Cu toate ca, in unele cazuri, este mult mai usor sa faca treaba un robot, in altele, insa, dimpotriva, implicarea umana este indispensabila. Exista locuri de munca ce nu pot fi inlocuite atat de usor, pe de o parte, sau care nu pot sa fie inlocuite deloc, pe de alta parte.
Lucrul cu oamenii este unul dintre cele mai grele din aceasta lume, insa este si unul care nu este usor de inlocuit. Iar ca oamenii sa dispara de la toate locurile de munca este mai mult decat imposibil.
Orice firma, oricat de mica sau de mare ar fi, are o echipa in spate, care lucreaza impreuna pentru un rezultat final. Pentru ca munca sa fie una eficienta, o echipa are nevoie de un manager de proiect care sa stie tot timpul in ce stadiu este progresul si sa comunice mai departe cu cei care fac parte din echipa extinsa.
Acest job nu are cum sa dispara prea curand, asa ca iti recomandam sa te indrepti in aceasta directie daca nu ai facut-o deja, participand la un curs autorizat de project manager. Acesta, pe langa ca iti va da bazele pentru o noua cariera, iti va da si informatii si rezolvari la probleme din viata reala, deoarece este livrat de catre persoane care lucreaza deja in domeniu de ani buni si pot sa relateze adevarul, nu doar teoria.
Acestea pe care ti le spunem noi azi sunt doar o parte dintre cele pe care un manager de proiect le are sau le deprinde de-a lungul timpului.
1. Comunicarea eficienta este probabil cel mai bun atu si unul care nu poate fi intrecut de niciun tip de inteligenta artificiala. Stim prea bine cat de mult conteaza intonatia si tonul vocii atunci cand vorbim cu cineva si asta se aplica si atunci cand vine vorba despre un project manager. O comunicare eficienta poate sa evite multe probleme sau situatii neplacute si tocmai de aceea este important sa o deprindem.
2. Abilitatile de leadership conteaza si ele enorm. Un lider este acea persoana care stie cum sa abordeze fiecare membru al echipei in asa fel incat acesta sa creasca, si nu doar sa urmeze ordine care ii sunt date. Liderul va sti cum sa gestioneze conflicte, cum sa motiveze membrii echipei in asa fel incat sa lucreze pentru a-si atinge obiectivele si va sti sa ia decizii dificile atunci cand va fi nevoie, totul spre binele echipei si al proiectului.
3. Planificarea si organizarea stau la baza formarii oricarui project manager, deoarece acesta trebuie sa stie sa evalueze corect volumul de munca pentru fiecare membru al echipei pentru a putea stabili corect termenele limita pana la care taskurile trebuie duse la capat.
4. Delegarea fiecarui task este importanta pentru bunul mers al proiectului si care este strans legata de planificare si organizare. A cunoaste membrii echipei este foarte important atunci cand vine vorba despre delegare in functie de abilitatile fiecaruia.
5. Flexibilitatea este un alt atu fara de care un project manager si-ar face treaba mult mai greu. In orice proiect exista sanse ca lucrurile sa nu mearga asa cum au fost planificate, asa ca trebuie sa poti sa te adaptezi schimbarilor care vin fara a intra in panica. Solutiile alternative trebuie sa fie gandite rapid pentru bunul mers al proiectului.
6. Un project manager bun va trebui sa gandeasca in avans cum poate sa faca gestionarea riscurilor care pot sa apara de-a lungul proiectului si sa gandeasca solutii pentru a trece peste ele. Si acest atu este strans legat de flexibilitate si de adaptare, atunci cand este nevoie de aceasta.
A fi project manager nu este un job usor, insa, odata cu dobandirea acestor abilitati cheie, suntem siguri ca vei putea sa duci totul la capat, iar satisfactia lansarii unui serviciu sau produs este una de nedescris.
Credite foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Vezi cine sunt copiii care vor primi aproape 800 de lei pe luna din ianuarie 2025
BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale
Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?
Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?
Partenerii nostri
Acordarea concediului de odihna - in ce CONDITII poate refuza angajatorul?
Fondul de handicap incepand cu luna ianuarie 2025. Ce se modifica?
Cadouri de Craciun pentru angajati: Aspecte esentiale despre regimul acordarii lor
O noua editie TEZAUR, cu dobanzi anuale de pana la 7.60%, debuteaza pe 9 decembrie 2024
Alegerile prezidentiale 2024 au fost ANULATE de Curtea Constitutionala
Legea care permite parintilor de gemeni sa intre impreuna in concediu pentru cresterea copilului
Te-ar putea interesa si