, pentru a-ti promova afacerea.
Trebuie sa te asiguri ca ai un buget suficient de mare pentru a acoperi toate cheltuielile, atat pe cele programate, cat si pe cele neprevazute. In primul rand, vei avea nevoie de bani pentru plata facturilor, salariile angajatilor, taxe, impozite sau sediu. De aceea, daca crezi in visul tau, dar nu ai suficiente resurse financiare, poti aplica online pentru un credit pentru firma, fara sa mai mergi la banca, ca sa obtii suma de care ai nevoie. Gandeste-te ca, mai ales la inceput, vei fi nevoit sa faci investitii considerabile pentru a avea un start bun care sa iti asigure dezvoltarea optima a companiei.
Atunci cand iti deschizi un business, implicit ai nevoie si de un sediu. Cum esti la inceput pe acest drum al afacerilor, ideal ar fi sa inchiriezi un etaj sau un imobil, in functie de nevoi, decat sa-l cumperi, pentru a reduce cheltuielile. Mai ales daca nu ai la dispozitie un buget mare, cel mai bine e sa inchiriezi o proprietate, pentru a pune bani deoparte. Studiaza foarte bine piata imobiliara si gaseste oferta cea mai buna. Ia in considerare ca pretul chiriilor poate varia in functie de anumite criterii, de exemplu, daca imobilul respectiv se afla la periferie, in centru sau in afara orasului. Inainte de a lua aceasta decizie, gandeste-te cat de usor le va fi angajatilor sa ajunga in locul respectiv si cat timp vor pierde pe drum.
Mai ales daca nu ai cunostinte in domeniul businessului, e bine sa ceri sfaturi de la specialisti pentru a evita anumite greseli. Acestia te pot sfatui cum sa dezvolti un plan de marketing sau sa iti sugereze ce fel de investitii trebuie facute. In plus, iti poti cauta parteneri de afaceri pentru a avea mereu la dispozitie resurse financiare. Pentru ca vor aparea cheltuieli neprevazute, precum defectarea anumitor aparate, facturi neplatite, achizitionarea unor piese de mobilier sau relocarea. De aceea, e bine sa fii prevazator si sa iti iei toate masurile de siguranta.
O afacere reprezinta o oportunitate daca ai un plan bine pus la punct, dar implica, de asemenea, si foarte multe riscuri si responsabilitati. In primul rand, ai nevoie de un buget considerabil, de aceea e bine sa ai la dispozitie suficienti bani, pentru ca trebuie sa gandesti pe termen lung. De asemenea, planul tau de afaceri trebuie sa fie impecabil, de aceea ia in calcul toate variabilele care pot aparea. Studiaza foarte bine piata, mai ales competitorii, dar mai ales viitorii clienti. In plus, ti-ar prinde bine si sfaturile unor specialisti in domeniu, ca sa eviti greselile pe care le-ar putea face antreprenorii la inceput de drum.
Sursa foto: unsplash.com
Ultimele NOUTATI
ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ce le oferiti angajatilor de Paste: cadouri sau prime? Diferentierea e importanta pentru Fisc!
Venituri valorificate prin noua lege a PENSIILOR - Atentie la adeverinta de vechime!
Impozitul minim pe cifra de afaceri: studiu de caz privind modul de calcul pentru IMCA
SAGA: ce pasi trebuie sa urmati pentru generare si transmitere e-Facturi
Venituri din activitati de infrumusetare: GHID ANAF privind obligatiile declarative si de plata